شناسه خبر : 73341
دوشنبه 26 اسفند 1398 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یدیعوت آحرونوت:

ترور سلیمانی مقاومت و پیشروی ایران را متوقف نکرد


محافل صهیونیستی معتقدند محاسبات این رژیم مبنی بر منفصل شدن جمهوری اسلامی ایران پس از ترور سپهبد سلیمانی اشتباه از آب درآمده؛ ایران نه از مسیر هسته‌ای خود بازگشته و نه روند حمایت از محور مقاومت، متوقف یا حتی کند شده است.
روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: پیروزی‌های ارتش سوریه و همپیمانان آن ضد گروه‌های تروریستی در منطقه ادلب بیانگر همین واقعیت است. این دستاورد میدانی و سیاسی محاسبات صهیونیست‌ها را درباره محدود کردن مقاومت در گزینه‌هایش ضد دشمنان به هم ریخت.
در همین زمینه «رون بن یشای» تحلیلگر امنیتی روزنامه «یدیعوت آحرونوت» به‌دلیل تداوم اوج‌گیری توانایی‌های محور مقاومت منطقه و همکاری و هماهنگی بارز میان آنها در مقابله با تجاوزات ارتش ترکیه در سوریه، ابراز ناامیدی کرد.
این ناامیدی از آن جهت است که تل‌آویو به فشار اقتصادی آمریکا و نبود ژنرال سلیمانی دل‌بسته بود تا شاید از این طریق تهران مجبور شود در سیاست‌های منطقه‌ای خود به‌ویژه در سوریه تجدیدنظر کند. اما ادامه همکاری میان تهران و دمشق همه این آرزوها را بر باد داده و نگرانی و تشویش را جایگزین کرده است.
بن یشای درباره مسیر همکاری میان دمشق و تهران و شکل‌گیری توانایی‌هایی که ارتش اسرائیل را در مرزهای جولان تهدید می‌کند و نیز مسیر انتقال سلاح‌های پیشرفته به سوریه از راه‌ هوایی ابراز نگرانی کرد. وبسایت یدیعوت آحرونوت نیز به تولید موشک‌های دقیق در سوریه که تل‌آویو آن را تهدیدی مهم می‌داند اشاره کرده است.
به گزارش الاخبار، تحلیلگر صهیونیست بر ادامه پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران متمرکز شده و معتقد است تل‌آویو و واشنگتن مجبورند درباره چگونگی برخورد با این موضوع و به‌ویژه در شرایطی که ایران در هفته‌های اخیر پیشرفت‌های قابل‌توجهی در مسیر هسته‌ای داشته، برنامه‌ریزی و هماهنگی جدیدی
داشته باشند.
به نوشته روزنامه الاخبار، تل‌آویو از تغییرات معادلات منطقه و پیامدهای آن بر امنیت اسرائیل می‌ترسد و این چیزی است که گزارش سالانه اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) و نیز ارزیابی‌های استراتژیک «موسسه تحقیقات امنیت داخلی اسرائیل» نشان می‌دهد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi