شناسه خبر : 73688
پنجشنبه 14 فروردين 1399 , 11:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ویروسی غیر از کرونا!

محمدرضا سابقی - مدت هاست که زندگی کرونایی باعث شده حتی در اندک ارتباطات فیزیکی هم به خود مشکوک باشیم.
 
مشکوک به ویروسی که می تواند در بدن ما باشد و بدون اطلاع و خواست ما، به دیگران منتقل شود.
 
و چه بسا روح و بدن عزیزان ما توان مقابله با آن را نداشته باشد و جانشان را بگیرد!
 
اما . . .
 
فکرش را که بکنیم می بینیم که حتی در زندگی غیر کرونایی هم از این ویروس های ناخواسته فراوان داشته ایم.
 
گروهی از ما ویروسی داریم که بیش از همه جا در زبان ما لانه گزیده است و گاه و بیگاه ناخواسته قلب عزیزانمان را می شکست یا می شکند.
 
سرزنشی که  قصد داشت فرزند را تربیت کند، اما او را آنچنان می رنجاند و فراری می دهد که دیگر جرأت سخن گفتن با والدین را هم نداشته باشد.
 
تهدیدهایی که قرار بود او را از کارهای ناپسند بازدارد، اما تنها دروغگویی را به او آموزش داد.
 
تذکراتی که قرار بود لکه کمرنگی را از صفحه کاغذ رفتار پدر و مادر پاک کند، اما آنقدر تکرار می شد که کاغذ روحشان را هم پاره می کرد!
 
اعتراضاتی که از خستگی و دلخوری محیط کار به درون منزل سرایت می کرد و همه اهل خانه را آزار می داد.
و ...
 
هزاران ویروس دیگری که روزانه در قالب کلمات، جملات و صداهای بلند و کوتاه، و حتی نوشته ها به طور ناخواسته به عزیزان ما منتقل می شود، در این میان، آنها که قلبشان تحمل بیشتری دارد غمگین می شوند و پس از گذراندن دوران نقاهت فراموش می کنند. اما آنها که ظرفیت کمتری دارند چه بسا تا سال ها با اثرات این ویروس دست به گریبان می شوند.
 
پس بد نیست که در این روزهای کرونایی تمرین کنیم تا در کنار ضدعفونی و شستن دست ها و لوازم منزل ... «زبانمان» و اعمالمان را نیز از هرگونه ویروسی که ممکن است به دیگران سرایت کند، پاکسازی و ضد عفونی کنیم.
 
۹۹/۱/۱۳
کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
احسنت بسیار جالب بود و آموزنده
از دست و زبان خیلی ها رنجیده ام و دیگران هم از حرفهای بد من ناراحت شده اند چون مثلا تا مدتها جواب پی ام ها و اس ام اس هایم را نداده اند. و شما اقای محمدرصا سابقی خیلی خوب و به موقع اینجا نوشته اید و روی من و خانواده ام مقاله شما خیلی تاثیر گذاشت و اینکه ما الان اینقد مواطبت می کنیم که کرونا نگیریم و همیشه دستهایمان را میشوییم ولی از اخلاق و کسب هنر سخن گفتن خوب غافل گشته ایم خود مرضی بدتر از کروناست.
خیلی خیلی از مقاله شما متشکریم و ممنون من تز اینجا کپی میکنم و این مقاله را به شکل پوستر در محل کارم قرار میدهم. از شما ممنونم
بنام خدا
لازم است در اینجا معضل مهمی را عرض کنم:
دیروز در اداره اوقاف مرکز خراسان جنوبی بودم.-
بندگان خدایی ((که با توجه به سیستم ناکارامد اقتصاد لیبرالی و سیاست های سرمایه سالاری، آن مرحوم خدابیامرز،غریق و تیمش که توسط دولت و مجلس فعلی(اجماع اصولگرایان!! و اصلاحطلبان!!)بازیابی گردید و برگشت! به تنظیمات کارخانه!! شد. )) ..و بزرگواران دردمندی که در نهایت استیصال و درماندگی بودند و از شدت نداری و فقر بعضی از آن هموطنان محترم ما، همراه فرزندانشان که رنگ زرد و جسم نحیف آنها و لباسهای رنگ و رو رفته اشان هر انسانی را متاثر می کرد و به دلیل وضعیت قرمز کرونایی؛دیگر حتی توان تهیه غذای کافی و یا دارو را هم به دلیل بیکاری از کارهای روزمزد!!، ندارند. و فقرشان چند برابر شده؟! و با توجه به اظهارات صحیح خودشان و در دست داشتن کارت یارانه خود ؛ کمک معیشت کرونایی! هم شامل حال آنها نشده بود ، در اداره اوقاف بیرجند واقع در خیابان مطهری ۱۰(بیرجند)، برای گرفتن کمکی ناچیز (؟!) از محل وقفیات (چند ده ساله خیرین برای درماندگان و بیماران) به اداره مذکور مراجعه نموده بودند..
اما متاسفانه هیچکدامشان با اینکه در طی هفته جاری و هفته های قبل مکررا" به رئیس اوقاف خراسان جنوبی مراجعه کرده بودند و با جمله برو فردا یا فردای هفته دیگر بیای.ی.ه، جناب آقای رئیس مواجه شده بوده و میشدند! تا تازه اگر رئیس موقافات مردمی میخواست مثلا" حداکثر صدهزارتومان به ان خانواده های عزتمند که نداری و بیچارگی انها را به آنجا کشانده بود پرداخت میکرد؛!! ..
بنده هم که خانواده ای محترم و نیازمند را با پرایدم به آنجا رسانده بودم و از صحبت هایشان در ماشینم پی به دغدعه و رنج بزرگشان برده بودم برای تلطیف دل مسئول اوقاف به همراهشان به اداره مذکور رفتم ولی ظاهرا همان کشک و همان وعده بروید و فرداهای دیگری بیائید همچنان REPLAY میشد.
من از دیگر مراجعان گرفتار؛ و چند کارمند محترم دیگر همان اداره سوال و جواب کردم و جواب های مشابهی شنیدم. و کارمند محترمی می گفت: وقفیاتی از خیرین (به دیار باقی رفته) با داشتن درآمد نسبتا خوبی داریم که فعلا دست نخورده مانده اند. و این مسئله عدم کمک به آن انسانهای رنجور و مفلوک توسط جناب رئیس ، که چرا تصمیم شایسته ای نمی گیرد، مسئله آنها نیز بود.

والسلام علی من اتبع الهدی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi