شناسه خبر : 72653
شنبه 03 اسفند 1398 , 16:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در گفتگو با مسعود نجفی، مدیر رابط عمومی جشنواره فیلم فجر:

کمک‌های جشنواره به سیل‌زدگان کجا توزیع شد

با مشورت هلال احمر، کمک‌های جشنواره در بین کودکان مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان به خصوص در کنارک توزیع شد.

 

فاش نیوز- مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، اعلام کرد: با مشورت هلال احمر، کمک‌های جشنواره در بین کودکان مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان به خصوص در کنارک توزیع شد.

 



افتتاحیه سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر یک تفاوت آشکار با دوره‌های قبل داشت. بودجه مراسم افتتاحیه برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده جنوب کشور اختصاص یافت و این امر با استقبال بسیار خوب اهالی سینما و رسانه مواجه شد، چراکه در شرایطی که نیاز برگزاری آئین افتتاحیه برای یک جشنواره سینمایی چندان احساس نمی‌شد، تخصیص بودجه آن توانست اندکی از نیاز‌های مردم آن منطقه را رفع کند.

مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، در این باره به خبرنگار ایکنا گفت: با توجه به مشکلاتی که سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان با آن مواجه بودند، جشنواره فیلم فجر وظیفه خود دانست که بخشی از بودجه‌اش را صرف کمک‌رسانی به این مناطق کند.

نجفی افزود: ابتدا تحقیق شد که جشنواره چگونه کمک کند. برای همین با مشاوره هلال احمر، حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید نوشت‌افزار در نظر گرفته شد و هلال احمر آن را در اختیار کودکان مناطق سیل‌زده قرار داد. برای اینکه هیچ شائبه‌ای درباره کمک‌رسانی جشنواره فیلم فجر پیش نیاید، تصمیم گرفته شد که بودجه مورد نظر به طور کامل در اختیار هلال احمر قرار گیرد و اقدام به خرید و پخش آن کند. طبق گزارش‌های هلال احمر، کنارک بیش از همه آسیب‌ دیده بود. البته ممکن است این کمک‌ها به دیگر مناطق هم رسیده باشد که هلال احمر از جزئیات آن مطلع است.

وی در پاسخ به اینکه این اتفاق خوب در سال‌های بعد نیز ادامه خواهد یافت؟ گفت: نمی‌توانم به طور قطع درباره آن نظر دهم، چون بنا به شرایط آن زمان، تصمیمهای مقتضی گرفته خواهد شد، اما بی‌شک نه تنها جشنواره فجر، بلکه هر اتفاق هنری هرگاه لازم ببیند از کمک به هموطنان دریغ نخواهد کرد. البته این اقدام تأثیراتی هم داشته است؛ برای مثال می‌توان به کمک ۸۸ میلیون تومانی فیلم «درخت گردو»، که به نیت امام رضا(ع) انجام شد، اشاره کنم و این مبلغ به خرید لوازم اولیه زندگی، به ویژه پوشاک کودکان مناطق سیل‌زده، اختصاص داده شد. فقط عوامل درخت گردو در زمان برگزاری جشنواره کمکشان آماده شد. اگر هم کمک دیگری انجام شده، دبیرخانه از آن اطلاعی ندارد.

همچنین، محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، نیز با تأیید کمک‌های مالی جشنواره فیلم فجر، اعلام کرد: این تصمیم را هنرمندان ایرانی در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای کمک به کودکان سیل‌زده اتخاذ کردند. بنابراین ۱۵ هزار بسته لوازم‌التحریر برای هر دانش‌آموز شامل دو جلد دفترچه خطی ۸۰ برگ، چهار جلد دفترچه خطی ۶۰ برگ، چهار جلد دفترچه خطی ۴۰ برگ، دو جلد دفترچه نقاشی ۴۰ برگ، چهار عدد خودکار آبی، دو عدد خودکار مشکی، یک عدد خودکار قرمز، شش عدد مداد مشکی، دو عدد مداد قرمز، یک عدد خط‌کش ژله‌ای، سه عدد پاک‌کن و ۲ عدد مدادتراش تهیه و ارسال شد.

وی تأکید کرد: اکثر کمک‌ها توزیع شده و فقط بخشی اندکی از آن باقی مانده که به زودی توزیع می‌شود. لوازم‌التحریر خریداری شده در زاهدان بسته‌بندی شد. البته اینکه در کدام منطقه بیشترین کمک‌ها توزیع شده باید این سؤال را از هلال احمر زاهدان پرسید. همچنین لازم است در اینجا از کمک فروشگاه شهروند در اهدای مبلغ سه میلیارد تومان مواد غذایی به مناطق سیل‌زده یاد کنم.

در مواقعی که کشور دچار بلایای طبیعی می‌شود، کمک‌های معنوی مؤثر است، از جمله می‌توان به برگزاری جشنواره موسیقی فجر در سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

 

*منبع: ایکنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi