شناسه خبر : 73716
جمعه 15 فروردين 1399 , 16:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بافت وصیت پسر!

گلبانو سوری مادر ۷۷ ساله شهید کرمعلی وصیت نامه فرزندش را به تار و پود قالیچه‌ای گره زد و آن را در دو مراسم جداگانه به مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری تقدیم کرد، هنری مادرانه که هم اکنون زینت بخش موزه‌های شهدای تهران و آستان قدس رضوی است.

همدان| ماجرای هدیه مادر شهید کرمعلی به رهبر معظم انقلاب که به موزه امام رضا(ع) اهداشد+ فیلم

به گزارش از نهاوند، گل بانو سوری مادر77ساله شهید عزت‌الله کرمعلی که فرزند عزیزش در 17 سالگی و در سال 62 به عنوان داوطلب بسیجی در منطقه عملیاتی قصر شیرین در جبهه‌های غرب کشور حضور داشت به دست نیروهای بعثی رژیم صدام صهیونیستی آمریکایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد این مادر شهید در حالی که سواد خواندن و نوشتن نداشت ولی بارها از فرزندانش خواسته بود تا وصیت‌نامه شهید را برای او بخوانند زیرا معتقد بود نکات اخلاقی و مذهبی بسیار عبرت‌آموز و ارزنده‌ای در آن نهفته است.

فرزندانش در نهایت در سن 65 سالگی به مادر خود سواد آموختند و خانم گلبانو سوری پس از سواد اموزی ابتدا خواندن قرآن را یاد گرفت و در مرحله بعد  تصمیم گرفت به پاس قدردانی از فرزندانش 5 تابلو فرش از وصیتنامه فرزندانش را ببافد و به همه آنها هدیه دهد و این کار را در مدت 5 5 سال انجام داد و در پایان نیز دو تابلو فرش زیبا برای رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری بافت.

گلبانو سوری مادر شهید عزت الله کرمعلی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: به عنوان یک مادر بسیار احساس خوشبختی می‌کنم  تابلو فرش وصیتنامه فرزند شهیدم را که آرزویش دیدن امام خمینی (ره) بود، به دست نایب بر حقش مقام معظم رهبری دادم و به جایش سجاده نماز و یک جلد قرآن با امضای ایشان هدیه گرفتم.

وی با بیان اینکه در مراسم روز شهید 4 سال پیش هم تابلو فرش وصیتنامه فرزند شهیدم را به رئیس جمهور تقدیم کردم تا دولت مردان همیشه ادامه دهنده راه شهدا باشند، گفت: آقای روحانی بهترین هدیه دوران ریاست جمهوری خودش را وصیتنامه شهید عزت الله کرمعلی دانست و آن را به موزه شهدای تهران تقدیم کرد.

خانم سوری به دیگر اقدامات خود برای زنده نگه داشتن نام شهدا اشاره کرد و افزود: با حقوقی که از بنیاد شهید می‌گیرم با چرخ خیاطی قدیمی که  بیش از 55 سال قدمت دارد برای بچه‌های بی‌سرپرست لباس و برای مساجد سجاده می‌دوزم.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید عزت‌الله کرمعلی که بر روی قالیچه بافته‌شده است، آمده:

با سلام به حضور رهبر کبیر انقلاب اسلامی و با درود به روان پاک شهدای اسلام قبل از هر چیزی اگر توفیق شهادت پیدا کردم از تمام دوستان و آشنایان و برادران و خواهرانم عذر می‌خواهم که نتوانستم از همگی شما خداحافظی کنم، امیدوارم که مرا ببخشید و حلالم کنید و از دعای خیر در حق این بنده شرمنده کوتاهی نکنید که امید من به همین دعاهای شما است.

اکنون‌که در جبهه نبرد حق علیه باطل به سر می‌برم، اگر لیاقت آن را پیدا کردم درراه دین جان ناقابل خود را نثار کنم؛ از پدرو مادر و دیگر دوستان و آشنایانم می‌خواهم که بعد از شنیدن خبر شهادتم هرگز برای من اشک نریزند و لباس سیاه به تن نکنند و متأثر نشوند بلکه خوشحال باشند چرا که ما به مطلوب خود رسیدیم.

اما همیشه و در هر کاری که انجام می‌دهید اسلام را ملاک قرار دهید و رضای خدای تبارک‌وتعالی را در نظر بگیرید و درهرحال گوش‌به‌فرمان امام باشید و سخنانش را که به‌جز قرآن و احادیث چیز دیگری نیست در متن زندگی‌تان قرار دهید و به آن عمل کنید.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi