شناسه خبر : 72967
سه شنبه 13 اسفند 1398 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در گفتگو با رئیس هیئت مدیره مطرح شد:

اقدامات خانه سینما در برابر تهدید کرونا

فاش نیوز- رییس هیات مدیره خانه سینما با تاکید دوباره بر تعطیلی پروژه‌های تولیدی فیلم در پی انتشار ویروس کرونا گفت: البته برخی پروژه‌ها از جمله سریال‌های نوروزی که باید برای پخش آن ایام آماده شوند، ممکن است نتوانند اما خواهشمندیم گروه‌هایی که نمی‌تواند پروژه‌هایشان را تعطیل کنند، تمهیداتی بیاندیشند تا گروه‌ها در آرامش روانی کار کنند. 

به گزارش سرویس سینمای ایران فاش نیوز، همایون اسعدیان با اشاره به اقدامات خانه سینما برای مقابله با ویروس “کرونا” یادآور شد: هفته گذشته با شیوع ویروس کرونا، خانه سینما اطلاعیه داد و از پروژه‌های تولیدی خواهش کرد که اگر می توانند پروژه‌های خود را تعطیل کنند که طبعا این درخواست الزام قانونی نداشت و یک خواست صنفی بود اما پس از انتشار آن اطلاعیه، ۲۳ صنف خانه سینما به هیات مدیره نامه نوشتند که شرایط کاری در این مقطع سخت است و درخواست تعطیلی پروژه‌ها را مطرح کردند. 

او ادامه داد: به هرحال خوب می دانیم کنترل گروه‌های ۵۰، ۶۰ نفره در یک فضای محدود کمی سخت است و به طبع درخواست صنوف؛ خانه سینما طی نامه‌ای که به وزیر ارشاد داد و رونوشت آن به وزیر بهداشت، رییس سازمان صدا و سیما، ستاد بحران کرونا و… ارسال شد، تقاضا کردیم گروه‌های فیلمبرداری در مقطع فعلی فراموش نشوند. 

رئیس هیات مدیره خانه سینما با تاکید دوباره بر تعطیلی پروژه‌هایی که می‌توانند تعطیل کنند، خاطرنشان کرد: به هرحال برخی پروژه‌ها هستند که بنا به دلایلی از جمله سریال ها که برای پخش نوروزی آماده می شوند، نمی‌توانند تعطیل کنند اما در این شرایط می توان به این پروژه‌ها کمک کرد. از جمله اینکه پزشکی همراه گروه باشد و گروه فیلمبرداری را چک کند و مواد ضد عفونی به اندازه کافی در اختیار این گروه‌ها قرار بگیرد تا گروه در شرایط امن روحی و روانی بتوانند کار خود را انجام بدهند. 

اسعدیان گفت: ‌آن‌طور که رصد کردیم حدود ۱۷ پروژه تله فیلم، فیلم سینمایی و سریال در حال تولید است، دوباره تاکید می‌کنم  که نمی‌گویم باید تعطیل کنند اما خواهشمندیم آنهایی که شرایط‌اش را دارند تعطیل کنند، در غیر اینصورت شرایط امنیت روحی و روانی را برای گروه فراهم کنند. 

او همچنین از اقدامات دیگر خانه سینما برای مبارزه با شیوع ویروس “کرونا” خبر داد و گفت: خانه سینما  کلیپ‌های آموزشی ساخته است که در فضای مجازی منتشر شده است و امروز همان‌طور که متن آن منتشر شده است، اطلاعیه ای دادیم و از تیم‌های پزشکی قدردانی کردیم و اگر فرصتی باشد با حضور برخی هنرمندان از تیم های پزشکی در برخی بیمارستان ها قدردانی می کنیم، البته می دانیم شرایط پیچیده ای است و این امکان کمتر فراهم است. 

رییس هیات مدیره خانه سینما با بیان اینکه برنامه‌های دیگری هم در این زمینه داریم که به مرور اطلاع رسانی خواهد شد، در پایان گفت: ما امیدواریم به عنوان تشکل صنفی سینما، در چند ماه آینده که جامعه دچار این بحران است، حداقل نقش اجتماعی‌مان را ایفا کنیم و خوب می‌دانیم که این بحران عمومی است و جامعه ایران در همه ابعاد دچار آن شده است بنابراین نیاز به یک عزم ملی و همدلی داریم و خوب می‌دانیم هیچ دولتی نمی‌تواند به تنهایی کاری را پیش ببرد، مگر اینکه خود مردم بخواهند.

* منبع: سینماسینما، ایسنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi