شناسه خبر : 72809
شنبه 10 اسفند 1398 , 08:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک تناقض تازه

فاش نیوز- سیدشهاب‌الدین حسینی نشان شوالیه را از طرف وزارت فرهنگ و هنر فرانسه دریافت کرد.

سینمادیلی گزارش داده که: «نشان «شوالیه» در مراسمی رسمی که شامگاه پنجشنبه در سفارت فرانسه در تهران برگزار شد به شهاب حسینی هنرمندایرانی اهدا شد. نشان شوالیه به خاطر خلاقیت هنری یا ادبی یا به خاطر مشارکت در تلالوی هنر و ادب، در فرانسه و در جهان به هنرمندان اعطا می شود. در مراسم اهدای نشان شوالیه در کنار شهاب حسینی چهره‌هایی فرهنگی مختلفی از سایر نقاط جهان حضور داشتند. 

بر پایه این گزارش، پیشتر در ایران شخصیت‌هایی چون محمدرضا شجریان (خواننده)، دکتر حسابی، عباس کیارستمی (کارگردان و عکاس)، داریوش شایگان (نویسنده و شاعر بود)، لیلا حاتمی (بازیگر)، یدالله رویایی (شاعر)، شهرام ناظری (خواننده)، محمود دولت‌آبادی (نویسنده)، پری صابری (کارگردان تئاتر و نمایشنامه‌نویس)، اصغر فرهادی (کارگردان) و محمدعلی سپانلو (شاعر و مترجم ایرانی) نشان شوالیه را دریافت کرده‌اند».

اما نکته این‌جاست که رسانه‌های اصولگرا که پیش‌ازاین و در جریان جشنواره‌ی فجر، از حامیان اصلی حسینی به‌خاطر موضع‌گیری‌اش در حمایت از جشنواره‌ی امسال بودند، تابه‌امروز از منتقدان اصلی این نشان اروپایی بوده‌اند و دریافت‌‌کنندگان‌اش را متهم کرده‌اند. از جمله دراین‌گزارش خبرگزاری مشرق درباره‌ی این نشان:  «با مروری بر اسامی و عناوین دریافت کنندگان نشان‌های دولتی فرانسه مشخص می‌شود که نشان‌های فوق به خصوص نشان هنر و ادب این کشور گرچه ماهیت هنری و ادبی خود را تا حدود حفظ کرده‌اند و همانند جوایز نوبل و اسکار و ... به ورطه سیاست سقوط نکرده‌اند، اما دریافت‌کنندگان این جوایز اصولا دارای تفکرات و گرایشاتی نزدیک به آنچه فرانسوی‌ها و به طور کلی «غرب» می‌پسندد، هستند.  شوالیه‌های معبد که روزی در جنگ سخت به کشتار مسلمانان می‌پرداختند در عصر حاضر و در مقابله با سد مستحکم انقلاب اسلامی متوجه عدم نتیجه بخشی کاربرد سلاح و تجهیزات نظامی شده و استراتژی خود را به نفوذ و استحاله فرهنگی متمرکز نموده‌اند. قالبی نو و ظاهر فریب که یکی از ابزارهای آن جایزه‌های فرهنگی و هنری بوده و به کسانی که در کم‌رنگ کردن خطوط خودی به نفع جبهه فرهنگی رقیب کمک می‌کنند و یا دست‌کم از مواضع و روحیات آنان این چنین برمی‌آید که سرمایه‌ خوبی برای آینده هستند، داده می‌شود.»  حال پرسش این‌جاست که واکنش تازه‌ی رسانه‌های اصولگرا به‌این بازیگر چه خواهد بود؟.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi