شناسه خبر : 73725
شنبه 16 فروردين 1399 , 10:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کشورهای غربی به ماسک دزدی افتادند

همزمان با شیوع گسترده کرونا در غرب دولت‌های این کشور‌ها به «جنگ ماسکی» با یکدیگر روی آورده‌اند، طوری که این روزها گزارش‌های زیادی از دزدی ماسک توسط کشورهای اروپایی و آمریکا منتشر می‌شود.

رسانه‌های فرانسوی گزارش داده‌اند دولت این کشور به دنبال شیوع کرونا و کمبود ماسک دستور داده همه ماسک‌های موجود در خاک این کشور(حتی آنهایی که توسط کشورهای دیگر خریداری شده و دیگر متعلق به فرانسه نیست) به تملک دولت درآید. این دستور بهانه‌ای برای تملک ماسک‌های ارسالی برای ایتالیا و اسپانیا شده است که وضعیتی بدتر از فرانسه دارند. بر اساس این گزارش دولت فرانسه ۴میلیون ماسک اهدایی سوئد به ایتالیا و اسپانیا را نیز هنگام عبور از شهر لیون تملک کرده است. البته فرانسه پس از اعتراض‌های شدید سوئد پذیرفته فقط نیمی از این ماسک‌ها را به ایتالیا و اسپانیا پس دهد. قبل از این نیز سرقت ماسک‌های متعلق به ایتالیا از سوی جمهوری چک خبرساز شده بود.
شبکه خبری المیادین نیز به نقل از «منابع آگاه فرانسوی» گزارش داده آمریکایی‌ها ماسک‌های سفارش شده از سوی فرانسه را از فرودگاه‌های چین به سرقت می‌برند. چند مقام‌ دولتی محلی در فرانسه گفته‌اند آمریکایی‌ها برخی از محموله‌های ماسک را که قرار بود در فرودگاه‌های چین به ویژه شانگهای به مقصد فرانسه بارگیری شود، با پرداخت نقدی دلار برای خود کرده‌اند، اقدامی که خشم فرانسوی‌ها را برانگیخته است.
به گفته رسانه‌های فرانسه بازرگانان آمریکایی ماسک‌های چینی سفارش فرانسه را روی باند فرودگاه و پیش از بارگیری به ۳ تا ۴ برابر قیمت خریده‌ و در نهایت هواپیماهای حامل ماسک‌های سفارش فرانسه نیز فرمان را کج کرده و به سمت آمریکا رفته‌اند! امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه که به دلیل کوتاهی در تهیه ماسک مورد نیاز کشور تحت فشار قرار دارد هفته گذشته وعده داده بود که تا پایان سال جاری میلادی فرانسه «به طور کامل» در زمینه تولید ماسک به خودکفایی می‌رسد. با این حال دولت فرانسه برای تأمین نیاز فوری خود به تولیدکنندگان داخلی و خارجی سفارش یک میلیارد ماسک داده است.آمریکا نیز که با تأخیر اقدامات پیشگیرانه کرونا را آغاز کرده به شدت در جست وجوی است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi