شناسه خبر : 73159
سه شنبه 20 اسفند 1398 , 16:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دستِ راست شهید همت

یک نویسنده کتاب گفت: «شهید محمدرضا کارور» بازوی راست شهید همت محسوب می‌شد و در بیشتر عملیات‌ها همراه شهید همت بود، هنگامی که خبر «شهادت محمدرضا کارور» را به شهید همت دادند وی گفت: با شهادت محمد رضا کارور کمر من شکست.
مریم جعفری عباسی نویسنده معاصر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی پیرامون کتابی که در دست نگارش دارد گفت: در حال نگارش کتابی در مورد خاطرات زندگی «شهید محمدرضا کارور» هستم، این شهید بزرگوار در عملیات خیبر به درجه شهادت نائل آمده است.

وی در مورد مضمون کتاب «شهید محمدرضا کارور» ابراز کرد: «شهید محمدرضا کارور» فردی سلحشور بود که از ابتدای جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن وارد جبهه شد، وی در عملیات‌های گوناگونی شرکت داشت او در سمت فرماندهی لشکر مالک همچنین مسئول اطلاعات عملیات فرمانده تیپ سلمان خدمات فراوانی را انجام داد و در طی این دوره فداکاری‌های بسیاری از خود نشان داد، همین امر سبب شد تا زندگی وی برایم جالب باشد و اقدام به نوشتن زندگینامه این شهید کنم.

شهید محمدرضا کارور بازوی راست شهید همت بود/ زندگی ساده بی الگویی ارزشمند برای جوانان است


وی در مورد مراحل نگارش کتاب «شهید محمدرضا کارور» اظهارکرد: کتاب «شهید محمدرضا کارور» در مراحل پایانی به سر می‌برد تلاش دارم تا این کتاب زودتر آماده کنم تا در نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی شود.

عباسی پیرامون شخصیت شهید «محمدرضا کارور» و ویژگی خواص این شخصیت که در کتاب به آن مستقیما اشاره شده بیان کرد: «شهید محمدرضا کارور» یکی از نخبه‌های جنگ تحمیلی بود؛ او بازوی راست شهید همت محسوب می‌شد و در بیشتر عملیات‌ها همراه شهید همت بود، هنگامی که خبر «شهادت محمدرضا کارور» را به شهید همت دادند وی گفت: با شهادت محمد رضا کارور کمر من شکست.

وی پیرامون نام کتاب «شهید محمدرضا کارور» تصریح کرد: هنوز نام مناسبی برای این کتاب انتخاب نکرده‌ام، زیرا کتاب هنوز به طور کامل پایان نیافته است، از نظر من تمام صحنه‌هایی که در این کتاب به قلم کشیده شده صحنه‌هایی زیبا جذاب و آموزنده است.

عباسی جذاب‌ترین فصل کتاب «شهید محمدرضا کارور» را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: جذاب‌ترین فصل کتاب زمانی بود که همه افراد لشکر در پادگان ابوذر و پس از یک عملیات سخت جمع شده بودند، در این عملیات تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها بسیار زیاد بود و در عین حال موفقیت چندانی نیز نصیب رزمندگان نشده بود و همین امر باعث شده بود که بسیاری از بچه‌های عملیات روحیه خود را از دست بدهند و بسیار ناامید و ناراحت باشند، از این رو طی یک مشورت شهید محمدرضا کارور تصمیم گرفت و تا تحولی در روحیه رزمندگان ایجاد کند، آنان با کمک یک تئاتر کوچک که نکات طنز بسیاری در آن بود روحیه بچه‌ها را تغییر دادند البته تاکید دارم که این فصل جذاب و خواندنی است و مخاطب را به خوبی به خود جذب می‌کند.

عباسی به شیوه نگارش کتاب شهید محمدرضا کارور اشاره و خاطرنشان کرد: کتاب «شهید محمد رضا کارور » محتوایی داستانی مستند است، تا به حال بخش‌های اصلی کتاب از زبان همسر شهید بیان شده است، در این کتاب رویداد‌های مهم دفاع مقدس بر اساس مستندات مطرح شده و کلیه عملیات‌هایی که شهید کارور در آن شرکت داشته به صورت کامل بیان شده است، تلاش کردم تا با قلمی ساده روان این مطالب را برای که مخاطب بازگو کنم امیدوارم در این زمینه موفق عمل کرده باشم.

 

منبع: میزان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi