شناسه خبر : 73088
دوشنبه 19 اسفند 1398 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۰خدمت ویژه سپاه در مقابله با کرونا+ تصاویر

‌این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها ازجمله ایران را هم گرفته است.

این روزها همه جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها از جمله ایران را هم گرفته است و از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.

8:58| حضور جوانان هیئتی و گروه‌های جهادی کرمان در صحنه مقابله با کرونا

جوانان هیئتی‌ها و گروه‌های جهادی کرمان از بیت الزهرای حاج قاسم به صحنه مقابله با کرونا ویروس رفتند تا ثابت کنند جهاد ادامه دارد فقط خاکریزها جابه‌جا شده است.‌ این  روزها نه‌تنها شهرمان بلکه کشورمان تداعی‌گر صحنه‌های دوباره جهاد است جهادی با رنگ و بویی دیگر. حال‌وهوا همان است جوان‌ها نیز همان جوان‌های زمان جنگ هستند ولی جبهه و خاکریز به میان کوچه پس‌کوچه‌ها منتقل شده است.

8:57| ‌چند اردوگاه به نقاهتگاه بیماران ترخیصی کرونا اختصاص می‌یابد

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه هیچ بیمار مبتلا به کرونا در نقاهتگاه‌ها بستری نمی‌شود، گفت: نقاهتگاه‌ها تنها مختص به بیماران ترخیصی از بیمارستان‌ها است که شرایط قرنطینه شدن در منزل را ندارند.‌

عباس رضایی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران سی‌ و یکمین کشور دنیا بود که ویروس کرونا در آن شیوع یافت و این ویروس همچنان در حال شیوع در جهان است.

وی با بیان اینکه میزان کشندگی ویروس کرونا در مقایسه با آنفلوآنزا کمتر اما شدت شیوع آن بیشتر است، افزود: متأسفانه با وجود توصیه‌های گوناگون هنوز می‌بینیم که تردد در سطح شهر اصفهان برقرار است.

8:55| ثبت 5 مورد مثبت جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ثبت 5 مورد مثبت جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان هرمزگان شمار مبتلایان به این ویروس در استان به 35 نفر رسید.

حسین فرشیدی در مصاحبه زنده تلویزیونی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 1400 مورد مراجعه به مراکز درمانی داشته‌ایم که از این میزان 20 مورد مشکوک به کرونا تشخیص داده شد و در مراکز درمانی بستری شدند.

8:53| تأیید مرگ 50 گلستانی بر اثر بیماری کرونا / تعداد مبتلایان رو به افزایش است

سخنگوی ستاد پیشگیری از کرونا در گلستان گفت: تعداد مبتلایان به این بیماری در روزهای اخیر افزایش یافته و تعداد جان‌باختگان نیز به 50 نفر رسیده است.

محمدجواد کبیر شامگاه یکشنبه در گفت‌وگویی خبری اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان گلستان تا کنون دو هزار و 300 بیمار با علایم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد یک‌هزار و 400 نفر بهبود یافته و 290 نفر نیز با رضایت شخصی از بیمارستان‌های استان مرخص شده‌اند.

8:50| آیت‌الله وحیدخراسانی: مسئولان در موضوع بیماری کرونا به مردم کمک کنند

مرجع تقلید شیعیان گفت: مسئولین در قضیه بیماری کرونا به داد مردم برسید و ان‌شاءالله خداوند هم کمک‌تان خواهد کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با آیت الله وحید خراسانی، ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) را تبریک گفت و گزارشی از وضعیت درمانی مردم داد. آیت الله وحید خراسانی مرجع تقلید شیعیان در این تماس با تأکید بر لزوم خدمت‌رسانی به بیماران، اظهار داشت: در قضیه بیماری کرونا به داد مردم برسید و ان‌شاءالله خداوند هم کمک‌تان خواهد کرد.

8:50| برخورد با اجاره‌دهندگان واحدهای اقامتی در گلستان

معاون اقتصادی استاندار گلستان گفت: در شرایط کنونی با کسانی که املاک و اماکن اقامتی را به مسافران اجاره دهند به‌شدت برخورد می‌کنیم.

ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با بیان اینکه همه برای مقابله با بیماری کرونا باید دستورالعمل‌های ستاد را اجرا کنند، تأکید کرد: متأسفانه این بیماری شیوع زیادی در برخی استان‌ها از جمله گلستان پیدا کرده است و برای اینکه بتوانیم با آن مقابله کنیم، باید دستورالعمل‌های ستاد را جدی بگیریم.

8:49| 117 نفر مشکوک به کرونا در مراکز درمانی سطح استان کردستان بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر 117 نفر مشکوک به بیماری ویروسی کرونا در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

فرزین رضاعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج, با اشاره به آخرین اطلاعات و آمار موارد ابتلا به ویروس کرونا اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 315 نفر بیمار به بیمارستا‌های استان مراجعه کرده‌اند و هم‌اکنون 117 نفر مشکوک به این بیماری با علائم تنفسی بستری و تحت مراقبت پزشکی هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد مبتلایان در بیمارستان امام خمینی(ره) سقز 55 نفر، بیمارستان توحید سنندج 21 نفر، بیمارستان رازی بانه 18 نفر، بیمارستان شهید بهشتی قروه 7 نفر، بیجار 6 نفر, دهگلان 4 نفر، بیمارستان بوعلی مریوان 3 نفر, دیواندره 1 نفر, بیمارستان بعثت سنندج یک نفر و سروآباد نیز 1 نفر بوده است که همه این افراد بستری هستند.

8:48| سپاه قم برای مبارزه با بیماری کرونا خدمات ده‌گانه ارائه می‌دهد

سردار شاهچراغی گفت: سپاه امام علی‌بن ابی‌طالب علیه السلام تاکنون در 10 محور اساسی جهت مقابله و جلوگیری از پیشرفت شیوع ویروس منحوس کرونا در قم اقدامات مؤثری انجام داده است.‌

سردار سید محمد تقی شاهچراغی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از آغازین روز‌های شیوع ویروس کرونا در قم تاکنون سپاه علی‌بن ابی‌طالب(ع) به‌درخواست دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه مدیریت استان و با استفاده از ظرفیت بسیجیان جهادگر و رده‌های مختلف سپاه، اقدامات مؤثری در این زمینه انجام داده است.

8:42| ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در گلستان تکمیل شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌هایی که مختص بستری بیماران حاد تنفسی در استان بودند، خبر داد و گفت: ظرفیت این مراکز پُر شده است و جوابگوی بیماران جدید نیست.

سراج‌الدین عارف‌نیا شامگاه یکشنبه در گفت‌وگویی خبری ابراز کرد: ظرفیت بیمارستان‌های استان تکمیل شده است و جوابگوی بیماران جدید نیست.

وی از مردم خواست به‌شدت مراقبت کنند و از منازل خود جز برای انجام فعالیت‌های خیلی ضروری خارج نشوند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بیان داشت: برای عمل به وظایف خود باید از امکانات لازم برخوردار باشیم اما در حال حاضر بار بستری بیماران بسیار بیشتر از بار ترخیص است.

8:40| 1026 بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا از بیمارستان‌های قم مرخص شدند

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هزار و 26 بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا پس از بهبودی از بیمارستان‌های قم مرخص شدند.

علی ابرازه در نشست خبری نمایندگان سازمان جهانی بهداشت با اصحاب رسانه قم که در ساختمان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار داشت: غیر از کمبود وسایل حفاظتی بیماران مبتلا به کرونا با هیچ مشکلی روبه‌رو نیستیم.

وی افزود: با راه‌اندازی خطوط تولید مواد بهداشتی نیازهای خود را تأمین می‌کنیم، مردم در خانه بمانند و از سفر و اجتماعات غیرضروری دوری کنند تا این ویروس کنترل شود.

به نقل از تسنیم

اینستاگرام
سلام متاسفانه متاسفانه بنیاد شهید هیچ کاری واسه ما نکرده حتی دریغ از یک ماسک هر چی هم میگن دروغه حتی بیمه دی تمام سیستمشو بسته و به ما نه دکتر نه آزمایشگاه و نه داروخانه هیچ خدماتی نمیدهند هر جا میریم میگن سیستم بیمه دی بسته هست .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi