شناسه خبر : 72523
دوشنبه 28 بهمن 1398 , 18:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حقوق مادرم قانونی مال من است

زینب سلگی - من ۲۰ سال پیش همسرم فوت شدن و همراه دو دختر کوچک و شیرخوار خود نزد مادرم زندگی می کردم.

من خواهر شهید هستم و تحت تکفل مادر بودم. مادر از دادگاه دادخواست رسمی گرفت برای اینکه بعد از مرگ ایشان حقوقشان به من برسد.

الان با توجه به فوت مادر و داشتن حکم قاضی مبنی بر اینکه حقوق مادر به من برسد، بنیاد شهید مخالفت نموده و می گوید طبق حکم جدید خواهر شهید نمی تواند حقوق مادر را دریافت کند در صورتی که من حکم از دادگاه گرفتم.

حالا از شما تقاضا دارم شما راهنمایی کنید که بنده باید کجا پیگیری کنم.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
به دیوان عدالت اداری دادخواست بدهید و مدارک را هم پیوست کنید ، انشاءا... مشکل حل بشود.
سلام پیشنهاد میکنیم قدری صبر کنید تا مجموعه دیوان عدالت تغییر کند. متاسفانه ایجاد تغییرات لازم در سیستم قضایی کشور به کندی صورت پذیرفته و برحی مسئولین هنوز در راس هستند که لازم است بسرعت تغییر کنند.
مردم در سوء مدیریت قضایی دارای مشکلاتی لاینحل هستند و در حالیکه با اسناد و مدارک رسمی کاملا حق به جانب میباشند لیکن رای به نفع طرف مقابل صادر شده که ظلم آشکار است.
از رییس محترم قوه قضاییه تقاضا داریم حرکت تغییرات در راس امور قضایی و نظارتی کشور سرعت بیشتری پیدا کند تا حقوق مردم بیشتر از این تضییع نشود.
سلام ، سیاست بنیاد طی سالهای گذشته انقباضی بوده بطوریکه تلاش میکنند حقوق مادی ایثارگران را حذف کنند و برای این سیاست از قوانین حقوقی تبعیت نشده است و مسئولان بنیاد روش خودشان را پیگیری کردند.
این موضوع در تعیین درصد جانبازان کاملا مشهود است زیرا طبق قانون مدارک لازم احراز نقاط مجروحیت ابتدا صورت جلسه سانحه سپس تایید کمیسیون پزشکی یگان اعزام کننده است تا کمیسیون پزشکی بنیاد براساس صورت جلسه سانحه و تایید کمیسیون پزشکی ارتش و سپاه موارد مجروحیت را تعیین درصد کند در حالی که اینطور نیست لذا نقاط مجروحیت جانباز که در صورت جلسه سانحه ثبت شده و در کمیسیون پزشکی ارتش یا سپاه نیز تایید شده میبایست طبق قانون توسط کمیسیون پزشکی بنیاد تعیین درصد شود اما کمیسیون پزشکی بنیاد از قانون تبعیت نکرده و فقط نقاط مجروحیت که خودش قبول دارد تعیین درصد میگردد.
به این ترتیب بسیاری از جانبازان که دارای چند نقطه مجروحیت میباشند و کمیسیون پزشکی بنیاد خلاف قانون عمل کرده معترض هستند که امیدواریم روزی بنیاد مطابق قانون عمل کند.
اشکال دیگری که مطرح میباشد روال تصویب قانون در مجلس است که آیین نامه اجرایی را به بنیاد محول کرده لذا بنیاد آیین نامه اجرایی را به خواست خودش ریل گذاری میکند که سالهاست صددرصد انقباضی و در راستای حذف حقوق مادی ایثارگران بوده است.
با سلام
قانونا این حقوق مربوط به مادر شما نبوده است، بلکه حقوق برادر شهید شما بوده است که تا زمان حیات پدر و مادر به آنها تعلق می گیرد و قابل انتقال به دیگری نیست.
حقوق مادر، در صورتی به فرزند دختر تعلق می گیرد که در زمان اشتغال بکار و یا بازنشستگی فوت کرده باشد ( یعنی حقوق خودش باشد)
به خواهر شهید، در صورت دارا بودن شرایط، از بنیاد شهید کمک معیشت تعلق می گیرد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi