شناسه خبر : 73183
چهارشنبه 21 اسفند 1398 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر شهید «محمد منافی» و همسر «هادی منافی» دارفانی را وداع گفت

مادر شهید والامقام «محمد منافی» و همسر «هادی منافی» وزیر بهداشت دولت‌‌های شهید رجایی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دارفانی را وداع گفت.
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ - 10March 2020

مادر شهید «محمد منافی» و همسر «هادی منافی» دارفانی را وداع گفت

 مادر شهید والامقام «محمد منافی» و همسر «هادی منافی» وزیر بهداشت دولت‌‌های شهید رجایی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و نیز معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در دولت مرحوم «هاشمی رفسنجانی»، شب گذشته پس از سپری کردن یک دوره بیماری، درگذشت.

«محمدمهدی منافی» برادر شهید منافی، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، در خصوص مراسم تشییع مادر خود که از فعالان انجمن اسلامی بود، اظهار داشت: این مراسم روز چهارشنبه 21 اسفند در قطعه ۲۳ بهشت زهرا (س) برگزار و مراسم یادبود نیز به‌دلیل شیوع بیماری واگیردار در کشور، پس از عادی شدن شرایط، منعقد خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود، شهید «محمد منافی» در سال 1362 در عملیات «خیبر» به شهادت رسید. این شهید والامقام برای این‌که به جبهه برود، نزد آیت‌الله طبرسی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رفته بود؛ اما به‌دلیل این‌که سنش کم بود، آن‌ها با اعزام وی مخالفت کرده بودند. همچنین مادربزرگ شهید منافی نیز نامه‌ای را به امام خمینی (ره) نوشت و از ایشان خواست تا وی را راضی کنند که به جبهه نرود و حضرت امام (ره) نیز در پاسخ فرموده بود «ایشان مکلف است و خودش تصمیم گرفته است» و پس از شهادت محمد، حضرت امام (ره) تماس گرفتند و فرمودند «أَلْبَلآءُ لِلْوِلاءِ».

ماجرای جبهه رفتن این شهید والامقام را می‌توانید در لینک‌های زیر بخوانید.

* واکنش امام خمینی به نامه یک مادربزرگ برای ممانعت از اعزام نوه‌اش به جبهه
* تهدید دکتر منافی توسط گروهک «فرقان» بدلیل انجام معالجات امام خامنه‌ای

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi