شناسه خبر : 73256
شنبه 24 اسفند 1398 , 10:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختصاص مزار گلزارهای شهدا به «شهدای خدمت»

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران به ارائه توضیحاتی در خصوص «شهدای خدمت» حوزه سلامت پرداخت.

اختصاص مزار گلزارهای شهدا به «شهدای خدمت» حوزه سلامت

مهدی ایزدی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص شناسایی جانباختگان حوزه سلامت در مسیر مبارزه با بیماری کرونا به عنوان «شهید خدمت» گفت: مطابق قانون اشخاصی که در مواجهه با دشمن، نیروهای ضد انقلاب و معارض جان خود را از دست میدهند به عنوان شهید محسوب میشوند. شهید خدمت عنوانی است که به عنوان مثال به آتشنشانهایی که در حادثه‌ای مثل پلاسکو جان خود را از دست دادند اعطا می‌شود و شهرداری تهران خانوادههای این عزیزان را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیر اختصاص مزارهایی در گلزارهای شهدا به این عزیزان است تا به نحوی از فداکاریها و ایثارگری‌های آنان تجلیل شود. خدماتی نیز توسط دستگاه محل خدمت این عزیزان برای خانوادههای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

سه روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر شهید خدمت خواندن جانباختگان کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی در خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا موافقت فرمودند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi