شناسه خبر : 72699
دوشنبه 05 اسفند 1398 , 16:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درخواست حاج قاسم از فرزندان شهدا

به واقع وصیتنامه حاج قاسم سلیمانی درس‌نامه‌ای برای آحاد مردم در هر شغل و سن و جایگاهی است، وصیتنامه‌ای که همه طیف‌های جامعه می‌توانند به فراخور جایگاهشان، دریافت‌هایی از آن داشته باشند و چراغی باشد برای مسیر زندگی‌شان.

در این وصیتنامه حاج قاسم سلیمانی به تفصیل در مورد گروه‌‎ها و اقشار خاصی صحبت کرده است، از جمله این سفارش به مردم در خصوص خانواده و فرزندان شهدا که می‌گوید: «به فرزندان شهدا که یتیمان همه شما هستند، به چشم ادب و احترام بنگرید. به همسران و پدران و مادران آنان احترام کنید. همانگونه که از فرزندان خود با اغماض می‌گذرید. آن‌ها را در نبود پدران و مادران و همسران و فرزندان خود توجه خاص کنید.»

وی همچنین در قسمت دیگری از وصیتنامه خود سخنی با فرزندان و خانواده شهدا دارد و می‌گوید: «فرزندانم، دختران و پسرانم، فرزندان شهدا، پدران و مادران باقیمانده از شهدا، ای چراغ‌های فروزان کشور ما، خواهران و برادران و همسران وفادار و متدین شهدا! در این عالم، صوتی که روزانه من می‌شنیدم و مأنوس با آن بودم و همچون صوت قرآن به من آرامش می‌داد و بزرگترین پشتوانه معنوی خود می‌دانستم و روزانه با آن مأنوس بودم؛ صدای فرزندان شهدا بود که بعضا رورانه با آن مأنوس بودم، صدای پدر و مادر شهدا بود که وجود مادر و پدرم را در وجودشان احساس می‌کردم.

عزیزانم! تا پیشکسوتان این ملتید، قدر خودتان را بدانید. شهیدتان را در خودتان جلوه‌گر کنید، به طوری که هر کس شما را می‌بیند، پدر شهید یا فرزند شهید را، بعینه خوِد شهید را احساس کند، با همان معنویت، صلابت و خصوصیت.

خواهش می‌کنم مرا حلال کنید و عفو نمایید. من نتوانستم حق لازم را پیرامون خیلی از شماها و حتی فرزندان شهیدتان اداء کنم، هم استغفار می‌کنم و هم طلب عفو دارم.

دوست دارم جنازه‌ام را فرزندان شهدا بر دوش گیرند، شاید به برکت اصابت دستان پاک آنها بر جسدم، خداوند مرا مورد عنایت قرار دهد.»

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi