شناسه خبر : 73415
پنجشنبه 29 اسفند 1398 , 12:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بین ما و اماممان فاصله ای نیست!

ضریح و دیوار حرم را دوست داریم چون خانه و متعلق امام و عزیزمان است و با بسته شدن موقتی، بین ما و اماممان فاصله نمی افتد!

محمدرضا سابقی - قرن هاست که زیارتگاه های ما محل مراجعات عاشقان و مشتاقان و حاجتمندان است..

و قرن هاست که علمای ما تأکید و تبلیغ کرده اند که آنجا شفا خانه است و امام (ع) حلال مشکلات.
تا اینکه بازهم یک ویروس نادیدنی و میکروسکوپی توانست باب بسیاری از ساختمان حرم هایی را که شاید سال ها بسته نشده بود را مثل بسته شدن باب مسجدالحرام و کعبه نیز ببندد، آن هم به دلیل ایجاد درد و بیماری!... و ترس از رنج!!..
 
به ناگاه این سؤال ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول می کند:
مگر آنجا شفاخانه نبود؟ مگر بیماران لاعلاج آنجا شفا نمی گرفتند؟..؟؟
 
همین تناقض باعث شده که باز پای شبهات و قضاوت های ساده لوحانه و سطحی نگرانه را در فضای مجازی باز کند و حتی گروهی ناآگاه به دین اسلام، مناقشه و جدال را به فضای حقیقی هم بکشانند تا به قول خودشان شفاخانه را بار دیگر بگشایند..
 
اما شاید ویروس مرموز #کرونا باعث شود که گذری به اعتقادات گذشته مان بیندازیم که واقعاً شفا و درمان واقعی از کجاست...؟؟
 
آیا شفا به اذن الهی و به اراده خداوند رحمان به دست پیامبر(ص) و امام(ع) است.. یا شفا در ساختمان ضریح و فوندانسیون و آینه کاری آن است...؟؟
 
مگر ادعا نمی کردیم که بت پرست نیستیم و غرضمان از زیارت ضریح و دست کشیدن به در و دیوار حرم یا کعبه، عشق به خود امام(علیه السلام) است نه علاقه به ساختمان و ضریح..؟
 
پس چگونه باور کنیم که بسته شدن درب های ساختمان حرم اینگونه اعتقادات را زیر سؤال برده و عده ای را به جنگ و جدال کشانده است؟..و باعث وهن و تاسف عاشقان و مومنان به نبوت و امامت شده است..!؟
 
مگر در اسلام و اعتقاد به اصول دینمان، ضریح و ساختمان یک وسیله بوده است؟...(هرگز..)
 
و آیا با بسته شدن درب های ساختمان حرم، دست های امام معصوم (ع)هم بسته می شود و دیگر به اذن الهی امام(ع) قادر به شفا نخواهد بود؟ (معاذالله).. امام(ع) هم همچون حضرت پیامبراکرم(ص) و مسیح (ع) این برکت و مبارکی را به واسطه بندگی خالصانه الله به دست آورده اند..
 
و شاید وجود این ویروس باعث شود که اندکی در اعتقاداتمان تجدید نظر کنیم؛ و رشد کنیم.
 
و ببینیم آیا عاشق و معتقد به امام(ع) و امامت هستیم یا عاشق ساختمان و در و دیوارهای حرم؟..
 

و بدانیم که هیچ در بسته ای قادر نخواهد بود هیچگاه بین ما و پیامبر و امام که برگزیدگان پروردگار مهربانمان هستند فاصله ایجاد کند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
احسن
اشخاصی که به حرم امام رضا عله السلام و حرم حصرت معصومه توهین کردند گروهی جاهل بوده اند و امامان ع بنده خدا ولی در پبش خدا خیلی عزیزند و تز همه جا میشود به انها توسل کرد. و دعای توسل هم به همین معناست. اللهم صل علی محمد و ال محمد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi