شناسه خبر : 73486
سه شنبه 05 فروردين 1399 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدای غواص اینجا غریبانه پرگشودند

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا امسال سفر‌های زیارتی راهیان نور لغو شده و زائران امکان حضور در مناطق عملیاتی و یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس را نداشته باشند، به ویژه که اوج سفر‌های راهیان نور در بازه زمانی اسفند تا فروردین هر سال رخ می‌داد. لذا امکانی فراهم شده است تا علاقه‌مندان به راهیان نور بتوانند به صورت مجازی امکان سفر و بازدید از یادمان‌ها را داشته باشند.

زیارت هوایی در علقمه/ شهدای غواص اینجا غریبانه پرگشودند

از جمله این اقدامات تهیه تصاویر و فیلم‌های هوایی از سوی مرکز هنری رسانه‌ای راوی از یادمان‌‎های مختلف است که مخاطبان را برای چند دقیقه زائر مناطق عملیاتی می‌کند.

در ادامه تصاویر هوایی و فیلمی کوتاه از منطقه عملیاتی کربلای ۴ کاری از مرکز هنری رسانه‌ای راوی آمده است.

یادمان علقمه یا شهدای کربلای ۴ در محل عملیات کربلای ۴ در جاده غرب خرمشهر به سمت شلمچه و در نزدیکی رودخانه اروند واقع شده است. این یادمان یادآور عملیات کربلای ۴ است که با رمز پیامبر عطوفت و مهربانی‌ها و با ذکر «یا رسول الله» در تاریخ سوم دی‌ سال ۶۵ آغاز شد، رزمندگان در این عملیات برای رسیدن به سرانجام و هدف خود باید دل به دریا زدند و حماسه‌ای از رشادت و غیرت را از خود نشان دادند. رزمندگان در این عملیات دل به دریای خروشان اروند می‌زدند و با عبور از رودخانه و موانع تعبیه شده دشمن درس شجاعت و مردانگی را به ثبت رساندند. فضای آب گرفته و عبور زائران از پل‌های شناور که آنان را به نزدیکی اروند می‌رساند از نکات جذاب این یادمان عملیاتی است.

انتهای پیام/

download

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi