شناسه خبر : 73141
سه شنبه 20 اسفند 1398 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تحلیلگر صهیونیست:

قاآنی همان سلیمانی ست

یک تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد، فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با همان روند پر شدت در زمان حیات سردار «قاسم سلیمانی» ادامه دارد و عدم اجرایی شدن محاسبات در پی این ترور باعث ناامیدی تل‌آویو شده است.

«رون بن یشای» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعتراف کرد، اسرائیلی‌ها پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران پیش‌بینی کرده بودند که ایرانی‌ها در فعالیت‌هایشان در سوریه بازنگری کنند اما اکنون مشخص شده که فعالیت‌های نیروی قدس با همان شدت در زمان حیات سپهبد سلیمانی ادامه دارد.
وی مدعی شد : « ایرانی‌ها کار در میدان شمالی (مرز سوریه و لبنان با اسرائیل) را به شکل روتین در سه زمینه ادامه می‌دهند: اول ایجاد قابلیت‌هایی که به نیروهای ارتش اسرائیل در مرز با جولان آسیب می‌زند و آماده کردن محل عبورهایی با هدف گذاشتن بمب یا نفوذ به شهرک‌ها و اردوگاه‌های ارتش اسرائیل، دوم  انتقال وسایل جنگی پیشرفته و منحصر به فرد به متحدانش در سوریه و سوم تولید موشک‌های نقطه‌زن برای استفاده در نبرد علیه اسرائیل.»
بن‌یشای سپس اذعان کرد: عملیات ایران با همکاری نظام سوریه منجر به از بین رفتن آرزوهایی شده که در اسرائیل در پی ترور سلیمانی حدود دو ماه پیش به‌وجود آمده بود.
به گزارش فارس وی ادامه داد، تا زمانی که نبرد در ادلب ادامه دارد تمرکز جهان بر روی آوارگانی است که از ترکیه به مرزهای یونان می‌آیند اما در فلسطین اشغالی منحرف شدن نگاه‌ها از بحران سیاسی داخلی، عدم توجه جهان به تحولات برنامه هسته‌ای ایران و حقیقت از بین رفتن محاسباتی که تل‌‍‌آویو در پی ترور سردار سلیمانی بر روی آنها حساب باز کرده بود، ممنوع است.
پیام سفر قاآنی به سوریه،
اثبات حضور با قدرت بود
 در همین راستا روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن - نزدیک به قطر- نیز دیروز دوشنبه در گزارشی، با عنوان «سفر قاآنی به سوریه؛ پیام حفظ نفوذ»، نوشت:‌ «سفر [سردار] اسماعیل قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به سوریه که شنبه اطلاع‌رسانی شد، پیام‌های متعددی داشت، به‌خصوص در سایه تداوم تسلط ایران و کنترل بخش بزرگی از تصمیم نظامی در سوریه.»
این روزنامه توضیح داد، سفر قاآنی، اولین سفر او به سوریه از زمان ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در دی‌ماه گذشته در پایتخت عراق بود. صفحات موافق و مخالف در سوریه تصاویری از سفر او در سوریه منتشر کرده‌اند که گمان می‌رود اوایل ماه فوریه (اواسط بهمن) در جبهه‌هایی باشد که نیروهای متحد ارتش سوریه به‌خصوص حزب‌الله باشد.
العربی‌الجدید مدعی شد که سردار قاآنی از جبهه‌هایی در غرب استان حلب در نزدیکی دو شهرک نبل و الزهراء و همچنین جنوب استان حلب مشخصاً شهرک خان طومان که ارتش سوریه اخیرا کنترل آن را دوباره در دست گرفت بازدید کرده است. به ادعای این روزنامه سردار قاآنی همچنین از پایگاه «جبل عزان» در جنوب استان حلب هم بازدید کرده است.
العربی‌الجدید نوشت، مناطق مورد بازدید سردار قاآنی شامل جبهه‌هایی از منطقه «کاهش تنش» در استان ادلب هم می‌شود. سفر او به بخش‌هایی از غرب و جنوب استان حلب، استان ادلب، استان حماه و لاذقیه پیامی روشن بر اصرار ایران و تأکید بر ثبات حضور پرقدرت در سوریه و جبهه‌های شمالی نبرد است به‌خصوص بعد از آنکه برخی بعد از ترور قاسم سلیمانی دچار تردید شده بوده‌اند که این ثبات کاهش می‌یابد یا خیر.
العربی‌الجدید همچنین نوشت، زمان ترور شهید سلیمانی برخی معتقد بودند که حضور ایران در سوریه کاهش می‌یابد و می‌گفتند که آمریکا برای تضعیف حضور سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به آن در سوریه تلاش خواهد کرد اما روشن است که ایران کاملا عکس این خط را در پیش گرفته و حضورش را بیشتر و بیشتر می‌کند و هیچ توجهی به تهدیدها یا برخی انتظارات ندارد. همه می‌دانند که قاآنی پیشتر بعد از آنکه جانشین [سردار] سلیمانی شد در اوایل فوریه گذشته آمریکا را تهدید کرد و گفت که کشورش، مقاومت را ادامه خواهد داد. او گفته بود که آمریکا [با این ترور] درهای جهنم را بر روی خود باز کرده و این کشور زبانی جز زبان زور نمی‌فهمد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi