شناسه خبر : 73028
پنجشنبه 15 اسفند 1398 , 12:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همسرانی که دفاع مقدس هنوز برایشان تمام نشده است

همسر یک جانباز دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

 
همسر جانباز سیف‌الله کیان گفت: وقتی شرایط بیمارستان را می‌بینیم، می‌فهمیم چقدر زندگی برای جانبازان سخت است. فقط باید بنشینید و از سختی و درد‌های همسران جانباز اعصاب و روان بشنوید.

خیانت به کشور خیانت به خون شهداست

«سیف‌الله کیان» از جانبازان دوران دفاع مقدس است که از زمان جانبازی خود تا به امروز با سختی‌ها و مشقات ناشی از جانبازی و مجروحیت دست و پنجه نرم می‌کند.

کیان در گفت‌وگویی کوتاه اظهار داشت: از ۱۵ شهریور ۵۹ که به خدمت رفتم دو سال سربازی را در منطقه بازی دراز حضور داشتم. بعد هم از طریق سپاه داوطلبانه به جبهه اعزام شدم.

وی با اشاره به مجروحیت خود بیان کرد: در عملیات کربلای ۵ در شلمچه از ناحیه دست، پا و صورت مجروح شدم و موج انفجار من را گرفت، چند ماه در بیمارستان بستری بودم و بعد هم با دارو درمان شدم، الان هم در این سن و سال با قرص و دوا زندگی را سپری می‌کنم.

همسر این جانباز دوران جنگ تحمیلی که در همه این سال‌ها در کنار شوهرش بود نیز بیان کرد: تلخی و شیرینی در زندگی همه هست، اگرچه جانبازی همسر من زیاد نیست، اما گاهی دردهایش عود می‌کند. زندگی با جانبازان اعصاب و روان بسیار سخت است. گاه پیش می‌آید که من هفته‌ها نمی‌توانم جارو برقی بکشم چرا که همسرم از صدای آن آزرده می‌شود.

این همسر جانباز تصریح کرد: چیزی که ما را خیلی ناراحت می‌کند بد حجابی‌ها و خیانت‌های عده‌ای از مسوولان است. قرار نبود به اسم اسلام خیانت به اسلام کنند، اینهمه شهید دادیم که اینطور نشود و به فکر جانبازان و شهدا باشند. پیش آمده است که به خاطر ترقه‌های نزدیک عید یک ماه همسرم در بیمارستان خوابیده است. وقتی بیمارستان می‌روید، وقتی شرایط بیمارستان را می‌بینیم، می‌فهمیم چقدر زندگی برای جانبازان سخت است. فقط باید بنشینید و از سختی و درد‌های همسران جانباز اعصاب و روان بشنوید. همه چیز را برای رضای خدا تحمل می‌کنیم اگرچه گاهی دلمان واقعا برای کشور می‌سوزد.

جانباز کیان بیان کرد: به عنوان جانباز و کسی که بهترین سال‌های عمر خود را در راه اعتلای وطن فدا کرده است از کسانی که امروز زمامدار امور کشور هستند انتظاراتی داریم. اینکه به مردم، به مملکت، به اسلام، قرآن و شهدا خیانت نکنند. پشتیبان ولایت فقیه باشند، چون این حرف امام (ره) است که اگر پشتیبان، ولایت فقیه باشید آسیبی به کشور نمی‌رسد، ولی گویا برعکس فرمایشات حضرت امام شده است.

وی در انتها از آمادگی دوباره خود برای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب گفت و تاکید کرد: امروز هم با این وضعیتم شخصا جانم را فدای ولایت می‌کنم. مسوولین به داد ملت برسند، اینهمه امکانات کشور صرف راه درست بشود، چرا جلوی فساد‌ها گرفته نمی‌شود. امنیتی که در کشور داریم به برکت خون شهداست، اگر خون شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم نبود کشور ما امنیت نداشت؛ حرمت خون شهدا را نگه داریم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi