شناسه خبر : 73342
دوشنبه 26 اسفند 1398 , 11:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بهزاد نبوی:

عملکرد انقلابیون جوان احتمالاً رضایت مردم را جلب می‌کند


نایب رئیس مجلس ششم می‌گوید اصلاح‌طلبان و طیف اعتدال باید سیاست صبر و انتظار در قبال روی کار آمدن نیروهای جوان و حزب‌اللهی در پیش بگیرند شاید مردم پشیمان شدند. بهزاد نبوی در عین حال احتمال داده که سیاست‌های حمایتی نیروهای حزب‌اللهی ممکن است مورد اعتماد مردم واقع شود.
بهزاد نبوی در گفت‌وگو با روزنامه ایران و در پاسخ این سؤال که با توجه به نتیجه انتخابات مجلس و احتمالاً توفیق اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری آیا می‌توان گفت که نزاع عقلانیت و پوپولیسم به نفع جریان پوپولیست رقم خورده است؟ گفت: من معتقد به نزاع میان عقلانیت و پوپولیسم افراط‌گرا نیستم و معتقدم که با توجه به عزم بخش‌هایی از حاکمیت برای به قدرت رساندن «انقلابیون جوان» میانه‌روها و جریان‌های معتدل اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل باید به‌جای درگیری‌های بی‌حاصل و تضعیف‌کننده کشور و نظام در شرایط بحرانی کنونی که به افزایش یأس و ناامیدی و انفعال بیشتر مردم هم منجر می‌شود، سیاست «صبر و انتظار» پیش گیرند و به حاکمیت اجازه دهند با سلیقه خود کشور را اداره و ان‌شاءالله بر بحران‌ها فائق شوند. در عین حال به مردم فرصت ارزیابی نتایج انفعال و قهر خود با صندوق‌های رأی داده شود و برای ادوار بعدی مجالس، ریاست‌جمهوری و شوراها اتخاذ تصمیم کنند.
نبوی در ارزیابی تأثیر مناسبات بین‌المللی بر تحولات داخلی در چنین شرایطی و اینکه آیا برخی جریان‌های تندرو مهار خواهند شد، افزود: این امر بستگی به چگونگی حاکمیت تندروها دارد. اگر پیش‌بینی مطرح شده در پاسخ قبلی تحقق یابد و طرف مقابل خارجی هم آمادگی نشان دهد، احتمالاً خطری متوجه کشور نخواهد شد گرچه به نظر می‌رسد عرصه بر معتدلین و میانه‌روها در صورت عدم اتخاذ سیاست صبر و انتظار به‌شدت تنگ بشود. البته ممکن است حتی با اتخاذ سیاست صبر و انتظار هم برای جلوگیری از به قدرت رسیدن مجدد طیف مذکور به نابودی آن طیف همت گماشته شود.
وی در عین حال گفته است: در صورت حل مشکلات خارجی و حتی همزمان با آن با استفاده از منابع گسترده نهادهای غیردولتی تحت پوشش و اتخاذ سیاست‌های پوپولیستی احتمالاً توده مردم راضی خواهد شد. همان طور که دولت‌های نهم و دهم با بهره‌گیری از درآمدهای افسانه‌ای نفت و هزینه آن درآمدها برای یارانه نقدی، مسکن مهر و... هنوز هم مقبول توده‌های مردم است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi