شناسه خبر : 72951
دوشنبه 12 اسفند 1398 , 15:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرهاد قائمیان:

جوانانِ هنرمندِ مسجدی را جدی بگیریم

فاش نیوز- فرهاد قائمیان بازیگر سینما خواستار توجه بیشتر به جوانان هنرمندی شد که فیلم‌های خود را از گوشه و کنار کشور برای رویداد هنری کانون‌های مساجد ارسال می‌کنند. 

به گزارش سرویس سینمای ایران فاش نیوز، فرهاد قائمیان درباره بخش فیلم رویداد ملی فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مسجد) به خبرنگار معارف ایرنا گفت: نگاه به بچه های مسجد را باید جدی گرفت. چون کانون هایی در مساجد سراسر کشور به ویژه در نقاط دور افتاده وجود دارد که دارای استعدادهای نهفته است و باید بتوانیم این استعدادها را در حوزه فیلم و سینما جذب کنیم تا در آینده دراز مدت بتوانند حتی در جشنواره فیلم فجر آثاری در قالب فیلم کوتاه یا فیلم بلند ارائه دهند. 

وی افزود: انقلاب ما از مساجد شروع شد و نظر رهبر معظم انقلاب در مقطع کنونی این است که به دغدغه های نسل جوان و بچه های مسجد رسیدگی شود و به همین دلیل معتقدم که باید از جوانان مسجدی در این حوزه حمایت کرد. البته ما باید تمامی جوانان هنرمند را پرورش دهیم تا بتوانیم اداره امور فرهنگی و سینمایی کشور را در آینده به آنان بسپاریم.  قائمیان ادامه داد: البته نباید انتظار زیادی از نوجوانان و جوانان هنرمند کانون های مساجد در عرصه سینما داشت. چون این افراد مطالبی را از مسائل دینی و اجتماعی به صورت تجربی استخراج کرده و بدون این که آموزش تخصصی دیده باشند، به تولید فیلم می پردازند.  بازیگر فیلم بادیگارد با اشاره به کیفیت آثار ارائه شده در رویداد ملی فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مسجد) گفت: یک فیلم کوتاه در فهما دیدم که بهترین تعریف را از بچه های مسجد داشت. بنابراین جوانان می توانند زیبایی ها و حقایق را با گوشی تلفن همراه به تصویر بکشند و تعریف کنند و این فیلم نمونه ای از فیلم های به روز است و نکته جالب این بود که مربی این جوانان یک طلبه حوزه علمیه بود. 

بازیگر مجموعه گاندو اضافه کرد: ما باید کشور را به دست جوانان بسپاریم و نه فقط بچه های مسجد، تمام جوانانی که در رشته های فرهنگی، هنری و اجتماعی پرورش پیدا می کنند. 

وی سامانه بچه های مسجد را سامانه ای بسیار مناسب برای شناسایی استعدادهای هنری در مناطق روستایی و شهرستانی دانست و افزود: ما باید توجه کنیم که برخی از این جوانان حتی نمی توانند از روستای خود به مرکز استان بیایند ولی با این سامانه می توان ضمن شناسایی آنان، کارگاه های کوتاه مدت و درازمدت برای آنان برگزار کرد و مربیان و اساتیدی را برای آموزش این نیروهای مستعد به استان ها اعزام کرد. 

قائمیان مهمترین مساله برای این جوانان را آموزش دانست و گفت: با توجه به کارهای خوبی که از سوی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام شده، یک برنامه بلندمدت برای این هنرمندان پیش بینی شده و شاهد اتفاق های خوبی در این زمینه خواهیم بود. 

وی توجه مقطعی به چنین همایش ها و رویدادهایی را یک آسیب دانست و افزود: پس از انتخاب بهترین آثار باید کارگاه هایی را در سراسر کشور از طریق سامانه برگزار کرد تا مهمترین هدف یعنی آموزش برای این جوانان ارائه شود و آنگاه از این جوانان انتظار کارهای بهتر داشته باشیم. 

داوری مرحله نهایی فهما از ۲۶ بهمن در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شد و تا اول اسفند ادامه داشت که داوران به ارزیابی آثار منتخب پرداخته و هشت شاخص اصلی در این داوری ها ارزیابی شد. داوران شاخصه قرآن و عترت را حجت الاسلام حمید محمدی، عباس سلیمی، مهدی قره شیخ لو و مجتبی کلباسی تشکیل دادند و فرهاد قائمیان، سیدسعید سیدزاده و انسیه شاه حسینی در بخش فیلم به داوری پرداختند.  شهرام کرمی، کوروش زارعی و سیدحسین فنایی در بخش نمایش و شهروز حقی، امید عرفان پور و مسعود نکویی نیز در بخش سرود داوری کردند. از دیگر داوران نیز می توان به حسین اسدی، مهدی عباسی، حجت الاسلام روح الله حریزاوی و روح الله رازینی در شاخصه خلاقیت و نوآوری، بهروز مینایی، محمدرضا بهمنی و رضا باقری اصل در شاخصه فضای مجازی و رسانه، حجت الاسلام حجت الله ذاکر، امیرحسین آل اسحاق، رضا برزگر و شعبانعلی رمضانیان در شاخصه غنی سازی اوقات فراغت اشاره کرد. 

فهمیه باب الحوائجی، محسن حاجی زین العابدینی و ابراهیم حیدری در شاخصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حجج اسلام سیدناصر میرمحمدیان، و حجت گنابادی نژاد و رضا روستاآزاد در شاخصه پاسداشت مناسبت های ملی مذهبی داوری کردند.

* منبع: سینماپرس

کد خبرنگار: 27
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi