شناسه خبر : 73789
یکشنبه 17 فروردين 1399 , 13:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از والدین شهیدانی که اخیرا به فرزندان‌شان پیوسته‌اند

در چند روز اخیر پدر و مادران چند شهید دفاع مقدس به علت کهولت سن به فرزندان شهیدشان پیوستند.

مرحوم حاج «میرحسین حدادیان» پدر شهیدان والامقام «سیامک و بابک حدادیان» در شامگاه یکشنبه ۱۰ فروردین‌ دعوت حق را لبیک کفت و فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان والامقام سیامک ۱۱ ساله و بابک هشت ساله در تاریخ دوم آبان ماه ۶۵ و در حین بازگشت از سنگر علم و دانش در اثر حملات ددمنشانه هوایی دشمن بعثی عراق در محله شهرک سجادیه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

همچنین «زهرا زاده حسن» مادر شهیدان «علی، عباس و محمد امیر حسین پور» به علت سکته مغزی و سال‌ها تحمل دوری از فرزندان افتخار آفرینش آسمانی شد و به شهیدانش پیوست. مراسم تشییع این مادر فداکار در راستای پیشگیری از بیماری کرونا و جلوگیری از اجتماعات برگزار نشد و پیکر این تندیس صبر و استقامت در قطعه صالحین بهشت رضای مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

شهیدان عباس و محمد امیرحسین‌پور هشتم آذر ۱۳۴۵ و نهم مرداد ۱۳۴۹ چشم به جهان گشودند و در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۶۱ در شلمچه و ۱۸ فروردین ۱۳۶۶ در عملیات کربلای هشت به مقام رفیع شهادت نائل آمدند، گلزار شهدای بهشت رضا (ع) و گلزار شهدای خواجه ربیع در مشهد مقدس میزبان پیکر شهیدان عباس و محمد امیرحسین‌پور است.

برادر بزرگتر جانباز ۷۰ درصد علی امیرحسین‌پور نیز یکم فروردین ۱۳۴۱ متولد و در عملیات رمضان منطقه کوشک از ناحیه چشم، پا و صورت مجروح شد و پس از سال‌ها تحمل مجروحیت، پنجم اردیبهشت ۱۳۹۱ در قم به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکرش در گلزار شهدای علی ابن جعفر (ع) شهر خون و قیام قم در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

همچنین داماد این خانواده شهید حمیدرضا مختارزاده یکم خرداد ۱۳۴۴ چشم به جهان گشود و در یکم اردیبهشت ۱۳۶۶ شهد شهادت را نوشید.

«حاجیه خانم پنیر امیدی بیرگانی» مادر شهیدان «رمضان و پروین محمدی»، مادر بزرگ شهیدان «عادل و عمار محمدی» و مادر جانباز «حاج علی محمدی» در ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ در شهرستان مسجدسلیمان چشم از جهان فرو بست و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید رمضان محمدی متولد ۱۳۴۳ در سال ۶۰ در جنوب کشور و شهیده پروین محمدی متولد ۱۳۴۵ در سال ۱۳۶۲ در حملات موشکی به شهرستان مسجدسلیمان به شهادت رسیدند.

جانباز ۲۵ درصد علی محمدی نیز در سال ۵۸ در درگیری با اشرار و اصابت تیر به کتف راست مجروح شده است. شهید عادل محمدی متولد ۱۳۵۸ و شهید عمار محمدی متولد ۱۳۶۱ در سال ۱۳۶۲ در حملات موشکی شهرستان مسجدسلیمان به شهادت رسیدند.

«حاجیه خانم فاطمه سلطان شوندی» مادر شهیدان «عباس و محمد شوندی» به علت کهولت سن در بیمارستان بقیه الله الاعظم (ع) دار فانی را وداع گفت. پیکر آن مرحومه روز جمعه پانزدهم فروردین ماه در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده می‌شود.

شهید عباس شوندی متولد ۱۳۳۹ و شهید محمد شوندی متولد ۱۳۴۳ از سرداران دفاع مقدس هستند که شهید عباس شوندی در بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۱ در غرب کشور و در سرپل ذهاب و شهید محمد شوندی برادر کوچکتر هفدهم اردیبهشت‌ماه همان سال در عملیات بیت‌المقدس در خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi