شناسه خبر : 72513
دوشنبه 28 بهمن 1398 , 12:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جان بخشی جانباز مدافع محرم در تبریز

حمید افخمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: رضا مکانی گوجه سلطان جانباز شیمیایی و مدافع حرم بود که بر اثر تروما دچار مرگ مغزی شده بود

وی گفت: اعضای بدن این جانباز با رضایت خانواده، به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی با بیان این‌که اعضای قابل پیوند این احیاگر سلامت، شامل کبد، قلب و کلیه‌ها بود، اظهار کرد: کبد این جانباز مدافع حرم ۳۴ ساله برای پیوند به یک بیمار اهل روستای لیقوان اهدا شده و در شیراز پیوند زده می‌شود.

وی اضافه کرد: قلب این اهدا کننده نیز به تهران ارسال شده و کلیه‌ها در تبریز و به سرپرستی «پرفسور افشار زمردی، اورولوژیست» به بیماران نیازمند، پیوند زده شد.

مسوول فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام اینکه در سال جاری، ۲۹ مورد رضایت‌گیری برای اهدای اعضا داشتیم که ۲۳ مورد از آن به پیوند منجر شده است، خاطرنشان کرد: در برخی موارد یا اعضا قابل پیوند نیستند و یا اعضای اهدا کننده قبل از انجام عمل، قابلیت پیوند را از دست می‌دهند.

منبع: جماران
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi