شناسه خبر : 73207
پنجشنبه 22 اسفند 1398 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

محسن آرمین:

ما نتوانستیم نسبتی با اقشار محروم برقرار کنیم


عضو سازمان منحله مجاهدین (انقلاب) اذعان کرد: ارتباط اصلاح‌طلبان با طبقات پایین جامعه گسیخته و این طیف سیاسی نتوانسته‌اند با طبقات محروم ارتباط روشنی بگیرند.
محسن آرمین که زمانی نایب‌رئیسی مجلس ششم را هم بر عهده داشته، به روزنامه شرق گفت: جنبش اصلاحات نتوانست نسبت روشنی با محرومان و اقشار پیرامونی جامعه برقرار کند و نتوانست مفهوم توسعه سیاسی را برای آن قسمت جامعه تبیین کند؛ البته ناگفته نماند که در عین حال این هم قابل انکار نیست که جنبش اصلاحات باعث افزایش سطح آگاهی‌های عمومی شد، اما این آگاهی‌بخشی عمدتا با جوامع شهری محدود ماند.
او می‌افزاید: دیگر آنکه محدودیت‌هایی که بر اصلاح‌طلبان تحمیل می‌شد، قطع ارتباط جریان اصلاحات با بدنه اجتماعی در دستور کار جریان ضداصلاحات قرار داشت. در عموم موارد وقتی ما می‌خواستیم در شهرهای مختلف سخنرانی کنیم، مانع سخنرانی ما می‌شدند زیرا نمی‌خواستند گفتمان اصلاحات برای همه طبقات در همه شهرها فراگیر شود!
بخش‌ دوم سخنان آرمین در حالی است که طیف متبوع وی دارای بیشترین رسانه دولتی و غیردولتی در کشور بوده‌اند اما به مرور زمان، اولویت‌های معیشتی و اقتصادی مردم را مورد تحقیر قرار داده‌اند که عملکرد مجلس ششم و دولت مدعی اصلاحات - و سپس برخی نظریه‌های وارونه در دولت روحانی - سند این ادعاست.
یادآور می‌شود عباس عبدی عضو حزب منحله مشارکت، خرداد 95 در گفت‌وگو با نشریه کارگزارانی صدا تصریح کرده بود «باید قبول کرد بخشی از اصلاح‌طلبان در عمل توجه گذشته به طبقات ضعیف را فراموش کردند یا کنار گذاشتند.
زندگی شخصی آنان به‌طور ملموسی با گذشته فاصله گرفته بود. اگر آدرس محل سکونت کسانی که در جریان و رویدادهای سال 88 به زندان رفته‌اند را بنویسید، معلوم می‌شود بخش قابل توجهی از آنان در مناطق شمالی هستند و زندگی آنان نیز چون گذشته نیست.»
همچنین علی شکوری‌راد دبیر کل حزب اتحاد ملت (مشارکت سابق) اخیرا هنگام ثبت‌نام برای انتخابات، با ابراز ذوق‌زدگی از فشار بنزینی بر طبقات محروم و پایین شهر گفته بود: «اعتراضات اخیر موجب ریزش رای اصلا‌ح‌طلب‌ها نشده یا اگر شده خیلی کمتر از میزانی است که از رای اصولگراها ریزش کرده است. اعتراضات معمولا در حواشی شهرهای بزرگ و در مناطقی که مردم از برخورداری مالی کمتری بهره‌مند هستند اتفاق افتاد. این جاها به‌طور سنتی جاهایی بوده که مردم مناسکی رای می‌دادند، یعنی همان‌طور که نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند می‌آمدند و رای می‌دادند، خب اینها الان آسیب دیده‌اند. بنابراین برخلاف دوره‌های قبل که کاهش مشارکت، بیشتر به ضرر اصلاح‌طلب‌ها بود، بعد از این اعتراضات اخیر در حقیقت کاهش رای بیشتر در اردوگاه اصولگرایان اتفاق افتاده است»!
اجمالا اینکه اشرافیت‌زدگی درکنار غربگرایی و آلوده شدن به نفوذ سیاسی و فرهنگی غرب موجب شده مدعیان اصلاح‌طلبی، نخواهند و نتوانند نسبتی با زندگی طبقات پایین که اکثریت جامعه را تشکیل می‌دهند برقرار کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi