شناسه خبر : 72446
پنجشنبه 24 بهمن 1398 , 09:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«مکتب سلیمانی» یعنی شناخت مرزها در زمان جنگ و صلح

راهپیمایی‌کنندگان تهرانی از «مکتب سلیمانی» می‌گویند؛
 
«مکتب سلیمانی» یعنی مکتب مقاومت؛ یعنی این‌که مرزها را در زمان جنگ و صلح بشناسیم؛ یعنی این‌که به وحدت اهمیت بدهیم و همیشه این موضوع را اولویت قرار دهیم و هرکاری که در این راستا لازم است را انجام دهیم و با توجه به این‌که امروز کشور در جهت تحقق اسلام ناب محمدی (ص) حرکت می‌کند، بدون وحدت، اهداف آن تحقق پیدا نمی‌کند.

 «هوا دلپذیر شد» و اصلاً بر خلاف روزهای آلوده پاییز و زمستان، از جنوب شهر تهران هم کوه‌های شمال شهر صاف و تمیز دیده می‌شدند و با این‌که شب قبلش برف باریده بود و صبح هنوز کوچه‌ها و خیابان‌ها یخ‌زده و لغزنده بودند اما «چون بهار بود آن روز» و مردم از خیابان انقلاب، در مسیر آزادی عکسی از یک «لاله در خون خفته» و «شهید دست از جان شسته» را در دست داشتند و گویی زیر لب می‌خواندند «که راه ما باشد آن راه تو، ای شهید؛ همه به پیش، همه به پیش، به یک‌صدا؛ جاویدان ایران عزیز ما».

آری! راست گفت «غلامرضا صنعتگر»، آن‌جا که در شعر خود، خواند «قاسم هنوز زنده‌است، در کوچه و خیابان ... قاسم هنوز زنده‌است، ما را گواه، قرآن...»، شعری که در دومین راهپیمایی ۲۲ بهمن در گام دوم انقلاب نیز به گوش مردم می‌خورد. مردمی که صاحبان اصلی انقلاب هستند و با حضور خود در عرصه‌های مختلف، مشت محکمی بر دهان کسانی می‌زنند که می‌خواهند جمهوریت نظام را زیر سوال ببرند.

 

 

راهپیمایی

 

امسال علاوه بر این‌که راهپیمایی ۲۲ بهمن رنگ‌وبوی شهادت گرفته بود، یک فرق دیگری نیز نسبت به راهپیمایی‌های سال‌های گذشته داشت و آن تفاوت در این بود که امسال برخی افراد که سال‌های گذشته کمتر در این‌گونه مراسم‌ها شرکت می‌کردند نیز خود را ملزم به حضور در مسیر آزادی کرده بودند، مسیری که ما ۴۱ سال قبل در آن پای گذاشته و تاکنون فراز و نشیب‌ها و همچنین پیچ و خم‌های زیادی را گذرانده‌ایم و صدالبته که هنوز خرمشهر‌ها در پیش روست. یکی از موثرترین نقشه‌های راه ملت ایران برای گذر از این مسیر پرفراز و نشیب، مکتب ایثار و شهادت بوده و هست، همان مکتبی که هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود؛ چراکه زمان همه‌چیز را کهنه می‌کند، جز خون شهید را؛ بنابراین یک روز شهدای دفاع مقدس هستند و یک روز شهدای مدافع حرم و روز دیگر خدا می‌داند که نوبت چه کسانی است که در راه عشق، قربانی شوند.

 

 

 

راهپیمایی

حاصل طی کردن این مسیر در ۴۱ سال گذشته و خون شهدایی که در این مدت ریخته شده، امروز «مکتب سلیمانی» است، مکتبی که در گام دوم انقلاب، ماحصل تجربه‌ها و عبرت‌های گام اول انقلاب است؛ بنابراین همزمان با راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس به میان مردم رفته است تا درباره «مکتب سلیمانی» از آن‌ها سوال کند.

در ابتدا مردی سن‌وسال‌دار که هم انقلاب را دیده و هم جبهه و جنگ را، به خبرنگار دفاع‌پرس می‌گوید: همان‌گونه که اگر کسی راه امام حسین (ع) را برود، در این راه بماند و به مدت زیاد خدمت کند، می‌گویند که وی در «مکتب حسین (ع)» است، «مکتب سلیمانی» نیز یعنی این‌که همانند حاج قاسم سلیمانی مجذوب ولی فقیه خود باشیم و در این راه مانده و خدمت کنیم.

وی می‌افزاید: «مکتب سلیمانی» یعنی این‌که حاج‌قاسم به دنبال میز و پست و مقام نبود و زندگی‌اش فقط خدمت و جهاد در راه خدا بود، که اگر این‌گونه نمی‌بود، خداوند این‌‌طور مهر وی را در دل مردم نمی‌انداخت که عاشقانه به مراسم تشییعش بیایند؛ بنابراین مسئولان نیز باید همین راه را ادامه دهند و ببینند که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، مهر چه کسانی در دل مردم مانده‌ است؛ آیا غیر از این است که امروز شهیدان بهشتی، رجایی باهنر، چمران و... تا حاج قاسم سلیمانی در دل مردم جای دارند؟

 

 

راهپیمایی

«سلام بر سردار دل‌ها» عنوان پلاکارد دست‌نوشته‌ای است که مردم جوانی در دست دارد و به همراه دو تن از دوستانش، در مسیر راهپیمایی حرکت می‌کند. وی نیز به خبرنگار دفاع‌پرس می‌گوید: «مکتب سلیمانی» یعنی مکتب مقاومت در مقابل استکبار جهانی؛ یعنی مبارزه با هر آن‌که به دروغ خود را مالک دنیا می‌داند؛ یعنی عدالت‌محوری که هدف آن نجات بشر از سلطه ظالمین است.

همچنین، مرد جوان دیگری، پلاکاردی در دست دارد که روی آن نوشته شده است: «مرگ‌بر قاتلان حاج‌قاسم و جنتلمن‌های میز مذاکره». وی نیز «مکتب سلیمانی» را این‌گونه تشریج می‌کند که «مکتب سلیمانی» یعنی مقاومت و ایستادگی و این‌که انسان در مقابل دشمن خود کوتاه نیاید و تسلیم نشود که این همان ادامه مکتب امام حسین (ع) است؛ چراکه حضرت سیدالشهداء (ع) نیز می‌گفت که باید مقابل دشمن خود ایستادگی کرد و تن به ذلت نداد؛ بنابراین ما تا آخر در این مکتب می‌مانیم و هرچه دشمنان بخواهند بر ما فشار بیاورند، پای کار خواهیم ماند و تا لحظه آخر مبارزه خواهیم کرد.

 

 

راهپیمایی

وی همچتین می‌افزاید: این انقلاب از نسل گذشته به ما رسیده است و ما باید هرطور که شده این انقلاب را حفظ کرده و آن را به دست آیندگان می‌رسانیم و به فرزندان خود می‌آموزیم که پای آرمان‌های این انقلاب، ایستادگی کنند که این جز با همان «مکتب سلیمانی» تحقق نمی‌یابد.

در ادامه مسیر، مرد جوانی همراه با همسرش در حال گام‌برداشتن در خیابان انقلاب است، وی نیز معتقد است که «مکتب سلیمانی» یعنی همین جمعیتی که در خیابان‌های سراسر کشور حضور پیدا کرده‌اند؛ چراکه این‌ها آمده‌اند تا راه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تا حضور حضرت امام زمان (عج) ادامه دهند؛ به‌عبارتی دیگر می‌توان گفت که خون حاج‌قاسم که ثمره انقلاب اسلامی بود، مردم را آگاه کرد و امروز خیلی افراد اعلام می‌کنند که ما در انتخابات شرکت نمی‌کردیم؛ اما امسال می‌خواهیم شرکت کنیم.

در میان راهپیمایی‌کنندگان، یک جوان انقلابی دیگر که عکس حاج‌قاسم را در دست و پرچم ایران را بر دوش خود انداخته است، «مکتب سلیمانی» را این‌گونه روایت می‌کند: «مکتب سلیمانی»  یعنی مکتب مقاومت؛ یعنی این‌که مرزها را در زمان جنگ و در زمان صلح بشناسیم؛ یعنی این‌که به وحدت اهمیت بدهیم و همیشه این موضوع را اولویت قرار دهیم و هرکاری که در این راستا لازم است را انجام دهیم و با توجه به این‌که امروز کشور در جهت تحقق اسلام ناب محمدی (ص) حرکت می‌کند، بدون وحدت، اهداف آن تحقق پیدا نمی‌کند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi