شناسه خبر : 73538
پنجشنبه 07 فروردين 1399 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دلداری بعثی‌ها به اسرای ایرانی با «شکنجه‌های طولانی»!

«سلطان محمدی» از آزادگان دروان دفاع مقدس به واکنش ظالمانه بعثی‌ها پس از شنیدن رحلت امام (ره) اشاره کرد و به بیان خاطراتی پرداخت.

اسارت آزادگان جنگ تحمیلی در روز‌ها و سال‌های جوانی درسی بزرگ برای آنان و برای دیگرانی است که بعد‌ها خاطرات آنان را شنیدند، درسی که اگرچه بسیار تلخ و رنج‌آور می‌نمود، اما مسیر تعالی روح آنان را در شدیدترین سختی‌ها فراهم کرد.

https://defapress.ir/files/fa/news/1398/12/10/937028_368.jpg

«سلطان محمدی» از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از آزادگان اردوگاه‌های بعثی بود که مدتی را در این اردوگاه‌ها سپری کرد، او به لزوم توجه به خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس تاکید کرده و در خصوص چگونگی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اظهار داشت:

با کار‌های خود، حمایت از مظلوم و درست زندگی کردن، می‌توانیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

وی با بیان خاطره‌ای گفت:

اسارت، سرشار از خاطرات تلخ و شیرین است. زمانی که حضرت امام (ره) به رحمت خدا رفت آن روز ما را بسیار شکنجه دادند، به حدی که ۱۴ ساعت فقط روی پا ایستادیم و ننشستیم، آن روز لباس‌های خاصی به تن ما کردند، ولی بچه‌ها با همبستگی که داشتند عزاداری خود را انجام دادند با وجود اینکه کتک زیادی خوردند، حتی سه نفر از بچ‍ه‌های ما تا مرز شهادت رفتند.

این آزاده دوران دفاع مقدس در ادامه تصریح کرد: در ایام رمضان بچه‌ها با اندک غذا در طول روز روزه می‌گرفتند. روزی ۱۰ قاشق غذا به ما می‌دادند که باعث می‌شد بچه‌ها گرسنگی بکشند و سنگ به شکم خود ببندند تا معده آن‌ها اذیت نکند. با این وجود روزه می‌گرفتند و پنهان از دید عراقی‌ها نماز جماعت می‌خواندند و اینگونه صلابت و استقامت خود را حفظ می‌کردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi