شناسه خبر : 73062
شنبه 17 اسفند 1398 , 18:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسئولی که در حلقه محبت دوستداران دستش آسیب دید

آری! روزگاری در همین آب و خاک مسئولی می‌زیست که وقتی به میان نیروهای تحت امر خود می‌رفت، نگران جان او می‌شدند که نکند از شدت حضور افراد در گرداگرد وی، جانش به خطر بیافتد؛ به راستی که امروز چند نفر از این مسئولان داریم؟

منفعت‌طلبی هیچ‌گاه محبوبیت نمی‌آورد، بلکه این مردم‌داری، وظیفه‌شناسی و خداترسی است که محبوبیت می‌آورد. بنابراین اگر شخصی در قبال وظیفه‌ای که برگردن دارد، خود را مقابل خدا و مردم مسئول بداند، حتی اگر گمنام باشد، خدا خودش او را محبوب کند و قطعاً اگر خدا به کسی محبوبیتی داد، آن محبوبیت جاودانه خواهد بود. در مقابل، محبوبیت‌هایی هم هستند که با هزاران دروغ و تهمت به دیگران به‌وجود می‌آیند اما دیری نمی‌پابد که ماهیت دروغین آن‌ها مشخص می‌شود و برای دروغ‌گو، رسوایی به‌بار می‌آورد.
 

شما فکر کنید که امروز یک مسئولی، آن‌قدر محبوبیت داشته باشد که وقتی میان کارمندان خود می‌رود، نه از روی احترام به رئیس و مسائل سازمانی، بلکه از عشق و علاقه واقعی که نیرو‌های تحت امرش به او دارند، به این مسئول ادای احترام کنند. نمی‌گویم که امروز از این مسئول‌ها نداریم اما به‌راستی تعدادشان چند نفر است؟ شما چند مدیر می‌شناسید که وقتی میان کارمندان خود می‌روند، از شوق حضور او و از عشق قلبی که به وی دارند، بر سرش بریزند و دور او جمع شوند؟

 

آری! روزگاری در همین آب و خاک مسئولی نفس می‌کشید که وقتی میان نیرو‌های خود می‌رفت، نگران جان او می‌شدند که نکند از شدت حضور افراد در گرداگرد وی، جانش به خطر بیافتد. این نگرانی بی‌خود نبود چراکه همین‌گونه هم شد و انگشت شصت حاج محمدابراهیم همت، وقتی که برای سرکشی میان رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) رفت، شکست.

 

آری! حاج همت به‌عنوان فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)، یک مسئولی بود که نیرو‌های تحت‌امرش، عاشقش بودند. همان‌طور که این روزها، رزمندگان مدافع حرم گرداگرد شهید حاج «قاسم سلیمانی» می‌گشتند، آن‌زمان هم رزمندگان دفاع مقدس، گرداگرد حاج همت می‌گشتند.

 

 

مسئولی که کارمندانش انگشت شصت او را شکستند!

 

 

شهید «سعید مهتدی» درباره حاج‌همت گفته است که «همت چنان کاریزما و محبوبیتی داشت که وقتی رزمندگان متوجه می‌شدند او می‌خواهد صحبت کند، چندان متوجه صحبتش نمی‌شدند، بلکه بیشتر مشتاق دیدار خودش بودند و همیشه برای دیدنش ازدحام می‌کردند و ما نگران جانش می‌شدیم و ناچار او را در چادر مخفی می‌کردیم و در یک فرصت بیرون می‌آوردیم. حتی در یکی از همین ازدحام‌ها و اشتیاق رزمندگان، انگشت دست شهید همت شکست. این محبوبیت را امروز مقایسه کنیم با برخی از مسئولینی که فکر حزب و جناح و ثروت هستند و حتی شاید زن و بچه‌اش هم چندان علاقه‌ای به دیدنش نداشته باشند، چه رسد به مردم. کسانی که خالص و بی‌ریا هستند، مانند شهید همت چنین محبوبیتی دارند».

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi