شناسه خبر : 72937
دوشنبه 12 اسفند 1398 , 12:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سیامند رحمان، غول رکوردشکن خوش‌روی ایران، از میان ما رفت

فاش نیوز- سیامند رحمان، رکورددار وزنه برداری پارالمپیک و قهرمان دو دوره پارالمپیک و پنج دوره جهان بعلت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. 

به گزارش سرویس ورزشی فاش نیوز، سیامند رحمان قویترین وزنه بردار پارالمپیکی جهان ساعاتی پیش بعلت ایست قلبی در سن ۳۱ سالگی دار فانی را وداع گفت تا جامعه ورزش ایران با این خبر ناراحت کننده داغدار شود. 

سیامند رحمان ۳۲ ساله و اهل شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی بود که ساعاتی پیش بعلت حمله ناگهانی قلبی چشم از جهان بست.  سیامند رحمان رکورددار رشته وزنه برداری جانبازان و معلولان جهان است و در کارنامه پرافتخارش، سابقه قهرمانی در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو و همچنین ۵ مدال طلا و یک نقره جهان را دارد. او علاوه بر این سه نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۰ گواگژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا را درکارنامه‌اش دارد. 

رحمان با بلند کردن وزنه ۳۱۰ کیلوگرم در سال ۲۰۱۶ رکورددار وزن ۱۰۷+ کیلوگرم جهان است و شاید برای سالیان سال رکوردش در این وزن جاودانه شود.

از سوی دیگر روزآروز ویدیویی منتشر کرده از لحظه جاودان‌شدنِ سیامند_رحمان؛ وقتی در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ ریو برزیل، گرفتن مدال طلا برای‌اش حتمی بود، تنها برای شکستن رکورد خودش، وزنه ۳۱۰کیلوگرمی را بالا برد.

* منبع: کافه سینما، ایسنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi