شناسه خبر : 73599
چهارشنبه 13 فروردين 1399 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت روز جانباز

۱۴۰۰ سال است که عاشقیم!

جانبازانی که نماز سرخ عشق را به وضوی خون اقامه کردند و درد جانکاه جانبازی و عوارض دردناک ناشی از آن، سالیان سال است که جسمشان را به سختی می آزارد

فاش نیوز - چه خوش سالی و سعادتی است قدم زدن شیعه در ابتدای کوچه فروردین ماه که در آغاز و سرچراغی اولین روز بهاری آن شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) قرار داشت و چه حلاوتی دارد اذن دخول به حریم ماه مبارک شعبان که سالروز میلاد پرخیر و برکت اربابانمان امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، امام سجاد(ع) و منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) در آن واقع است.

حسین(ع) که محبوب دل هاست و نام ابوالفضل (ع) هم که درکنار نام زیبای او قرار می گیرد ایثار و فداکاری به زیباترین شکل جلوه گری می کند.

در هر محفلی هرگاه سخن از حسین(ع) و عاشواست، بی اختیار نام زیبای علمدار دشت کربلا با دل و روحمان گره می خورد و قطرات اشکی که از شوق داشتن حب او از چشمانمان جاری می شود و چه بینواست دلی که طعم عاشقی او را نچشیده باشد.

دلاورمرد نینوا، ادب دار بی بدیل، یار پای در رکاب حسین (ع) و ساقی تشنه لب کربلا و بزرگ مردی که 1400 سال است عاشق اوییم.

و چه جذبه ای دارد نام و مرام ابوالفضل(ع) که با گذشت بیش از 1400سال از آن حقیقت جاوید؛ کم نبودند جوانان شیعه ایران زمین که در دفاع مقدس 8ساله در عشقبازی با معبودشان، به او اقتدا کردند و با رمز نام زیبایش درعملیات ها، حماسه ها آفریدند و در هنگامه نبردی نابرابر با یزیدیان زمان خود، با فدا کردن جان، همچون مولای خود، جانباز راه عشق و حقیقت شدند.

جانبازانی که نماز سرخ عشق را به وضوی خون اقامه کردند و درد جانکاه جانبازی و عوارض دردناک ناشی از آن، سالیان سال است که جسمشان را به سختی می آزارد و در میان دردمندی، روحشان چنان صیقل یافته که شاید برای همین است که هیچگاه زبان به گله و شکایت از محبوب نگشوده و تا مرز شهادت، برعهد و پیمان خود با ولایت همچنان استوار ایستاده اند.

و چه زیباست که در این روز ارزشمند یادی کنیم از همه شهدای جانباز، بخصوص جانباز شهید حسین آملی، حسین براتعلی، جانباز پاکیزه، جانباز قبادی و... هزاران جانباز شهید افتخارآفرین سفر کرده دیگرمان که درس فداکاری و از خودگذشتگی را تنها در مکتب فرماندهی خود، حسین(ع) و علمدار بی دستشان عباس(ع) آموخته و درخت تنومند و استوار اسلام را با خون خود آبیاری کرده اند؛ اگرچه امروز جایشان درکنارمان بسیار خالی است، اما یادشان تا ابد زنده و جاودانه تاریخ خواهد ماند.

زمانی که برای اولین بار درسال 1381 توفیق قلم زدن درصفحه فرهنگ مقاومت روزنامه کیهان و حوزه دفاع مقدس را پیدا کردم، بسیاری از دوستان عمر حضورم در این عرصه ارزشمند را بیش از 7یا8 ماه پیش بینی نمی کردند و استدلالشان هم این بود که حوزه خسته کننده ای است و خیلی زود با آن خدا حافظی می کنی؛ و من تا به امروز همچنان باشور و شوق در این حوزه فعالیت می کنم.

نکته زیبایی که بنابه تجربه سال ها دیدار و گفت و گو با جانبازان عزیز و قلم و قدم زدن در این عرصه آموخته ام اینکه نوشتن از خاطرات تلخ و شیرین روزهای جنگ، در کنار حماسه آفرینی ها، رشادت ها و صبوری های این عزیزان، نه تنها خسته کننده نیست بلکه توانی مضاعف می زاید که از سویی برای بسیاری از عاشقانی که با عشق در این وادی قلم می زنند نه تنها یک "تکلیف" است بلکه به فرموده مقام معظم رهبری "حفظ یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست" البته اگر لایق باشیم.

پس شایسته است که به یمن بزرگداشت میلاد پربرکت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، ضمن تبریک و ارج نهادن بر مقام شامخ تک تک عزیزان جانباز و آرزوی سلامتی برای آنان، که حق ایثار و فداکاری در دوران 8 سال دفاع مقدس را تمام کرده و دیر زمانی است که دست و پاهای آسمانی شده شان، رهسپار بهشت الهی شده است و از نعمت های خداوندی متنعمند، ما نیز به رسم  قدردانی، در مقابل این فداکاری و ایثار شهدای زنده زانوی ادب بر زمین زده و خاک ویلچرشان را توتیای چشمانمان سازیم. باشد که در این ایام، حضرت حق قلب و روحمان را با دستان پرتوان حضرت ابوالفضل (ع) گره زده و با شفاعت این شهدای زنده عاقبت بخیر و سعادتمند دوجهان گردیم.

یا ابوالفضل العباس (ع) ادرکنی


صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
خانم محمدی خداقوت ..
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi