شناسه خبر : 73371
سه شنبه 27 اسفند 1398 , 16:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جنایت هواپیماهای فرانسوی «میراژ» در کرمانشاه

با خدمت منافقین (مجاهدین خلق) به صدام، گرای دقیق پناهگاه که صدها زن و بچه در آن پناه گرفته بودند، به هواپیماهای فرانسوی داده شد. با شلیک موشکی قوی که از دهانه هواکش وارد پناهگاه شد، ۷۷ تن زن و کودک و مردان سالخورده به شهادت رسیدند.
 

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۷ - 17March 2020

جنایت فراموش‌نشدنی هواپیماهای فرانسوی «میراژ» در کرمانشاه

 «حمید داودآبادی» رزمنده جانباز و پژوهشگر دوران دفاع مقدس در صفحه مجازی خود نوشت: ۳۲ سال پیش، ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۶۶، هواپیماهای فرانسوی «میراژ» که در خدمت ارتش بعث صدام بودند، جنایت فجیعی علیه غیرنظامیان مرتکب شدند.

بااعلام وضعیت قرمز و خطر حمله هوایی، مردم بی دفاع به «پناهگاه شیرین» در کنار پارک شیرین در مرکز شهر کرمانشاه پناه بردند.

باخدمت منافقین (مجاهدین خلق) به صدام، گرای دقیق پناهگاه که صدها زن و بچه در آن پناه گرفته بودند، به هواپیماهای فرانسوی داده شد. با شلیک موشکی قوی که از دهانه هواکش وارد پناهگاه شد، ۷۷ تن زن و کودک و مردان سالخورده به شهادت رسیدند. از پیکر تعدادی از افرادی که در این پناهگاه پناه گرفته بودند و ظاهرا در محل اصابت موشک قرار داشته اند، هرگز باقی‌مانده‌ای پیدا نشد. همچنیندر این فاجعه ۱۷۵ نفر از مردم بی‌دفاع بر اثر ترکش و آوار انهدام پناهگاه مجروح شدند. این روزها، متاسفانه هیچ رسانه، سایت و شبکه‌ای از آن جنایت یاد نمی‌کند. یاد همه شهدای مظلوم پناهگاه شیرین کرمانشاه گرامی باد.

کتاب «پناهگاه بی پناه» نوشته خانم «مهناز فتاحی» که به خاطرات بازماندگان و خانواده شهدای پناهگاه شیرین پرداخته است، سال ۱۳۹۰ از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. این کتاب، تنها سند موجود درباره پناهگاه شیرین است که در دسترش عموم می‌باشد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi