شناسه خبر : 73454
یکشنبه 03 فروردين 1399 , 01:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بهارانه سینماگران همزمان با آغاز سال جدید؛

تبریک پیشکسوتان سینما به ملت ایران

 

فاش نیوز- هنرمندان سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در آستانه نوروز ۱۳۹۹ از آرزوهای خود گفته و به مردم ایران زمین پیام تبریک فرستادند.

پیشکسوتان سرمایه های هنر کشور هستند و همواره باید در پاسداشت مقام و جایگاه آن ها تلاش کرد. همزمان با فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۹، هنرمندان پیشکسوت سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار ما پیام های تبریک و آرزوهای خود را به مردم ایران ابراز داشتند. امید است که سینمای ایران سال های سال شاهد حضور ارزشمند این هنرمندان فرهیخته باشد.

لازم به ذکر است اساتیدی همچون: صدیقه کیانفر، سیامک اطلسی، ثریا قاسمی، زهره صفوی، پروانه معصومی، کتایون امیرابراهیمی، محمد کاسبی و آفرین عبیسی در آستانه سال نو پیام تبریک خود را در اختیار خبرنگار سینماپرس گذاشتند و متأسفانه به رغم تلاش های مکرر خبرنگار سینماپرس برخی دیگر از هنرمندان پیشکسوت موفق به ارائه پیام نشدند.

****************

صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و تئاتر کشور در آستانه نوروز ۱۳۹۹ با بیان اینکه با این همه بحران و تلخی دیگر جایی برای تبریک به مردم شریف ایران نیست اظهار داشت: متأسفانه ما در سال ۹۸ به واسطه اتفاقات متعدد به خصوص شیوع ویروس کشنده «کرونا» شاهد داغدار شدن بسیاری از خانواده ها بودیم. الآن خود بنده بیش از یک ماه است در خانه ام نشسته ام و در قرنطینه هستیم. این ها همه بلا و گرفتاری است!

با این همه سال نو را خدمت مردم شریف، نجیب و بلادیده ایران تبریک می گویم. من مرتباً دعا می کنم که همه گرفتاران خوب شوند و ان شاالله به امید پروردگار این بلا هرچه زودتر از کشور ما کنده شود و برود. من مردم ایرانم را بسیار دوست دارم و امیدوارم در سال جدید به هرآنچه که دوست دارند دست پیدا کنند.

گفتنی است؛ صدیقه کیانفر زاده ۱۶ بهمن سال ۱۳۱۱ در آبادان است. وی فعالیت در رادیو را از سال ۱۳۳۶ با گویندگی و اجرای نمایش در رادیو نفت آبادان تجربه کرد. او بازی در سینما را با «بحران»، کاری از علی اصغر شادروان آغاز کرد. «هامون»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «یک مرد، یک خرس»، «مستأجر»، «مأموریت آقای شادی»، «دلاوران کوچه دلگشا» و... از جمله آثار این هنرمند در سینما است.

سیامک اطلسی دیگر بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور با بیان اینکه سال جدید را به ملت شریف و نجیب ایران تبریک می گویم اظهار داشت: من امیدوارم یکایک مردم از بلا دور، دل های شان شاد و لب های شان خندان باشد.

گفتنی است؛ سیامک اطلسی سال ۱۳۱۵ در ارومیه دیده به جهان گشود؛ او «راز شب بارانی»، «سفر پرماجرا» و «مشت» را در سینما کارگردانی کرد و در سریال های «معمای شاه»، «مختارنامه»، «پهلوانان نمی میرند»، «پدر سالار» و... به ایفای نقش پرداخت. از جمله آثار او در سینما به عنوان بازیگر می توان به فیلم های: «همسر»، «ملک سلیمان»، «شاید وقتی دیگر» و... اشاره کرد.

ثریا قاسمی دیگر هنرمند سینما، تلویزیون و تئاتر کشور نیز در آستانه نوروز ۹۹ به سینماپرس گفت: اوضاع و احوال مردم این روزها خوب نیست اما امیدوارم ان شا الله همه مشکلات برطرف شود.

در هر حال من عید سعید نوروز را به یکایک هم میهنان گرامی ام تبریک می گویم و برای یکایک مردم آرزوی سلامتی می کنم.

گفتنی است؛ ثریا قاسمی زاده سال ۱۳۱۹ است. او فرزند زنده یاد حمیده خیرآبادی بازیگر سینما و تلویزیون است. قاسمی با بازی در فیلم سینمایی «آرامش در حضور دیگران» به کارگردانی ناصر تقوایی به سینمای ایران راه یافت و تاکنون در ده ها فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است. او تا قبل از آغاز دهه هشتاد، در نقش مادران دلسوز و فداکار ظاهر می‌شد. دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر از افتخارات این بازیگر سینماست.

زهره صفوی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در آستانه نوروز ۱۳۹۹ به سینماپرس گفت: متأسفانه در سال ۹۸ ما شاهد تلخی های بسیاری بودیم که همچنان هم ادامه دارد؛ من خدا را به آبروی ۵ تن آل عبا قسم می دهم که این بیماری مهلک «کرونا» هرچه سریع تر در کل جهان از بین برود و خداوند همه بیماران را شفا دهد.

امیدوارم نوروز ۱۳۹۹ ایامی خوش توأم با سلامتی و دل شاد برای یکایک هم میهنانم در سراسر جهان باشد؛ امیدوارم در این سال بلا از تمام مردم دنیا به خصوص مردم شریف ایران عزیزم دور باشد و ما شاهد سالی میمون و مبارک باشیم.

گفتنی است؛ زهره صفوی زاده ۱۶ فروردین سال ۱۳۲۱ در تهران است. او از سن ۵ سالگی در تئاتر تهران با نمایش عملیات ژانگوله به کارگردانی پدرش، بازیگری را آغاز کرد.   وی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۲۶، بازی در تلویزیون را از سال ۱۳۳۶ و بازی در سینما را از سال ۱۳۳۸ با فیلم «صفرعلی» آغاز کرد. «معجزه خنده»، «پک باخته»، «سفر پرماجرا»، «من زمین را دوست دارم»، «دیگه چه خبر؟»، «بر بال فرشتگان» و... از جمله آثار سینمایی این هنرمند پیشکسوت است.

پروانه معصومی نیز ضمن عرض تبریک به یکایک ایرانیان به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۹ اظهار داشت: این روزها همه فکر و ذهن ما درگیر ویروس منحوس و مرگبار «کرونا» شده و من تنها آرزویم در شرایط کنونی برکنده شدن ریشه این ویروس منحوس از کشور عزیزمان ایران و نفس کشیدن و سلامتی و شادمانی مردم است.

گفتنی است؛ پروانه معصومی متولد ۱۳۲۳ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است. او تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران تمام کرد. نخستین بار در سال ۱۳۵۰ در فیلم کوتاه «سفر» به عنوان بازیگر بازی کرد. «جهیزیه ای برای رباب»، «خارج از محدوده»، «گل های داوودی» و... از جمله آثار وی در سینما است.

کتایون امیرابراهیمی یکی دیگر از بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون کشور در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: عید باستانی نوروز را به یکایک مردم ایران در سراسر جهان تبریک و شادباش می گویم و امیدوارم همه آن ها در سال جدید خوب و خوش و سلامت و پیروز باشند.

آرزوی همه ما این است که این همه بلا و ناراحتی که کشورمان را احاطه کرده هرچه زودتر تمام شود. من بسیار متأسفم که با این همه بیماری و مشکلات هر روز تن مان باید بلرزد. بسیار متأسفم که این همه انسان را از دست داده ایم و این روزها هم جرأت نمی کنیم از خانه پای مان را بیرون بگذاریم.

گفتنی است؛ کتایون امیرابراهیمی متولد سال ۱۳۲۵ در تهران است؛ وی کار خود را در سینما به عنوان بازیگر از سال ۱۳۴۲ با فیلم «تار عنکبوت» آغاز کرد و تا سال ۱۳۵۳ در ۴۸  فیلم بازی کرد. کتایون امیرابراهیمی پس از ۲۷ سال با سریال «بدون شرح» بار دیگر به دنیای بازیگری بازگشت و در سال ۱۳۸۲ در سریال «کوچه اقاقیا» به کارگردانی در نقش گلنسا حضور پیدا کرد.

محمد کاسبی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشور نیز با عرض شادباش به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۹ گفت: من برای ملت شریف، عزیز و نجیب ایران در این سال نو آرزوی آرامش و سلامتی دارم.

همانطور که ما هنگام لحظه سال تحویل دعای زیبای یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ، یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ، یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ  حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ‌ را می خوانیم از کردگار توانا می خواهم در سال جدید به همه مردم دنیا به ویژه مردم ایران زمین حال خوش عطا کند و همه لحظات و ساعات آن ها در سال نو بهترین باشد.

گفتنی است؛ محمد کاسبی، شنبه ۴ خرداد ۱۳۳۰ در کوچه آبشار خیابان ری تهران متولد شد، دوران کودکی، نوجوانی و جوانی خود را در محله نازی‌آباد تهران گذراند و تحصیلات خود را در دبستان رازی، دبیرستان الهی، فاتح، و رستاخیز به اتمام رساند و مدرک دیپلم را در سال ۱۳۵۰ اخذ کرد. کاسبی در طول دوران کاری اش مدیریت واحد تئاتر حوزه هنری، عضویت در شورای پروانه نمایش وزارت ارشاد و... را تجربه کرده و تاکنون در ده ها فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی به عنوان بازیگر فعالیت داشته است. معروف ترین و محبوب ترین کاراکتری که کاسبی بازی کرد «آتقی» در سریال های «خوش رکاب» و «خوش غیرت» به کارگردانی علی شاه حاتمی است. «آسمان هشتم»، «دیوار»، «توبه نصوح» و... از جمله آثار وی در سینما محسوب می شوند.

آفرین عبیسی دیگر بازیگر مطرح و پیشکسوت سینما و تلویزیون کشور در آستانه نوروز ۱۳۹۹ اظهار داشت: سال نو را به همه مردم ایران تبریک می گویم اما واقعاً هیچ آرزویی در این روزها ندارم. من چه آرزویی می توانم بکنم وقتی انسان های شریفی را در این ایام از دست داده ایم؟ 

گفتنی است؛ آفرین عبیسی سال ۱۳۳۰ در لاهیجان به دنیا آمد؛ «تنهایی لیلا»، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»، «عصر روز دهم»، «تقاطع»، «بید مجنون»، «رستگاری در هشت و بسیت دقیقه»، «مهمان مامان»، «ملاقات با طوطی» و... از جمله آثار این هنرمند است.

* منبع: سینماپرس

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi