شناسه خبر : 72726
سه شنبه 06 اسفند 1398 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رنج های ۱ پسر نظامی!

امیر - من از خانواده نظامی هستم. بابای خودم تو زمان جنگ فرمانده پاسگاه و مسئول امنیت و کنترل پنجاه روستا که کنار مرز بوده رو داشته. همون کردستان خودمون که هم مرز با عراق است. پدرم بجز حقوق خودش هیچ سهم دیگری نمی گیره، بهتره بگم نمیدن!

یک عمره که قول بیخود دادن و همون حکمت کارتم الان ماهی فقط 60 تومن شارژ می کنن و میدن به پدر و مادرم. هر چیزی غیر از اون مقدار جرئی ( 60 هزار تومان) پول بخری، از حقوق کسر میشه، یا با اقساط دوساله با 36 درصد(سود)! پس در عمل از این جا هم دارن حقوق نیروهای مسلح رو تحت فشار قرار میدن.

الان از عموی خودم بگم.

همون زمان جنگ سرباز میشه و بجز ترکش های داخل بدنش، یک گوشش رو با ترکش از دست میده و هیچ مزابایی هم نگرفته. چون درصد جانبازیشون زیر ده درصد در نظر گرفتن و سی سال کارگر یک شرکت بوده ولی بابت جانبازی هیچ حقوقی نگرفت، فقط آخرش امتیاز وام تعمیرات مسکن بلند مدت بهش دادن با پنج بار رفتن به تهران و پرداخت کلی کرایه و مرخصی بدون حقوق و  حتی تهدید به اخراجش کردن، اون هم با هفت بچه. آخر قصه با 29 سال سابقه کار، قلبش رو عمل کرده و یک سال بیکار میشه تا 60 سالگیش تکمیل بشه تا بعد بتونه حقوق بازنشستگی خودشو بگیره!

قسط و خرج خونه و هزینه دکترشم که از طرف خدا حواله میشه براش. خلاصه با وجود این همه تبعیض نمی دونم چرا مغزم تا حالا منفجر نشده؟

بچه که بودم حالیم نبود، بزرگ که شدم فهمیدم چقدر در حق پدرم اجحاف شده. از مسئولین می پرسم، آیا سزاوار است؟

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi