شناسه خبر : 73194
چهارشنبه 21 اسفند 1398 , 13:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زیر ۲۵ درصدها هم آدمند!

ناشناس - در هر جایی که خدای ناکرده برای شخصی مشکلی به وجود می آید فرد دلش را به پشتیبانی شخص یا جایی خوش و قرص می کند. در این قضیه شیوع ویروس کرونا هم ضمن آرزوی دور شدن بلا از ملت ایران و آرزوی تندرستی و سلامتی برای همه مردم دنیا و ملت بزرگ ایران و جانبازان عزیز، ما جانبازان هم دلمان را به بنیاد شهید و امور ایثارگران که متولی کارها و پشتیبانی از جانبازان هست خوش کرده بودیم، ولی خیال ما رویایی بود مثل رویاهای چند دهه اخیر ما...

دریغ از یک تماس. دریغ از یک پشتیبانی. دریغ از یک مصوبه که مثلا" جانبازان شاغل زیر 25 هم از این تاریخ به بعد تقلیل ساعات کاری شاملشان بشود.

مثلا جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان و سایر عزیزان جانباز زیر 25 بتوانند تا شش ماه و یا... سرکار نروند.

کاری نداشت که.

برگزاری یک جلسه بود و اعلام آن از صدا و سیما.

ولی دریغ از دیدن و شنیدن یک مصاحبه از جناب آقای شهیدی و معاون بهداشت و معاون آن.

حالا می رسیم به این نکته که الان تو این وضعیت کسی به فکر ما نیست. متوجه می شویم که چرا بعد از پایان دفاع مقدس نمایندگان مجلس ما نتوانستند طرح های حمایتی خوبی برای دفاع از ایثارگران و جانبازان عزیز زیر 25 درصد داشته باشند؟

چرا سال 92 طرح برداشتن کف درصد جانبازی در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شد ولی عملی و اجرا نشد؟

چرا یک فرزند جانباز بالای 25 که البته حقش هم هست باید در تمام جاها سهمیه داشته باشد ولی خود جانباز 20 و 10درصد و... سهمیه ای نداشته باشند؟

چرا شهریه فرزند جانباز در دانشگاه که البته حقش هم هست باید رایگان باشد ولی برای خود جانباز 20 و 10 درصد نباید رایگان باشد و آنها باید هزینه بپردازند؟

 اصلا" بحث درصد برای یک جانباز اعصاب و روان و شیمیایی چه مقوله و چه داستانی دارد و اصلا" می تواند توجیه پذیر باشد؟ چه پارامتری برای تعیین درصد برای جانباز شیمیایی و اعصاب و روان در کمیسیون تعیین درصد بنیاد وجود دارد که پزشکانی که اصلا" جبهه را ندیده اند و یا پزشکانی هم که جبهه دیده اند به خودشان اجازه می دهند اینگونه رفتار کنند؟

آیا با افزایش سن و عوارض جسمانی، درصد افزایش پیدا نمی کند؟

پس حتی یک جانباز عزیز یک درصد اعصاب و روان و شیمیایی و... را هم باید دید و درک کرد و خدماتی به آنان داد، چون که ظاهر جسمانیشان شاید خوب به نظر بیاید ولی از داخل و سر و ریه و شُش و ...کلی عوارض و مشکلات دارند.

 چرا یک رزمنده عزیز که در عملیات ها و پاتک های دشمن بعثی حضور داشته و می دانیم که در چنین عملیات هایی نقل و شیرینی و نبات و کلوچه پخش نمی شد، بلکه با انواع توپ وتانک و مسلسل و بمباران هوایی و... مواجه بود، الان باید برای گرفتن حقش با هزینه شخصی خودش (بله متاسفانه با هزینه شخصی) تمام راه ها را برود و آخرش بی نتیجه بماند؟

مگر نمی شود مجلس مصوب کند با یک معرفی نامه از یگان اعزام کننده و استعلام حضور ایثارگر عزیز در عملیات های خودمان و یا پاتک های دشمن بعثی (که خودش میتواند صورت سانحه باشد) درصدی تعلق گرفته و یا افزایش دهد؟

با تشکر

جانباز شیمیایی زیر25 %

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
اینقدر درمورد حقوق صحبت میشه با این وضعیت کرونا و گرانی استخوان خوردن کن و کسانی برای ما حقوق تعیین میکنند که شکم سیر از گرسنه خبر نداره بنده که جانباز اعصاب و روان وصعب العلاج وبیماری خونی صعب العلاج و ترکشهای در سر شکم پهلو کتف پا وگلوله به شکم و باسن و پای چپ واز کا ر افتاده خانه نشین و تمام سر و پهلو وشکمم پاره پاره ودارای مدرک لیسانس که با تلاش خود خواندم ونه افتخار ی و نتیجه سالها درس خواندن چگونه شما میخواهید جواب خدا رو بدهید ایا من با این وضعیت جسمانی باید ۱۵۰۰هزارتومان تو من حقوق بگیرم با دو فرزند محصل و همسر بیمار که فقط ماهی چند صد هزار تومان پول دارو بدهم و خرج محصل اب برق گاز نون کرایه چگونه دم از انصاف میزنید در صورتی کسانی هستند که بد داشتن مدرک ابتدایی یا راهنمایی حقوق بالای ۶میلیون تومن میگیرن تازه بدون این که با شاید با صدای یک ترقه در برن این پول بیت المال است ما جانبازان ایثارگر و شهیدان خون ندادیم که من با سی درصد جانبازی دو صعب العلاج که صد در صد خانه نشین آبروی وزندگی شان و منزلت یک جانباز که با این سن نه کاری دارم وحقوق که حق قانونی من است به من بدهند بخدا این حقوق درامد یک ساعت کسی که سر چهار راه شیشه ماشین تمیز میکنه یا گل میفروشه نیست کمترین حقوق برای جانبازان مثل من که دارای دو فرزند و همسر و یک دانشجو وبا این گرانی و پول دارو درمان که هیچ جا دفترچه بنیاد را با تمسخر نگاه میکنن و قبول ندارن و ابرو برای ما جانبازان کمک معیشت بگیر در جامعه نمانده و جز شرم برای کسانی مثل ما که دشمن از فداکاری و ایثار و شهادت ما میترسیدن جزخجالت نزد فرزند و همسر چیزی نمانده واگر جوانان امروز وضعیت ما را میبینند کم کم انگیزه خود را از دست میدن میگن کسی که نه درس خوانده ونه جبهه رفته وضعیت خانه و ماشین وپست آنچنانی دارند به خدا این عدالت نیست این حق ما وهمسوفرزندان بیگناه ما نیست
شما با 54 سال سن ؛ 53 ماه جبهه (گروه شهید چمران ؛ بسیج؛ جهادگر و تا اخرین روز جنگ نیز خط مقدم و عملیات باشی) و 51 ترکش در بدنت در چند بار خورده باشی و کلی اثرات حضور مداوم در عملیاتها مختلف (گوش //غ اعصاب؛ و...) را داشته باش ولی چون درصد جانبازیت 15درصد هست (انهم به ناحق کم زده شده) با سرباز بعثی که علیه نظام جنگیده توفیری نداری؛ وقتی اثرات کاتبوشاهایی که نزدیکت خورد خود را بروز میدهند و وقتی که اثرات پیاده روی های طولانی عملیاتی با اسلحه و اب و اذوقه و مهمات امروز خودش را نشان میدهد کسی خود را مدافع تو نمیداند و با ماهر عبدالرشید توفیری نداری؛ وقتی ریه ات اجازه کار در شهرهای الوده را نمیدهد و مجبوری شاگردی اتوبوس بکنی با عدنان خیر ا... توفیری نداری؛ اصلا رک میپرسند چرا درصدت زیاد نیست چرا پاکسازی نشدی(نمردی تا همهراحت شوند) و.....
ریاست محترم صندوق ایثارگران ساتا
ریاست محترم بنیادشهیدوامورایثارگران /باتقدیم احترام فراوان سلام علیکم
ما جانبازان زیر25درصد معسرکه شرط برقراری مستمری نداشتن شغل ودرامد وحقوق وبیمه بوده است .ودرزمان تشکیل پرونده باپای خودمان ازچندین اداره در شهرخودمان ومرکز استانمان و حتی سوء سابقه استعلام گرفتیم .حال در سنین 55 تا65 باچندسرعائله وتورم واقتصادی که مستحضرید حالاهم که کرونای لعنتی امان همه رادراورده ازشماعزیزان خواهش میکنیم التماس میکنیم لااقل حقوق مارااز750هزارتومان به اندازه حقوق بسیجیان معسر تحت سرپرستی بنیادشهیدافزایش بدهید و یاطبق ائین نامه ای که به بنیاد ابلاغ شده است معادل حداقل حقوق که مصوبه سال 98 یک میلیون وپانصدهزارتومان ومصوبه 99میشوددومیلیون وپانصد هزارتومان پرداخت کنید .متشکریم
گل گفتی واقعا
این تبعیض بین ایثارگران گویا مورد اعتراض مقام معظم رهبری نیز بوده و ایشان خواستار رفع نبعیض بین ایثارگران شده اند. تقریبا هی چیزی به جانبازان زیر 25 درصد تعلق نمی گیرد.و خود بنیاد و یا ادارات که میری اولین چیزی که میپرسند میگند چند درصدی؟ و ترجیح کیدهی جواب ندهی و نمی شود بگویی زیر 25. چون میدانی تا این جواب رو بدی دیگر محلت نمی کنند.انشالله این تبعیض بسیار شدید بین ایثارگران رفع بشود.
آفرین برادر عزیز --- احسنت
سلام دوست عزيز ،وعزيزان جانباز از بالا به ٥ برصد يا بلعكس از ٥درصد تا بالا ترين
از اينكه اين واژه آدم رو مينويسي خواننده به شك وشبهه ميافتد كه واقعا زير ٢٥،إدم هستيم يانه؟؟؟يا أصلا به جبهه وجنگ،رفتيم واصلا با دوسه تا تركش وموج انفجار،يه كم شيميايي واقعا كه چه ادعايي هم داريم ؟تازه بد تَر ازاون اينكه نهايتا با دوسه صورت سانحه از جنگ ميگويم سن ما بعد سي واندي سال از مجروح يا جنگ بالاتر رفته،وبيماري ها هم تشديد شد،،اخه مگر وقتي موج انفجار شنوايي گوش رو اسيب زِد وَيَا اعصاب وروان گرفتيم ،،وروزانه حتما ادعاي مصرف قرص ودارو در روز وشب داريد؟؟حالا بهر.دليل محكم يا سراغ برصد نرفتيم،يا پارتي نداشتيم،يا هزار دليل ديگه ،،تا الان در سن ٥٠ --٥٥--هستيموصبر كرديم بابا اين چند صباح رو صبر كنيمتا خداي ناكرده وزبونم لآل ،حضرت اجل سراغ رو گرفت به أهل بيت با خوشحالي بگيم ديگه بنياد وَيَا دولت هاي محترم بعد جنگ فرقي ميان ٥درصد-١٠-٢٠-٢٥-٣٠-٥٠-٨٠ نگذاشته ويك قبر مجاني،ومفت بهمه هديه داد،،ديگه بالخيال راحت اولا بدونيم ادم حسابي هستيم وحسابمان كردند ارزش قائل شدند كه قبر مجاني دادند،،دوم بر سر قبر ها با افتخار بنويسيم مجاني ومفت از طرف دولت وبنياد هديه گرفتيم تا همه ملت شب هاي جمعه ميان قبرستان اونجا هم بگو بابا اين جانبازان ديگه چي ميخواستند حتي قبر مجاني هم نگذشتند، حالا متوجه شديم كه جزو ادما بحساب ميام ،،زنده بودند دنيا دنيا إمكانات به أينا يعني زير بيست وپنج برصد در جرايد،وتلويزيون ها هوار كشيدند از إمكانات استفاده نمودند، علي اكبر رياحي رزمنده شصت ماه حضور در جبهه هاي جنگ بعنوان بسيجي وجانباز ١٥درصد
آقای مجتهد سلام
پس این ایثارگران بدانند در کانال سروش چه شد. اگر می توانید در کانال واتساب هم بگذارید.ممنون
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi