شناسه خبر : 73015
چهارشنبه 14 اسفند 1398 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در پی کشتار مسلمانان هند

تجمع اعتراضی مقابل سفارت دهلی‌نو در تهران

جمعی از دانشجویان، طلاب و مردم در اعتراض به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در هند در مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

جمعی از دانشجویان، طلاب و قشرهای مختلف مردم با حضور مقابل سفارت هند در تهران، کشتار مسلمانان در این کشور را محکوم کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن دست نوشته‌ها و عکس‌هایی به زبان فارسی و انگلیسی ضمن محکوم کردن این اقدام خواستار پاسخگویی دولت هند در این زمینه و نهادهای حقوق بشر شدند.
این تجمع با حضور جمعی از دانشجویان و طلاب دانشگاه‌ها و حوزه‌های مختلف علمیه در تهران برگزار شد.
طی روزهای گذشته اعتراضاتی از سوی دانشجویان و اساتید  درباره جنایت اخیر رخ داده در هند علیه مسلمانان صورت گرفته است.
واکنش ظریف
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توئیتی در واکنش به اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان در هند نوشت: ایران موج خشونت سازمان یافته علیه مسلمانان هند را محکوم می‌کند.
وی افزود: ایران برای قرن‌ها دوست هند بوده است. از مقامات هندی می‌خواهیم که رفاه همه هندی‌ها را تضمین کنند و اجازه ندهند این آدم‌کشی بی‌معنا ادامه یابد.
وزیر خارجه ایران در این توئیت تأکید کرد: مسیر پیش رو باید براساس گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز و حاکمیت قانون باشد.
بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای کشتار مسلمانان در هند را شدیداً محکوم کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: خشونتِ سازماندهی شده علیه مسلمانانِ مظلوم هندی و تصاویر مستند انتشار یافته از این صحنه‌های دلخراش اعمال ددمنشانۀ رفتار خشن، دل هر انسان آزاده‌ای را می‌آزارد، جنایاتِ ضد بشری قرون وسطایی توأم با سکوت خفّت بار مجامع بین‌المللی و سازمان‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشر، گناهی بس عظیم و نابخشودنی است که محکومیتِ توحّش قومی قبیله‌ای گروه‌های نژادپرستِ هندی و درخواستِ اقدام عاجل دولت هند برای اقدام مؤثر و سرکوبِ قاطعانۀ خشونت طلبانِ وحشی وظیفه انسانی و دینی تمامی آزادی‌خواهان و مسلمانان جهان می‌باشد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: شـورای هماهنـگی تبلیغـات اسلامـی نسل‌کشی غیرقابلِ تحمّل مسلمانان در کشور هند را شدیداً محکوم و در این شرایط استثنایی کشور ایران اسلامی که برگزاری تظاهرات میدانی آحاد امتِ متدین، شریف و نوع دوست ایران برای اعلام انزجار از واقعه تلخ ضد مسلمانان بی‌پناه هندی و همدردی با آسیب دیدگان ستمدیده امکان‌پذیر نمی‌باشد از دولت محترم، خاصّه دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ای اهتمام جدّی و بدون وقفه برای بسیج افکار عمومی و مجامع بین‌المللی علیه خشونت‌طلبانِ ذلت‌پیشه را خواستار است.
اخبار نگران‌کننده
گفتنی است به دنبال اعتراضات گسترده اخیر در هند در اعتراض به قانون جنجالی شهروندی که علیه مسلمانان به شمار می‌رود، خشونت هندوها علیه مسلمانان در این کشور به شدت افزایش یافته است.
در همین خصوص سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری اظهار داشت: ایران با نگرانی اخبار هند درباره جنگ‌ها و اختلافات قومی و مذهبی را در این کشور دنبال می‌کند و از آنچه رخ داده بسیار متاسفیم. هند را کشوری با تساهل مذهبی که هفتاد و دو ملت در آن زندگی می‌کنند و همیشه در کنار هم با آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند، می‌شناسیم. اخباری که می‌شنویم خیلی نگران‌کننده است و امیدواریم هر چه زودتر به خشونت‌ها علیه مسلمانان در هندوستان خاتمه داده شود.
موسوی تاکید کرد: با درایتی که در بین مقامات هندی سراغ داریم اطمینان داریم مجددا هندوستان را به مقر مسالمت‌آمیز همه اقوام تبدیل خواهند کرد. این اخبار نگران‌کننده و ناامید‌کننده و باعث تاسف است و ایران از کانال‌های رسمی این قضیه را دنبال کرده و امیدواریم هر چه سریع‌تر این خشونت‌ها پایان یابد و ثبات و آرامش به اقلیت‌ها در هند به ویژه مسلمانان باز گردد.
تصویب قانون جنجالی
از نیمه دسامبر- هفته سوم آذر-تاکنون روزهای خونینی در هند سپری شده است. ماجرا از آنجایی آغاز می‌شود که حزب فعلی حاکم بر هند BJP، قانونی در مجلس به تصویب میرساند که به موجب آن کسانی که نمیتوانند هندی بودن خود را ‏با مدارکی که منوط به قبل جولای ۱۹۸۸ باشد را اثبات کنند از کشور هند اخراج می‌شوند.(قانون NRC) پس از آنکه دولت این قانون را در ایالت آسام به اجرا گذاشت، حدود یک میلیون و نهصد هزار نفر نتوانستند هندی بودن خود را اثبات کنند.
از این تعداد یک میلیون و سیصد هزار نفر غیر مسلمان بودند که باید اخراج می‌شدند اما حزب حاکم که متشکل از هندوهای افراطی است را با کمبود بانک رای مواجه می‌کرد و تعداد هندو‌ها را در هند کاهش می‌دهد. لذا با خباثت تمام قانونی تحت عنوان اصلاحیه شهروندی (CAB) در مجلس به رای گذاشت.
‏طبق این قانون اتباع غیر هندی سه کشور بنگلادش، پاکستان و افغانستان که از مذاهب هندو، مسیحی، سیک، بودایی، جین و زرتشت هستند می‌توانند در هند با شرایطی حق شهروندی بگیرند اما مسلمانان از این گروه شمرده نشده‌اند!
یکی از کاربران فضای مجازی با اسم «علی سیچار» در اینباره نوشت:این قانون در سال ۲۰۱۶ مطرح شده بود اما به رای گذاشته نشد. همچنین نخست‌وزیر فعلی هند نارندرا مودی اولین نخست‌وزیری است که بعد از استقلال هند به ‎فلسطین‌اشغالی سفر کرد و روابط هند و اسرائیل را عادی سازی کرد. بی‌شک حوادث اخیر ‎کشمیر، ‎مسجد بابری، تغییر اسامی اسلامی شهرهای هند و اینک این ‏قوانین از ثمرات این ‎پیوند نامشروع است.
 پس از به تصویب رسیدن این قانون (CAB) که غیر مسلمانان می‌توانند تابعیت هند را دریافت کنند لکن مسلمانان از این حق محروم و اخراج می‌شوند، خشم مردمی در سرتاسر هند به ویژه مسلمانان علیه این قانون به اوج رسید.
‏پلیس با بی‌رحمی تمام این تظاهرات مسالمت‌آمیز را سرکوب می‌کند و کسانی که این اخبار را انتشار می‌دهند را تهدید می‌کند و اوضاع را به جنگ داخلی مذهبی سوق می‌دهد همان چیزی که هندوهای افراطی به دنبال آنند.
به گزارش فارس، به دنبال اعتراضات گسترده اخیر در هند در اعتراض به قانون جنجالی شهروندی که علیه مسلمانان به شمار می‌رود، خشونت هندوها علیه مسلمانان در این کشور به شدت افزایش یافته است.
حمله وحشیانه به مسلمانان
در روزهای گذشته انتشار تصاویر حمله یک گروه هندو به یک فرد مسلمان که در حال بازگشت از مسجد به خانه بود واکنشهای زیادی را برانگیخت.
خبرگزاری رویترز در این زمینه نوشته، «محمد زبیر» 37 ساله در مسیر مسجد به خانه با عده‌ای از هندوهای متعصب مواجه می‌شود که فورا توسط آنها محاصره می‌شود و زیر ضربات چوب، میله‌های آهنی و مشت و لگد آنها گرفتار می‌شود.
وی درباره این حمله گفت:من از آنها پرسیدم چرا به من حمله می‌کنید؟ آیا کار ‌اشتباهی کردم؟ اما آنها به حرف من گوش نمی‌دادند و فریاد می‌زدند این مسلمان حرام زاده را بکشید. کلی آدم آنجا ایستاده بود و هیچ کس به کمک من نیامد.
روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: در درگیری‌های روزهای گذشته در شمال شرق دهلی‌نو تعدادی از مساجد به آتش کشیده و مسلمانان زنده زنده در خانه‌هایشان سوزانده شده‌اند و یا آنها را به خیابان‌ها کشانده و مورد ضرب و شتم شدید قرار داده‌اند. فروشگاهها و اماکن متعلق به مسلمانان به آتش کشیده شده و در خیابان‌هایی که مسلمانان و هندوها پیش از این مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کردند اجساد کف خیابان دیده شده و مغازه‌ها و منازل زیادی تخریب شده‌اند.
گاردین در ادامه نوشت: پلیس هند در بسیاری از موارد کنار ایستاده و یا حتی به کمک هندوها رفته و در این جنایات به آنها ملحق شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi