شناسه خبر : 73509
سه شنبه 05 فروردين 1399 , 16:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمایت رئیس سازمان سینمایی از نامه هنرمندان درباره تحریم

فاش نیوز- جمعی از هنرمندان ایرانی خطاب به هنرمندان سایر کشورها نامه‌ای منتشر کردند و از مبارزه کادر درمانی کشورمان با کرونا با وجود تحریم‌های ناعادلانه سخن گفتند. رئیس سازمان سینمایی هم از این نامه حمایت کرده است.

اخیراً تنی چند از چهره‌های هنری کشورمان نامه‌ای را تحت عنوان «نامه جمعی از هنرمندان ایرانی به هنرمندان جهان» تنظیم و منتشر کردند که در رسانه‌های بین‌المللی هم بازتاب یافت.

در بخشی از این نامه آمده است: «مردم ایران امروز با دو بحران مواجهاند، بحران مشترکی به نام کرونا که شما می‌شناسید؛ و بحران تحریم که کاش هرگز نشناسید. برای ما هنرمندان ایرانی، اکنون مهم است که بدانیم شما -هنرمندان جهان- در مورد وضعیت بیماران کرونایی، کودکان و سالخوردگان در آستانه ابتلا و کمبودهای خسارت‌بار جامعه پزشکی ایران در این بحران، چه فکر می‌کنید، چه می‌گویید و چه می‌کنید.»

حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی شب گذشته در توییتی در حمایت از این نامه، درخواست هنرمندان را به زبان انگلیسی تکرار کرد.

بیش از ۲۷۰ هنرمند این نامه را امضا کرده‌اند که همایون اسعدیان، مرضیه برومند، رخشان بنی‌اعتماد، سیدمحمد بهشتی، پرویز پرستویی، وحید جلیلوند، شهاب حسینی، علیرضا شجاع نوری، فرشته طائرپور، محمدمهدی عسکگرپور، نیکی کریمی، مسعود کیمیایی، رضا کیانیان، نوید محمدزاده، پیروز ارجمند، قاسم افشار، پانته‌آ پناهی‌ها، کیومرث پوراحمد، تهمورس پورناظری، داریوش پیرنیاکان، پرویز تناولی، هادی حجازی‌فر، کریستف رضاعی، علی رهبری، حسین علیزاده، بهروز غریب‌پور، یدالله کابلی و علیرضا عصار از جمله آن‌ها هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi