شناسه خبر : 73393
چهارشنبه 28 اسفند 1398 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدایی که در جبهه سلامت ملت پرگشودند/ تصاویر

آمار شهدای سلامت در طول نزدیک به سه هفته مبارزه با بیماری کرونا در کشور به ۲۱ نفر رسیده است.
کد خبر: ۳۸۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵ - 17March 2020

 از نخستین روز‌های انتشار خبر ورود بیماری کرونا به ایران و ابتلا چند تن از هموطنان در کشور به بیماری کووید ۱۹ کادر بهداشتی و خدمات درمانی، پزشکان و پرستاران همراه بیماران در بیمارستان‌ها علاوه بر خدمت رسانی به مردم با این بیماری مبارزه کردند.

ایثار و از خودگذشتگی کادر درمانی در شرایطی که خود در خطر جدی ابتلا به این بیماری هستند باعث شد تا با درخواست وزیر بهداشت از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای شهید خوانده شدن جانباختگان کادر پزشکی، درمانی بهداشتی معظم له نیز با شهید خدمت خواندن این جانباختگان موافق کنند.

آماری «شهدای سلامت» در مبارزه با بیماری کرونا

در طول نزدیک به سه هفته از شیوع ویروس کرونا در کشور و رسیدن آن به استان‌ها و شهر‌های مختلف همه مردم در یک بسیج همگانی برای ریشه کردن این ویروس هم‌قسم شده‌اند تا با پیشگیری و رعایت نکات ایمنی این ویروس را شکست دهند. در این میان علاوه بر جانباختن تعدادی از هموطنان تعدادی از کادر درمانی نیز جان خود را از دست داده‌اند، افرادی که به واسطه پرستاری از بیماران کرونایی خود نیز مبتلا به این ویروس شدند و جان خود را در راه ایثار و فدا کردند.

اگرچه تاکنون آمار رسمی از سوی نهاد‌های مربوطه در خصوص شهدای کادر بهداشت و درمان در طی روز‌های اخیر منتشر نشده است و آمار‌های رسمی مربوط به چند روز پیش است که آمار ۱۳ نفری جانباختگان کادر بهداشت و درمان را نشان می‌دهد، اما آمار غیر رسمی حاکی از آن است که تاکنون ۲۱ نفر از کادر درمان کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفته‌اند، افرادی که همینک به نام «شهدای سلامت» شناخته می‌شوند.

ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران چند روز پیش در خصوص شناسایی جانباختگان حوزه سلامت در مسیر مبارزه با بیماری کرونا به عنوان «شهید خدمت» اظهار داشت: مطابق قانون اشخاصی که در مواجهه با دشمن، نیرو‌های ضد انقلاب و معارض جان خود را از دست می‌دهند به عنوان شهید محسوب می‌شوند. شهید خدمت عنوانی است که به عنوان مثال به آتش‌نشان‌هایی که در حادثه‌ای مثل پلاسکو جان خود را از دست دادند اعطا می‌شود و شهرداری تهران خانواده‌های این عزیزان را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi