شناسه خبر : 72850
شنبه 10 اسفند 1398 , 14:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عظیمی میرآبادی:

سینمای دفاع مقدس یک قامت از سینمای کل کشور بالاتر است

فاش نیوز- مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس گفت: نسبت سینمای دفاع مقدس به‌کل سینمای ایران نه یک سر و گردن بلکه یک قامت بلندتر است ولی نسبت به آن چیزی که آرمان و ایدئال ماست بسیار متفاوت است. 

به گزارش سرویس سینمای ایران فاش نیوز، سومین هم‌اندیشی تخصصی سینمای انقلاب و دفاع مقدس با محوریت نسبت سینمای دفاع مقدس با بیانیه گام دوم انقلاب به همت انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل انجمن و جمع کثیری از سینماگران و فعالان سینمای انقلاب در محل باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد. 

در ابتدای مراسم مهدی عظیمی میرآبادی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ضمن خوش‌آمد به حضار و ارائه برنامه‌های هم‌اندیشی در خصوص علت و اهمیت نشست‌های تخصصی سینمای دفاع مقدس گفت: آنچه قرار است در این نشست و سایر نشست‌ها مطرح شود رسیدن به یک همگرایی در راستای عملیاتی کردن اهداف که یکی از موارد آن نسبت بیانیه گام دوم انقلاب با سینمای دفاع مقدس است می‌باشد، ما از ابتدا با صدای رسا اعلام کردیم باید دورهم جمع بشویم، حرف‌های یکدیگر را بشنویم، از نقص‌ها یکدیگر بگذریم تا توانایی همدیگر را افزایش دهیم. اینکه صرفاً با سرمایه‌ی که در اختیارمان قرار می‌گیرد یک فیلم‌نامه ضعیف، تولید ضعیف و عرضه و اکران ضعیف و درنهایت با یک تکبر و خودباختگی اثری تولید شود که مصداق هرسال دریغ از پارسال شود چه تأثیر و فایده دارد؟ آیا انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس قرار است رو به افول برود؟ آیا انجمن سینمای انقلاب باید مانند خانه سینما فقط مراسم اموات برگزار کند؟ 

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس همچنین با گلایه شدید از وضعیت فعلی سینمای ایران اظهار داشت: ما نگرانیم که چرا سینمای انقلاب و دفاع مقدس تنهاست، مسئولان وقتی می‌خواهند آمار و بیلان کاری ارائه کنند از کدام آثار نام می‌برند؟ آیا از فیلم‌های سخیف و ضعیف که سیاه نما و چرک هستند نام می‌برند یا فیلم‌های چون آثار ابراهیم حاتمی کیا و امثالهم؟ پس باید به امثال حاتمی کیاها کمک کنید. چرا بسیاری از هنرمندان خوش‌سابقه مانند اردکانی، رحیمی پور، درخشی، برزیده کم‌کار شدند؟ فیلم‌هایی که امسال در جشنواره حاضر بودند کدام شان ارزش حداقلی به‌عنوان فیلم و اثر هنری را داشتند؟ یک سازمانی هم مانند اوج که به کمک سینما می‌آید و چند فیلم خوب تولید می‌کند مورد هجمه و توهین‌ها قرار می‌گیرد. انجمن مگر قرار است کمپانی فیلم‌سازی مانند اوج شود؟ انجمن سینمای دفاع مقدس از نامش هم پیداست که قرار است مطالبه گر باشد و مطالبه کند که چرا سینمای دفاع مقدس در کشور ما ضعیف است البته اگر میگوییم سینمای دفاع مقدس ضعیف است این را هم میگوییم که نسبت به‌کل سینمای ایران نه یک سر و گردن بلکه یک قامت بلندتر است. ولی نسبت به آن چیزی که آرمان و ایدئال ماست بسیار متفاوت است.

عظیمی میرآبادی همچنین با انتقاد از آثار اکران شده در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال جشنواره فیلم فجر، آثاری اکران شدند که نمی‌دانم آن افرادی که چه در فرآیند تولید اثر و چه در مرحله انتخاب، داوری و صدور مجوزهای لازم کمک و همراهی‌شان کردن رویشان می‌شود با خانواده خودشان به تماشا بنشینند؟ فیلم‌هایی که تماماً در آن از مواد مخدر، مشروبات الکلی، سیگار و از الفاظ ایروتیک و رکیک استفاده‌شده بود. پس سینمای انقلاب و دفاع مقدس در این شرایط کجاست؟ آیا غیر از من و شما هستیم؟ کدام‌یک از ماها اعتراض و یا مصاحبه‌ی کردیم؟ دوستان به‌جای اینکه یکدیگر را محکوم کنیم باید همه باهم کسانی را محکوم کنیم که نمی‌خواهند سینمای انقلاب باشد. عزیزان بیایید کمک کنید تا انجمن سینمای دفاع مقدس به اهداف ارزشمندی که برایش تصور شده برسد.

* منبع: سینماپرس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi