شناسه خبر : 72568
چهارشنبه 07 اسفند 1398 , 09:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسخگوی تخلفات ایرلاین های خارجی کیست؟

هواپیمایی اجنحه الشام با برخی تخلف های آشکار و ناقض قوانین هوایی بین المللی، مشکلاتی را برای زوار سوریه ایجاد کرده است.

فاش نیوز - هواپیمایی «اجنحه الشام» در اقدامی بر خلاف قوانین بین المللی اقدام به صدور بلیط با ساعت پروازی متناقض با ساعت کارت پرواز می کند.

این تخلف در شرایطی صورت می گیرد که برخی زائرین بانوی قهرمان کربلا، عازم زیارت عتبات عالیات سوریه هستند و هواپیمایی اجنحه الشام با انجام برخی تخلفات آشکار و ناقض قوانین بیت المللی، مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

به طور مثال در یکی از این موارد، برای کلیه مسافرین پرواز شماره 562 این هواپیماییف در تاریخ بیستم بهمن ماه 98 بلیت با ساعت درج شده 1755 اختصاص و تمامی کارت پروازها صادر شد. همچنین نمایشگرهای فرودگاه امام خمینی، ساعت پرواز متغییر (یعنی 1730 را ) را اعلام کرده بود.

اگر چه صدور کارت پرواز با ساعت پس از ساعت درج شده امری طبیعی و ناشی از تاخیرهای معمول می تواند باشد اما صدور کارت پرواز با زمان قبل از زمان واقعی بلیط ،تخلف آشکار محسوب می شود و باعث جا ماندن مسافران خواهد شد. ضمنا سوار نکردن مسافر در پرواز در حالی که کارت پرواز داشته و بر اساس بلیط خریداری شده (و نه کارت پرواز غیر قانونی) در فرودگاه حضور یافته باشد،نیز موضوع عجیبی است.

در یکی از این موارد پرسنل این هواپیمایی با جلوگیری از سوار شدن مسافر به او گفتند اگر اصرار داری که همراهت در هواپیماست او را پیاده می کنیم اما اجازه سوار شدن را به شما نمی دهیم. این ادعا در حالی مطرح شد که پرواز هنوز از زمین برنخاسته و زمان واقعی پرواز فرا نرسیده بود اما اعلام شد که پرواز برخاسته است.

علی رغم ارسال گزارش از دفتر اجنحه الشام در دمشق مبنی بر اینکه در این موارد، رزرو مجدد بلیط با اخذ مبلغ از مسافر ممنوع است اما دفتر تهران با اخذ مبلغ 25 دلار بلیط جدیدی صادر کرد. بنابر این بر اساس بلیط جدید پرواز بعدی اجنحه الشام در بیست و دوم بهمن ماه نود و هشت نیز با همین رویه غلط انجام شد و با صدور بلیط برای تمامی مسافرین (با ساعت پرواز 1055 )اقدام به صدور کارت پرواز با ساعت 1030 نموده است.

رییس ایستگاه اجنحه در تهران نیز که ادعا دارد شش سال است در این ایستگاه ریاست می کند، تمام این تخلفات را قانونی می داند و در اقدامی عجیب ضمن تماس با یکی از مسافران معترض (با تلفن همراه خود و روی تلفن همراه مسافر) نسبت به شکایت رسمی و کتبی اعتراض کرده و موارد مطروحه را خلاف واقع می دانند.

ضمنا این مزاحمت تلفنی خود را از ویژگی های ارزشمند اجنحه الشام و جزو موارد ارتباط با مشتری و مورد تایید یاتا دانست. ضمنا به نظر می رسد موضوع برخی چمدان های گم شده در این پروازها نیز که مدت ها است بی جواب مانده است، مساله مهمی است که رییس ایستگاه تهران اجنحه الشام در این خصوص ابراز بی اطلاعی می کند.

اجنحه الشام مانند دیگر هواپیماهایی که در خاک جمهوری اسلامی ایران دفتر فروش و خدمات دارند، موظف به پاسخ گویی به این تخلفات است. جالب اینکه مسافری که اجازه سوار شدن به پرواز را به او نداده اند، تا دو ساعت در فرودگاه امام خمینی و در آن سوی گیت گذرنامه معطل مانده بود و به دلیل عدم مراجعه نماینده اجنحه الشام امکان ابطال به موقع مهر خروج از کشور را نداشت.

این موضوع در حالی بود که یکی از مسئولان وقت فرودگاه امام خمینی بعد از پیگیری های مکرر مسافر، اعلام کرد نمایندگان اجنحه الشام در راه بازگشت به منزل بوده و فرصت رسیدگی و پاسخگویی در فرودگاه را نداشتند.

**محمد معرفی

پایان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi