شناسه خبر : 72693
سه شنبه 06 اسفند 1398 , 11:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سید محمد جواد ابطحی با اشاره به رد کلیات بودجه؛

کسانی که مدیون آنهاییم در محرومیت قرار می‌گیرند

برای برآورده شدن بخشی از مطالبات جامعه ایثارگری در سال ۹۹ مبلغ ۲۴ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است که این مطالبات مربوط به بخش‌های مختلف از جمله درمان، اشتغال، مسکن، تحصیلات و بیمه تکمیلی، و همه جزء قوانین مصوب است...

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم بر اعمال قوانین ایثارگری در لایحه بودجه سال ۹۹ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید محمد جواد ابطحی، نماینده ایثارگر مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد کلیات بودجه سال آینده از سوی نمایندگان مجلس تصریح کرد: قوانین حوزه ایثارگری از شفافیت و صراحت خاصی برخوردارند اما با وجود این در هنگام تصویب لایحه بودجه سال ۹۹ به آن توجهی نشده است؛ اگرچه دولت نسبت به سال ۹۸ ردیف خوبی را برای بنیاد شهید برداشته و مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است اما با این همه، جامعه ایثارگری مطالبات انباشته شده ای دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با اشاره به اینکه برای برآورده شدن بخشی از مطالبات جامعه ایثارگری در سال ۹۹ مبلغ ۲۴ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است، متذکر شد: این مطالبات مربوط به بخش‌های مختلف از جمله درمان، اشتغال، مسکن، تحصیلات و بیمه تکمیلی است و همه جزء قوانین مصوب است.

وی یادآور شد: اگر قوانین ایثارگری و در رأس آن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران وجود نداشت، این حق به دولت و مسئولان
بنیاد داده می‌شد که قوانین مصوب ایثارگری نداریم؛ اما قانون با شفافیت بالا وجود دارد و بنابراین باید اجرا شود.

نماینده ایثارگر دوره دهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من معتقدم در مورد ایثارگران هم آنچه شایسته آنهاست متاسفانه در لایحه بودجه مورد توجه قرار نگرفته است که متاسفانه برخی از آن به منابع محدود مالی برمی‌گردد.

ابطحی با بیان اینکه برخی از منابع مالی مورد نیاز ایثارگران در لایحه بودجه قابل تامین است اظهار داشت: با برخی اقدامات دولت می‌توان از ریخت و پاش ها و هزینه های اضافی در لایحه بودجه جلوگیری کرد و این کار از سوی یک دولت منضبط قابل اجرا است اما متاسفانه تاکنون هیچ دولتی حاضر به پذیرش انضباط مالی نبوده است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به همین جهت متاسفانه در جاهایی منابع مالی ریخت و پاش می‌شود اما وقتی موضوع به صاحبان اصلی انقلاب و کسانی که مدیون آنها هستیم می رسد، در محرومیت قرار می‌گیرند.

وی در خصوص رای منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات بودجه سال آینده اظهار داشت: رد کلیات بودجه قابل پیش بینی بود؛ چرا که در کمیسیون تلفیق در هنگام رای گیری برای تصویب آن فقط با اختلاف دو رای به تصویب رسید.

نماینده ایثارگر خمینی‌شهر در مجلس دهم متذکر شد: متاسفانه بودجه نویسی در دولت بر اساس عملکرد و اعداد و ارقام غیر واقعی است و بر این اساس فشارهای مضاعف بر مردم وارد و دولت نیز با کسر بودجه مواجه خواهد شد.

ابطحی ادامه داد: اینکه ما بیاییم مالیات‌ها را افزایش دهیم و فشار بیشتری بر قشر ضعیف وارد کنیم، درست است که قشر قوی مالیات خود را خواهند داد اما آن را از قشر ضعیف جامعه خواهند گرفت و فشارها لاجرم به طبقات پایین جامعه وارد خواهد شد و این به صلاح کشور و نظام نیست.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با انتقاد از غیر واقعی بودن درآمدهای نفتی در بودجه سال ۹۹ خاطرنشان کرد: متاسفانه در لایحه بودجه ای که از سوی دولت به مجلس ارائه شده، درآمدهای ناشی از فروش نفت غیر واقعی و فروش نفت نیز مشخص نیست.

**معرفی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام ، نحوه تفکر اینگونه افراد اقتصاد کشور را در لبه پرتگاه خطرناکی قرار داده است. اینکه اگر از ثروتمندان مالیات گرفته شود فشار به اقشار ضعیف وارد میشود از انواع تفکرات اشرافی گری است زیرا چنانچه از اقشار ثروتمند مالیات دریافت نشود بنابراین اقشار ضعیف مجبورند مالیات پرداخت کنند.
چنین ادعایی از سوی عالی ترین مسئول قانون گذاری میبایست در تاریخ کشور ثبت و در معرض افکار عمومی قرار گیرد تا چنانچه نسلهای آینده علت تخریب اقتصاد را علیرغم وجود میلیونها ایثارگر و ایرانی عاشق وطن با وجود رهبری معظم انقلاب را مطالع کنند بطور واضح توضیح لازم وجود داشته باشد که چه کسانی با چه نوع تفکری موجب تضعیف اقتصاد کشور شدند.
بدیهی است در تاریخ صدر اسلام نیز امامان معصوم (ع) و مسلمانان عاشق حضور داشتند اما آنچه موجب شهادت امامان معصوم (ع) بوده فقط جهالت و نوع تفکر اشرافی روسای قبایل و منصوبان نفوذی دشمنان ارزیابی میگردد لذا ملت ایران در انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی با هدایت و درایت رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی راه را بر اشرافی گری و تسلط منصوبان نفوذی بستند تا علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ، زمینه آماده سازی ظهور منجی عالم بشریت (عج) فراهم و مهیا گردد ان شاالله
لطفأ زحمت بکشید مرحمت کنید قانون پرداخت حقوق به میزان حداقل حقوق جانبازان ورزمندگان معسررااجراکنید خودتان قضاوت کنید جانبازی 60ساله بدون شغل ودرامد وبیمه بازنشستگی باعوارض ودردهای مجروحیت وسن و اغلب دیسک کمر؛سیاتیک؛ارتروز ؛دیابت ؛وده ها عارضه دیگر وخانه نشین با مشکلات هزینه تحصیل فرزندان ازدواجانها وخرج وبرج زندگی ؛وجدانأ :750 هزارتومان را مرحم کدام زخم کند ؛ خواهش میکنم :مسئولین عزیز
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi