شناسه خبر : 72439
چهارشنبه 23 بهمن 1398 , 14:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگاهی به چهل و یکمین جشن انقلاب و تجدید پیمان با شهدای مقاومت

حضور حماسی مردم در چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب و چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی، این بار نیز نشانگر اقتدار و شکوهی به یادماندنی بود.

فاش نیوز - حضور حماسی مردم خداجو و مسلمان ایران اسلامی، در چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی، این بار نیز نشانگر اقتدار و شکوهی به یادماندنی بود.

 دیروز پرچم های برافراشته پر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در کنار تمثال سردار بی بدیل دلها، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با نوازش دستان باد بر فراز خیابان انقلاب تا آزادی، شکوه و اقتدار کشورمان را به زیبایی به رخ جهانیان از دوست و دشمن، می کشید.

حضور خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی که در سرمای 22 بهمن ماه 98 از ساعت ها قبل از شروع راهپیمایی خود را بر فراز پل های خیابان آزادی رسانده بودند تا از این حماسه جاوید، پوشش خبری مناسبی برای رسانه های خود ارایه نمایند، در نوع خود بسیار بینظیر بود.

خیابان آزادی مملو از خروش جمعیتی بود که آمده بودند تا بار دیگر دوشادوش هم انزجار خود را از آمریکای جنایتکار با فریاد رسای "مرک برآمریکا" و با شعار استکبارستیزی نشان دهند و راه را بر هر سازشکار و سازش گری ببندند.

و چه خالی بود جای پیر سفرکرده و شهدای عرصه های انقلاب و مقاومت در تولد چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی.

مردم عاشق که داغ شهادت سردار سلیمانی پس از گذشت چهل روز، هنوز بر دل هایشان سنگینی می کرد، از پیر و جوان، زن و مرد با هر نوع گرایش سیاسی و جناحی، آمده بودند تا ارادت خود را به آرمان های انقلاب و شهدای مقاومت نشان بدهند.

صحبت های بیشترشان بوی معرفت و ارادت به شهدا را می داد و زبان دلشان موید این نکته بود که هنوز بر عهد و پیمانشان با شهدا هستند.

 زهرا نیازی که به تنهایی در این راهپیمایی شرکت کرده بود و آهسته در میان جمعیت قدم برمی داشت در گفت و گویی گفت: به تازگی دستم را جراحی کرده ام و حال ساعدی ندارم اما خدا را شاهد می گیرم که فقط برای حمایت از خون شهدا امروز به این مسیر آمده ام.

 دیدن کودکان در کنار بزرگترهایشان، بر زیبایی این جشن افزوده بود. هرچند که سرمای هوا دستان و صورتشان را گلگون ساخته بود، اما بارقه ای از امید به آینده روشن فردا ایران اسلامی را برایمان نوید می داد. آنان با تکان دادن پرچم هایشان و لبخندی که بر لب داشتند، گرمایی به تن رهگذران می بخشیدند و سوژه خوبی برای بیشتر خبرنگاران و عکاسان بودند.

مادران زینبی که درس شهامت و شجاعت را از الگوی خود حضرت زینب(س) به خوبی فرا گرفته بودند، دختران خردسال باحجاب خود را در این راهپیمایی همراه و همگام خود ساخته بودند.

بانو راضیه شیری که به همراه دختر نوجوان خود در این مراسم حضور یافته بود، درباره علت حضور خود در چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چنین گفت: من به اتفاق همسر و دخترم همه ساله در راهپیمایی 22بهمن شرکت می کنیم و این یک آموزه برای دخترمان است که پس از من، او این راه را ادامه بدهد و پرچم اسلام هیچوقت روی زمین نماند.

 علیرضا مطهری نیا همسر راضیه نیز در این میان حرف های خوبی داشت. او با اشاره به جمعیت راهپیمایان گفت: با این که مشکلات اقتصادی واقعا مردم را درمانده کرده است، اما دشمنی مردم ما با آمریکا و مضاعف بر آن شهادت سردار سلیمانی، هیچگاه مردم را دلسرد نکرده و نمی کند.

او پیامی هم برای مسوولان نظام داشت و آن اینکه: آنان این راهپیمایی را به حساب خود و به معنی رضایت از وضعیت اقتصادی موجود نباید قلمداد کنند. ما برای حفظ نظام اسلام و حرمت به خون تک تک شهدا آمده ایم. ان شاالله که شهدا هم از ما راضی باشند.

... دل تک تک این مردم را می شکافتی، دنیایی از معرفت و عشق به امام (ره)، عشق به ولایت، عشق به آرمان های انقلاب و شهدا حرف اول و آخر این جماعت بود.

این گزارش کوتاه، تنها گوشه ای از حماسه آفرینی های مردم مقاوم و ملت قدردان و سلحشوری بود که پس از گذشت چهل و یک سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همواره پای انقلاب و آرمان های آن ایستاده اند و با چنگ و دندان از خاک ایران اسلامی  دفاع می نمایند.

یاعلی

 

صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi