شناسه خبر : 73821
دوشنبه 18 فروردين 1399 , 09:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اوقاف چه می کند؟!

دکتر مومنی - دیروز در اداره اوقاف مرکز خراسان جنوبی بودم.

 بندگان خدایی ((که با توجه به سیستم ناکارآمد اقتصاد لیبرالی و سیاست های سرمایه سالاری،  آن مرحوم خدابیامرز،غریق و تیمش که توسط دولت و مجلس فعلی(اجماع اصولگرایان! و اصلاحطلبان!) بازیابی گردید و برگشت به تنظیمات کارخانه! شد)) ..و بزرگواران دردمندی که در نهایت استیصال و درماندگی بودند و از شدت نداری و فقر بعضی از آن هموطنان محترم ما، همراه فرزندانشان که رنگ زرد و جسم نحیف آنها و لباس های رنگ و رو رفته اشان هر انسانی را متاثر می کرد و به دلیل وضعیت قرمز کرونایی؛ دیگر حتی توان تهیه غذای کافی و یا دارو را هم به دلیل بیکاری از کارهای روزمزد! ندارند. و فقرشان چند برابر شده! و با توجه به اظهارات صحیح خودشان و در دست داشتن کارت یارانه خود؛ کمک معیشت کرونایی! هم شامل حال آنها نشده بود. در اداره اوقاف بیرجند واقع در خیابان مطهری ۱۰(بیرجند)، برای گرفتن کمکی ناچیز (!) از محل وقفیات (چند ده ساله خیرین برای درماندگان و بیماران)  به اداره مذکور مراجعه نموده بودند.

 اما متاسفانه هیچ کدامشان با اینکه در طی هفته جاری و هفته های قبل مکررا" به رئیس اوقاف خراسان جنوبی مراجعه کرده بودند و با جمله «برو فردا یا فردای هفته» دیگر بیاییدِ جناب آقای رئیس مواجه شده بوده و می شدند! تا تازه اگر رئیس موقافات مردمی می خواست مثلا" حداکثر صدهزارتومان به آن خانواده های عزتمند که نداری و بیچارگی آنها را به آنجا کشانده بود پرداخت می کرد!

 بنده هم که خانواده ای محترم و نیازمند را با پرایدم به آنجا رسانده بودم و از صحبت هایشان در ماشینم پی به دغدعه و رنج بزرگشان برده بودم برای تلطیف دل مسئول اوقاف به همراهشان به اداره مذکور رفتم ولی ظاهرا همان کشک و همان وعده بروید و فرداهای دیگری بیائید همچنان  REPLAY می شد.

 من از دیگر مراجعان گرفتار؛ و چند کارمند محترم دیگر همان اداره سوال و جواب کردم و جواب های مشابهی شنیدم. و کارمند محترمی می گفت: وقفیاتی از خیرین (به دیار باقی رفته) با داشتن درآمد نسبتا خوبی داریم که فعلا دست نخورده مانده اند. و این مسئله عدم کمک به آن انسان های رنجور و مفلوک توسط  جناب رئیس، که چرا تصمیم شایسته ای نمی گیرد، مسئله آنها نیز بود.

والسلام علی من اتبع الهدی

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi