شناسه خبر : 73257
شنبه 24 اسفند 1398 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تا زمان اخراج آمریکا از منطقه ایران کوتاه نخواهد آمد


یک مجله آمریکایی تاکید کرد ایران انتقام خون ژنرال سلیمانی تا زمان بیرون راندن نیروهای آمریکایی از منطقه را رها نخواهد کرد.
مجله کانترپانچ نوشت: یک ضرب‌المثل در منطقه خاورمیانه می‌گوید آنها (آمریکایی‌ها) ساعت دارند اما ما زمان داریم. این ضرب‌المثل در انقلاب آمریکا، در جنگ ویتنام، برای رهایی از استعمار فرانسه، جنگ ژاپن و آمریکا، و دهه‌ها مبارزه با آپارتاید در آفریقای جنوبی صادق بوده و حالا در مورد ایران بسیار کاربردی به نظر می‌رسد.
پس از ترور سردار قاسم سلیمانی، بسیاری از شروع یک جنگ تمام‌عیار بین ایران و ایالات متحده آمریکا نگران بودند. امروز باید واقعا خوشحال بود که بسیاری از ما در پیش‌بینی‌ها و ارزیابی‌های خود دچار اشتباه شدیم و آن بدترین اتفاق ممکن، رخ نداد. با این حال قبل از اینکه در مورد پایان جنگ مطمئن شویم، بهتر است به آن ضرب‌المثل برگردیم.
ایرانی‌ها چهل روز برای ژنرال قاسم سلیمانی سوگوار بودند. این مدت آنها را در برنامه‌ریزی برای هرگونه عملیات نظامی و سیاسی محدود می‌کرد. شاید آنها همین حالا در حال برنامه‌ریزی باشند و در هفته‌ها، ماه‌ها، و یا سال‌های آتی آن ‌طرح و نقشه‌ها محقق شوند. برخی از حملات مثل حمله به تاسیسات نفتی آرامکو هنوز هم قابل تصور است. بهترین تلافی ایرانی‌ها می‌تواند استفاده از ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک برای خروج ایالات متحده از عراق، افغانستان، و سوریه باشد.
نویسنده می‌افزاید: من با آنهایی که می‌گویند ایرانی‌ها نمی‌خواستند آسیبی بزنند و یا عمدا به هدف نزدند، موافق نیستم. ایران 16 موشک به پایگاه عین الاسد شلیک کرد. یازده موشک به اهداف مد نظر اصابت نکرد. ایرانی‌ها مصمم به ارائه پاسخی کوبنده بودند.
خوشبختانه هشدارهای ایران به عراق و عراق به ایالات متحده، پایگاه را از نیرو خالی کرد. پر شدن صندلی‌های مجلس ایران با محافظه‌کاران تندرو خبر خوبی نیست.  برخی رهبران سیاسی ایران معتقدند که تغییر قدرت در ریاست جمهوری ایالات متحده و اسرائیل سودمند خواهد بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi