شناسه خبر : 73233
جمعه 23 اسفند 1398 , 18:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درخواست عدم حضور در گلزارهای شهدا برای حفظ سلامتی ایثارگران

درخواست برای عدم حضور در گلزارهای مطهر شهدا برای حفظ سلامتی ایثارگران

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا از خانواده معظم شهدا و ایثارگران خواست به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از حضور در گلزارهای مطهر شهدا در آخرین پنجشنبه سال خودداری کنند.

اسکندر یارنسب روز پنج‌شنبه 22 اسفندماه به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت شهدا با حضور در برنامه سیمای خانواده، گفت: 22 اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است، بنیاد 12 ماه پس از پیروزی انقلاب در سال 1358 و حدود 6 ماه پیش از آغاز دوران دفاع مقدس تشکیل شد.

وی افزود: در سال 1383، شورای عالی انقلاب فرهنگی، 22 اسفندماه را با عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری کرد؛ قطعاً به منظور پاسداشت جان فشانی و ایثار شهدا و ایثارگران در طول دوران دفاع مقدس مسئولین باید در طول سال تمامی همت و تلاش خود را مصروف کنند ولی 22 اسفندماه روزی خاص برای گرامیداشت این مهم است.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد تأکید کرد: تمامی سازمان‌ها به ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران هر ساله به این مناسبت از 12 تا 22 اسفند ماه برنامه‌های گوناگونی را در سطح کشور برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند که متأسفانه در سال جاری در پی وقوع ویروس کرونا و پیشگیری از تسری آن تمامی برنامه‌های همایشی و تجمعی لغو شده است.

یارنسب تأکید کرد: از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان درخواست می‌کنیم که به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا روز 22 اسفندماه به گلزارهای مطهر شهدا مراجعه نکنند و در خانه‌ها بمانند.

دبیر ستاد بزرگداشت شهدا خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات خوبی را انجام داده از جمله نگه‌داری آثار، اسناد و وصایای شهدا که برای تحقیق می‌تواند در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: ایثار شهدا و جانبازان در جامعه امروز و شرایط کنونی در ایثار اجتماعی پرشکان، پرستاران و کادر درمانی متجلی شده است.

 

منبع: آریا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi