شناسه خبر : 73707
جمعه 15 فروردين 1399 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اطلس عملکرد لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس به‌فرماندهی شهید قاسم سلیمانی+ PDF

کتاب «اطلس لشکر ۴۱ ثارالله» در هشت سال دفاع مقدس تألیف «عباس میرزایی» که سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نقش بسیار جدی و ارزنده‌ای در تهیه و انتشار آن داشت، تهیه و تدوین شد.

 گروه مطالعات و جغرافیای نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با استفاده از اسناد و مدارک دست‌اول و تاریخ شفاهی فرماندهان، در راستای پاسخگویی نیاز‌های پژوهشی حوزه نظامی جنگ ایران و عراق در حوزه­‌های مختلف تاریخ نظامی جنگ ایران و عراق در سطوح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی، عملیات­‌ها، قرارگاه‌ها، واحدها، یگان­‌ها و فرماندهان آثاری در قالب کتب موضوعی، نبردی، شناسنامه یگانی و اطلس تولید و منتشر می‌کند.

یکی از این کتاب‌ها در حوزه اطلس یگانی، کتاب «اطلس لشکر ۴۱ ثارالله» در هشت سال دفاع مقدس تألیف «عباس میرزایی» است که برای تهیه و انتشار این اطلس، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نقش بسیار جدی و ارزنده‌ای داشت؛ به‌طوری‌که با تلاش و همت ایشان کارنامه لشکر ۴۱ ثارالله، همراه با نقشه‌های عملیاتی لشکر تهیه و تدوین شد.

«اطلس لشکر 41 ثارالله» روایت‌گر عملکرد رزمندگان کرمانی به‌فرماندهی شهید قاسم سلیمانی + PDF

کتاب «اطلس ۴۱ ثارالله» متشکل از شش فصل است؛ فصل اول را با عنوان «تجاوز ارتش عراق و تشکیل هسته‌های مقاومت» با نگاهی بر تشکیل کمیته انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کرمان آغاز کرده و با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی و تشکیل تیپ و لشکر ۴۱ ثارالله و اولین اعزام‌ها به پایان می‌برد.

اعزام اولین گردان سازمان‌یافته استان به جبهه جنوب و عملیات‌های کرخه نور و ثامن‌الائمه و طریق‌القدس، نبرد‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس موضوعاتی هستند که در فصل دوم، با عنوان «آزادی سرزمین‌های اشغال‌شده» آورده شده‌اند.

در فصل سوم، با عنوان «تعقیب متجاوز»، عملیات رمضان، نبرد‌های والفجر مقدماتی، والفجر ۱، والفجر ۳ و والفجر ۴ بررسی‌شده‌اند. عملیات‌های خیبر و والفجر ۸ همچنین نبرد‌های کربلای ۱ و ۴ و ۵ و تکمیلی کربلای ۵، در فصل چهارم به‌عنوان «نبرد‌های پیروز» مرور می‌شوند. در فصل پنجم، با عنوان «نبرد‌های کوهستانی»، عملیات‌های کربلای ۱۰، نصر ۴ و والفجر ۱۰ بررسی‌شده‌اند. سرانجام، فصل ششم کتاب، با عنوان «پایان جنگ»، به نبرد‌های پایانی جنگ پرداخته است.

همچنین در ابتدای کتاب «اطلس لشکر ۴۱ ثارالله» سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یادداشتی نوشته است.

https://defapress.ir/files/fa/news/1399/1/14/955740_214.pdf

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi