شناسه خبر : 73690
پنجشنبه 14 فروردين 1399 , 11:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قابل توجه بنیاد شهید؛

اولین جانباز شیمیایی سراب هنوز مستأجر است!

نادر زمانی - باسلام؛ بنده دو بار مجروح شدم. یک بار توسط ترکش از ناحیه سر و دو بار هم توسط عوامل شیمیایی در فاو مجروح شدم.

ازطرف مدرسه به صورت بسیجی اعزام شدم و موقع رفتن و برگشتن از جبهه که مجروح بودم، لشکر سلسله مراتب را به تعاون سپاه، بسیج و بنیاد شهید و از آنجا به آموزش وپرورش و نهایتا آنها هم به مدرسه گزارش دادند که بنده مجروح شیمیایی شده ام تا غیبت بنده را موجه کنند و فرم یک را صادر بکنند.

دراین فاصله که در بیمارستان صحرایی و بعد با وخامت وضعم، به بیمارستان شهید بقایی اعزام شدم که پس از مدتی توسط هواپیمای نیروی هوایی به بیمارستان بقیةالله که آن زماند هنوز ناقص بود برده شدم. بعد هم ازآنجا مرا به شهرستان سراب و بیمارستان امام خمینی فرستادند و بستری شدم که مدارک همه اینها موجود است. لذا فرم  و همه مدارک مربوط به مجروحیت و طول درمان نزد خودم وجود دارد که بر اساس آن مدارک برای من 5 درصد به صورت غیابی درصد داده بودند. وقتی به کمسیون رفتم 20 درصد و بعد هم 25درصد دادند.

در عملیات والفجر هشت وقتی شیمیایی شدم به خاطر اینکه هیچ لباس، ماسک و بادگیری نداشتم، آلوده شدم و وقتی هم که غذا خوردم متوجه شدم غذایی که خوردم آلوده بوده است. موقعی که جلو بهداری، لخت و کور می خواستند ما را درکانتینرها بشویند، دشمن بازهم شیمیایی زد؛ همه رفتند و ما ماندیم که جایی را نمی دیدیم. لذا از این جهت اولین مجروح شیمیایی سراب بودم و با بلندگو اعلام کردند مردم بیایند و جنایات صدام را ببینند. از کل شهر و ادارات و مدارس به عیادت بنده آمدند.

در این مدت جانبازی از طرف بنیاد شهید تنها یک بار به بانک ملت جهت دریافت 72میلیون تومان وام مسکن معرفی شدم که فرمودند 72میلیون هم شما بدهید که نداشتم و لذا آن را واگذار کردم تا برای دخترم جهیزیه بگیرم و تا الان مستاجر مانده ام و حتی هزینه دانشگاه دخترم را نیز تا کارشناسی ارشد، خودم دادم که تنها چهارصد هزارتومان آن را به دخترم پس دادند!

بنده با پنج برادرجانباز دیگرم و فوت دو دخترم و از طرفی بیماری صعب العلاج سرطان همسرم که نصف بدنش را با جراحی برداشته اند و از طرف دیگر با اینکه ازسال 60 که در بسیج و سپاه و منطقه عملیاتی در جبهه ها تا سال 66 حضور داشتم و حتی بعد از آن که خدمت سربازی رفتم و در شلمچه بودم تا الان بیکار و مستاجر هستم و درخواست می کنم وضعیت بنده را به رئیس جمهور و یا دکتر صمیمی برسانید تا بلکه مشکلم حل بشود.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
ان شاالله که با ارائه مدارک خویش و البته پیگیری قاطعانه و قانونی خود شما برادر گرامیمان و یاری عزیزان دلسوز سایت فاش نیوز خواهید توانست احقاق حق بفرمائید.
با سلام من چند مرتبه براتون مطلب نوشتم اما هیچوقت چاپ نشد من جانباز 40%یک چشم نابینا هستم با کلی جراحی یکم اون سفیدیش برداشتم اما هر جا میریم مورد کم لطفی قرار میگیریم به کمسیون پزشکی پرستاری رفتم اما گفتند که شما مشکل ندارین و امتیاز نگرفتیم.اما اون پزشکی که این میگفت،نمیدونست فشار چشم یعنی چه،فشار عصبی یعنی چه،فشار روحی یعنی چه و.....نمیدونه که هر روزمن باید دو قرص 500سر درد بخورم تا ارام بگیرم،نمیدونه اون قرصای اعصاب چی بر سرت میاره.بنده و امثال بنده زیادیم که بر اثر انفجار مین اینطوری شدیم ،فقط یه عرض دارم اینقد مورد کم لطفی قرار نگیریم. پاینده باد ایران
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi