شناسه خبر : 73417
پنجشنبه 29 اسفند 1398 , 13:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وظیفه ما در قبال شهدا چیست؟

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره لزوم تکریم شهیدان و حفظ یاد و خاطره آنان/-۱
حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) به تفصیل در مناسبت‌‎های گوناگون به وظایف مردم در قبال شهدا اشاره کرده و آنها را برشمرده‌اند.
کد خبر: ۳۸۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ - 19March 2020

وظیفه ما در قبال شهدا چیست؟به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌مقدس، رهبر معظم انقلاب اسلامی به کرات در مناسبت‌ها و سخنرانی‌های خود به قدردانی از خانواده شهدا و وظایف مردم نسبت به شهدا اشاره کرده‌اند.

حضرت امام خامنه‌ای ضمن اهمیت دادن به بحث ایثارگری و حفظ آن در جامعه، وظایفی را برای مردم پیرامون احترام به خانواده شهدا و تجدید خاطره شهدا برشمرده‌اند. خبرگزاری دفاع مقدس در سری گزارش‌هایی به تفصیل در این خصوص پرداخته و ابعاد مختلف بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از سخنان خود در جمع رزمندگان، پرسنل و مسئولان ستاد فرماندهی کل قوا، ستاد مشترک و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۰ فرموده‌اند: «هیچ چیز شایسته‌تر و لازم‌تر از این نیست که ما از فداکاران دوران جنگ و سربازان جان بر کف اسلام، و کسانی‌ که جان خود را در وسط معرکه‌ حق و باطل به گروگان گذاشتند، تا آبروی اسلام و آبروی این ملت و حیثیت جهاد در راه خدا را حفظ کنند، تجلیل کنیم و آن‌ها را بزرگ بداریم؛ مخصوصاً پاکبازانی که هرچه داشتند، در این میدان نثار کردند؛ یعنی شهدای عزیز ما و خانواده‌های صبورِ پُرگذشت آنان، جانبازان فداکار و بلندنظر و گرانقدر ما و خانواده‌های رنج‌کشیده‌ آنان، آزادگان عزیز ما و خانواده‌های آنان، و مفقودان و اسرای دور از میهنمان و کسان و خانواده‌های نگران آنان. تجلیل از این عزیزان، وظیفه‌ بزرگی برای ملت است.»

حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به آثار تجلیل و قدردانی از رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و شهدا در جامعه اینگونه اشاره کرده‌اند: «شهدای گرانقدر ما، جانبازان عزیز ما، آزادگان سرافراز ما، خانواده‌های اینها، کسانی که هنوز مفقودالاثر هستند ـ بنا بر این‌ که مفقودالاثر‌هایی در داخل خاک بیگانه داشته باشیم ـ همه کسانی که در این راه‌ها استقامت کردند؛ یعنی بسیجیان، یعنی نظامیان، یعنی پاسداران، یعنی نیرو‌های مؤمن و حزب‌الّلهی کشور. قدرتِ حقیقی کشور مربوط به اینهاست. توانایىِ کشور ناشی از اینهاست. هر کشور و ملتی که چنین جوانانی داشته باشد، هیچ قدرت جهانی نمی‌تواند به او زور بگوید، او را تحت سیطره درآورد؛ اوضاع او را به دست گیرد. در واقع چنین کشور و ملتی سرافراز خواهد بود.

همه ملت ایران وظیفه دارند که از عناصر فداکار و ایثارگر، قلباً و لساناً متشکّر باشند. ما همه زیر بار منّت این ایثارگران هستیم.»

ایشان همچنین در بخشی از پیام خود به مناسبت دومین روز از هفته دفاع مقدس نوشته است: «وظیفه قدردانی از ایثارگران به ویژه شهیدان، فریضه‌ای عینی و تعیینی و همیشگی است.»

معظم‌له در جایی دیگر فرموده‌اند: «تکریم شهیدان، تکریم آثار و اخلاص است؛ تکریم دل‌های نورانی و جان‌های لبریز از صفا و نورانیت است.»

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
سلام وعرض احترام به محضررهبرمعظم،عرض شودبه محضرحضرت آقا ماخانواده شهداءجانبازان واقعی وآزادگان ازمردم توقع نداریم بهمون احترام بذارن فقط زخم وزبان ونیش وکنایه نزنن کافیه آقاجان ازطرفی آقاجان ازدولتیان ومجلسیان توقع داریم که اونهاهم متاًسفانه فقط به شعاربسنده کرده ودرعمل نه تنهاکاری نکرده بلکه باعث شده اندمردم را رودر روی ماها قرارداده که خوب مملکت راچاپیده ائیدوتنهادستاورددولتیان ومجلسیان همینست وبس خصوصاکه جناب پرزیدنت روحانی واعضای هئیت دولت دشمنیشان راخصوصا باجانبازان علنی کرده اند،حضرت آقا بزرگ جانبازانقلاب اسلامی تنها درخواستمان اینست که به دولتیان ومجلسیان امرکنیدکه درخصوص جامعه هدف درصداوسیماوجرایدوفضای مجازی سخنی درخصوص خانواده شهداءجانبازان واقعی وآزادگان برزبان نرانندباوربفرمائید ازطلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده مارا مس کنیددرخاتمه عرایضم صحت وتندرستی مقام معظم رهبری وهرکسی درهرلباس ومنصبی خدمت صادقانه وبی منت میکندخداونداجرش را فراوان دهدودرخاتمه عرایضم ازخداوندمتعال تقاضادارم که به لطف وعنایت بی نهایت وبی پایانش هرچه زودترشر ویروس کرونا و ویروسهای بد دیگر را از سرتمامی بندگانش درسرتاسرجهان هستیش رفع بلا گرداندوخداجان لطفا وخواهشا همه بیماران ومریضهارا درسرتاسرگیتیت برای همیشه شفای عاجل وکامل عنایت فرمایی خداجونم واین بنده کمترین وسراپاروسیاهت راهم ببخشی وآمرزیده ببری لطفاقربونت خداجونم،معلول دفاع مقدس
سلام ممنونم خیلی زحمت کشیدید ممنون و همین طور اگر این جوری پیش بروید مجازات سختی داری
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi