شناسه خبر : 73545
پنجشنبه 07 فروردين 1399 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«شیر ممد» خاطرات همرزم شهید حسین خرازی

شیرممد

کتاب «شیرممد» نوشته فضل الله صابری که به خاطرات حاج محمد سلمانی خوراسگانی از همرزمان شهید حاج حسین خرازی می‌پردازد، منتشر شد.

 کتاب «شیرممد» حاصل گفت ‏وگوی 37 جلسة سه ساعتی آقای محمدعلی محمدی (م. ریحان)، در سال ‏های 1387 و 1388 با محمد سلمانی خوراسگانی، فرمانده گردان امیرالمؤمنین(ع) لشکر 14 امام حسین (ع) از استان اصفهان، است.

این کتاب به کوشش و قلم فضل ‏الله صابری «صابر» و با همکاری آقای رضا اعظمیان جزی ضمن تحقیق و طی فرایند طولانی بررسی جدی آثاری قابل وثوق درباره موضوعات بیان‏ شده و گفت‏ وگو با افراد زنده مطلع، نوشته و تدوین شده و به‏ صورت کتاب حاضر درآمده است.

بیشترین وجه تمایز این کتاب با کتب دیگرِ از این دست، بیان منتقدانه و منصفانه عملکردِ خود و برخی از تصمیم‏ سازان و تصمیم‏ گیران عملیات گوناگون در آفند و پدافندهاست که می‌‏تواند با توجه به زوایای پنهان نقل‏ شده در بسیاری از سرفصل‏‌های آموزش نظامی تأثیرگذار باشد.

محمد سلمانی خوراسگانی از رزمندگان قدیمی و شجاعِ خوراسگان اصفهان است. که به‏ سرعت جایگاه خویش را در لشکر 14 امام حسین، از معاون گروهان به فرماندهی آن و از معاونت گردان به فرماندهی گردان و سپس معاون آموزشی لشکر و بعد جانشین فرماندهی یکی از تیپ‏‌ها، ارتقا داد. خود او می‏‌گوید: «از بارزترین الطاف خداوند در حق من آن است که سردار شهید حاج‏حسین خرازی را فرمانده و الگوی من قرار داد.»

و سردار شهید حاج‏ حسین خرازی، فرمانده لشکر امام حسین، در وصف او بیان می‌‏کند‏: «الحمدلله گردان حضرت امیر (امیرالمؤمنین(ع)) چیزی کم ندارد. این گردان فرمانده خیلی خوب و باسابقه‏‌ای چون برادرِ عزیزمان محمد سلمانی (خوراسگانی) را دارد که من به ایشان شیرممد می‏‌گویم و ان‏شاءالله در میدان جنگ همچون شیر می‏‌خروشد و می‏‌درخشد و می‏‌جنگد و انصافاً همین‏طور هم بوده است و درست هم می‏‌گویم.»

منبع: حوزه
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi