شناسه خبر : 72569
یکشنبه 11 اسفند 1398 , 10:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه وارده؛

اعمال اراده شبکه پیچیده اداری در تعیین درصد جانبازان

پس از ۳۵ سال، وقتی دو سال پیش برای اولین بار نوار عصب ارائه کردم پزشک متخصص، درصد جانبازی مرا از ۲۱ به بیش از ۲۵ افزایش داد...

نورالله گرشاسبی - پس از ۳۵ سال، وقتی دو سال پیش برای اولین بار نوار عصب ارائه کردم پزشک متخصص، درصد جانبازی مرا از ۲۱ به بیش از ۲۵ افزایش داد؛ اما وقتی این تشخیص تخصصی با یک تصمیم اداری "وتو" شد و کارمندی جزء در شهرستان افزایش درصد و تشخیص پزشک را اشتباه تشخیص داد! متوجه جایگاه واقعی کمیسیون و میزان دخالت عوامل و عناصر اداری در امور غیر مربوط شدم.

 وقتی پس از اینکه اعتراض کردم، با کارشکنی، اعمال غرض، مفقود شدن اصل مدارک در پرونده، عدم پذیرش برابر اصل توسط پزشک و دخالت مخرب عوامل اداری روبرو شدم، دریافتم که با شبکه پیچیده و در هم تنیده ای مواجهم که نه تنها وظیفه خود را خدمت رسانی به گروه هدف نمی داند بلکه نقطه مقابل آنان موضع گرفته است.

 به هر صورت پس از "وتو" با پیگیری فراوان و ارجاع به متخصص ارتوپدی و مغز و اعصاب، در مردادماه کدهای آسیب و ناتوانی را به گونه ای اختصاص دادند که درصد من از ۲۳ فراتر نرود. بعد از این موضوع به جرم پیگیری حقم، در اقدامی توهین آمیز و بر خلاف قانون، درصد مرا از ۲۳ به ۱۹کاهش دادند.

 بنده در سال ۶۱ شب عملیات، حین عملیات در خط مقدم نبرد مجروح شدم. اما متاسفانه اراده های فراقانونی و عوامل مغرض و تنگ نظر بر خلاف آییننامه باز تعریفی که از جانباز دارند، چون بعضا از جنس ما نیستند و شبی را تا به صبح در سنگر سپری نکرده اند، تصویر و تصوری از میادین نبرد، خطرات و احتمالات و ... در ذهن خود ندارند.

 به نظر می رسد آنها میدان نبرد را با خیابان لاله زار اشتباه گرفته اند. اگر چه بنده ماه ها‌ در گوشه بیمارستان ها بودم و چندین ماه سوار بر ویلچر بودم و عصا می زدم. به هر جهت پس از ۶ سال به کمیسیون اعزام شدم و با توجه به شرح عمل های موجود در پرونده، درصد من با ۱۰ شروع شد و به مرور، بدون ارائه مدرک پزشکی جدید به ۱۵ و سپس به 21در صد افزایش یافت.

 مشکل حرکتی در ناحیه مچ پا مرا در انجام بسیاری از فعالیت ها با محدودیت مواجه کرد و به زانویم آسیب زد. پس از ۳۵ سال برای اولین بار نوار عصب ارائه کردم که پزشک محترم با توجه به موارد آسیب و با استناد به مندرجات نوار مزبور، موارد خفیف را به شدید تبدیل و در صد من از ۲۵ فراتر رفت.

 اگر چه با تقسیم جانباز به درجه ۱ و درجه ۲ بر خلاف آیین نامه نتوانستند مراتب نارضایتی خود را از این افزایش پنهان کنند اما درصد مرا به بیش از ۲۵ افزایش و به این افزایش به صراحت اذعان کردند. در این پروسه دهها نفر بودیم که به کمیسیون اعزام شدیم اما پس از چندی برای همه پیامکی مبنی بر ثابت ماندن درصد ارسال شد وقتی هم مراجعه کردم گفتند برای کسانی که افزایش درصدشان تایید شود، پاسخ با تاخیر ارسال خواهد شد.

 چند هفته بعد به کارشناس محترم درمان در استان با بیش از ۳۰ سال سابقه مراجعه کردم که با مشاهده سیستم اظهار داشت:" حداقل درصد ۲۵ است" که به زودی از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود. اما در کمال تعجب این تشخیص تخصصی با تصمیمی اداری "وتو"شد! پیش از این هم چندین بار متجاوزان به حقوق من در دانشگاه علوم پزشکی، در روند پرونده ام در کمیسیون ماده ۱۶ و ... نیز اعمال نفوذ و مانع از تحقق حق و قانون شدند.

 حتی با معاون وقت سازمان هماهنگ (تعامل) کرده بودند که نامه آن در دسترس است. به وتوی درصد اعتراض کردم اما این بار علاوه بر نوار عصب، گرافی و  ام . آر . ای و نوار گوش ارائه نمودم که در کمال تعجب شاهد برخی اعمال غرض ها بودم.

 متاسفانه محل دقیق تشکیل کمیسیون اعلام نشد و اصل مدارک از پرونده خارج شد و حتی مدارک برابر با اصل شده، با اشاره کارمند بنیاد، توسط پزشک ملاحظه و لحاظ نشد! پزشک به جای انجام وظیفه، ملاحظه مدارک و معاینه در امور غیر مربوط، یعنی اعزام به کمیسیون مجدد اعتراض نمود.

 متاسفانه با تندی به اعتراص من پاسخ داد و از ۴ مورد آسیب پیشین، دو مورد را ثبت و برای ادامه به پزشک دیگر ارجاع داد اما در مسیر، کارمند بنیاد پرونده را از دست من قاپید و گفت نیازی نیست! از همه امضا و از من اثر انگشت گرفت و با این اقدام درصد من از ۲۱ به ۱۳ کاهش یافت که کمیسیون در تهران آن را اصلاح کرد.

در اعتراض به روند ناقص و غلط کمیسیون در اهواز و در اعتراض به دخالت عناصر اداری در امور تخصصی به کمیسیون تهران مراجعه کردم و مرا به دکتر روحانی ارجاع دادند که بنا به اذعان پژشک شاغل در کمیسیون ۳ درصد تایید و مرا راهنمایی کرد که نوار گوش ضمیمه کنم .  با نظر ایشان گفته شد بالاخره کسی که سال ها درجبهه بوده و بارها صدای انفجار را شنیده است با توجه به آسیب به گوش چپ ۳ درصد هم از این بابت اَضافه شود.

بعد پرونده مرا به دکتر موسوی، فوق تخصص ارتوپدی ارجاع دادند که او نیز درصدها را تایید کرد اما اراده ای فراقانونی مخالف افزایش درصد برای من بود. لذا کدهای آسیب را به گونه ای تعیین کردند که درصد من از ۲۳ فراتر نرود.

اخیرا هم به جرم پیگیری، طی اقدامی توهین آمیز، بدون تشکیل کمیسیون و بر خلاف قانون، درصد مرا از ۲۳ (که وفق ماده باید با گرد کردن ۲۵ می شد)به ۱۹ کاهش دادند.

با توجه به مراتب فوق به نظر می رسد علاوه بر تنگ نظری، گرفتار خصومت های سازمان یافته شده ام؛ به گونه ای که کدهای آسیب اختصاصی با موارد محرز در مدارک پزشکی مطابقت ندارد!

 لذا استدعا دارم با توجه به مدارک و مستندات غیر قابل خدشه و عوارض ثانویه ناشی از مجروحیت و اینکه در گذشته درصد من "وتو" شده است، درصد واقعی و قانونی مرا بی هیچ تعبیر، تفسیر یا اجتهاد، مطابق آیین نامه و استاندارهای تعریف شده، از تاریخ استحقاق لحاظ کنند؛ در غیر این صورت جهت بررسی به بازرسی حراست و یا هیات های رسیدگی به تخلفات ارجاع دهند؛ اگر چه متاسفانه در اداره ای که ۳۵ سال در آن شاغل بودم، به لحاظ همدستی و همراهی و بی توجهی به تکالیف قانونی، با سکوت های مرگبار و ناجوانمردانه بیشترین آسیبی که خوردم از ناحیه حراست، بازرسی و هیات رسیدگی به تخلفات بود!

** محمد معرفی

اینستاگرام
خب چرا اسمشونو ننوشتی بالاتر از سیاهی که رنگی نیست دادا جان اسم بیار معرفی کن
... مومن خدا اسم بیار تا جا بزننن نترس ...
باسلام 15.1.1361مجروح شدم 26ماه بسجی دوواطلب جبهه دارم برادرم بسیجی بودوالفجر8 شهیدشدند حالت اشتغال هستم چهارسال است عیدی من راقطع کردندهدیه رهبری نگرفتم ازخیلی ازامتیازهایی که به بعضی ازجانبازان دادند بی بهره موندم 35درصد جانبازی ترکش وموج انفجارو37سال دارو اعصاب وروان میخورم بنده صدقه نمیخوام احیاء حق دارم
با سلام
امیدوارم برای رسیدن به حق خود موفق باشید
نکته مهم اینکه جانبازان عزیز برای تهیه عکس و یا مدارک درمانی، باید به مراکز درمانی مورد تایید بنیاد، مراجعه کنند تا کمیسیون هیچ بهانه های برای عدم پذیرش نداشته باشد. از اینکه جانبازی با دقت نظر جنابعالی پیگیر هست .
جای امیدواری است
با سلام و عرض احترام موجب تقدیر است که گلایه ی ما جانبازان شیمیایی استان ایلام را به اطلاع مدیر کل محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و روسای شهرستانها برسانید! ما جانبازان شیمیایی استان که اکثرا بالای ۵۰ سال سن داریم! آسیب پذیرترین قشر در مقابل پدیده ی شوم ریزگردها و کرونا ویروس هستیم! بسیاری از ما برغم شنیدن و دیدن آمارهای عجیب پایش سلامت، حتی یکبار هم مورد پایش سلامت قرار نگرفته ایم! بعد از پیدایش کرونا ویروس در کشور و سرایت آن به باقیمانده ی اندامهای تنفسی یکی از جانبازان شیمیایی عزیز کشورمان که شهادت آن جانباز جاویدالنام را موجب شد، انتظار داشتیم: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، حداقل در جهت جبران کم لطفیهای گذشته (هنگام وقوع ریزگردهای مرگبار)، این بار در جهت پیشگیری از سرایت کرونا ویروس - با توزیع پکیج های پیشگیرانه و ...- این قشر آسیب پذیر را مورد توجه قرار دهد...! اما دریغ از پرسیدن حالمان و به لب رسیدن جانمان!!! سید نصرت اله (رحمان) حسینی - آبدانان
من بردست وبازوی رزمنگان اسلام بوسه می زنم وبه این بوسه افتخار می کنم امام خمینی ره /سلام خداقوت رزمنده بسیجی دفاع مقدس جنوب غرب نیروی عملیاتی 2ماه بعدازبرگشت 2هفته بستریptsdجنگ جفت گوشهاکم شنوا پارگی پرده عصبی گوش چپ وزوز24ساعته گوش چپ آثاربریدگی وبخیه دست راست فرورفتگی غضروفی انگشتای دست راست علت تیکهای عصبی ناشی ازانفجارهای متوالی و متعددصلول عملیات 3مرحله ای 40شبانه روزی والفجر 9کردستان بعدازگذشت چندسال درکمیسیون محترم عالی در95/11/23 با دارا بودن کلیه مدارک مستندومسجل شده شرکت و پرونده درقسمت ایثارگران استان حدودایک سال مقفودکه با پیگیرهای مستمر و مداوم مجددا پرونده باهزاران بدبختی به صورت قطره چکانی وناقص تحویل اینجانب گردید مجددا تهیه وتکمیل پرونده نمودم درتاریخ 97/12/10 دوباره درکمیسیون عالی شرکت ورای مثبت اعصاب و روان را ازکمیسیون محترم دریافت نمودم ومنتظرجواب پیامکی ازتاریخ ذکر شده ماه به ماه درانتظار گرفتن جواب 11ماه است که هنوز جواب نگرفته ام /پناه برخدا/ اگرسپاه نبود مملکت هم نبود امام خمینی ره آقایان محترم بنیادشهید لطفا ما رزمندگان دفاع مقدس را هم ببنید و لحاظ بفرمایید
درصدهاسلیقه ای لحاظ میشوند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi