شناسه خبر : 73836
دوشنبه 18 فروردين 1399 , 12:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیایید فرض کنیم به جای...

صهیونیسم رسانه ای ده ها سال است که تصویر یک آرمانشهر غربی را در اذهان جهانی برمی سازد. بهشتی که تنها شرط رسیدن به آن، کرنش در برابر نظام بین المللی و اعتقادی لیبرال به رهبری آمریکاست. آن سوی این آرمانشهر اما...

فاش نیوز -  بیایید فرض کنیم به جای رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور ما می گفت: اگر فقط 200 هزار نفر بمیرند باید از من ممنون هم باشید! چه غوغایی در جهان به پا می شد!؟ ضجه های حقوق بشر و دموکراسی چگونه گوش فلک را پر میکرد!؟ فرض کنید به جای آمریکا و انگلیس در ایران دستورالعملی صادر می شد مبنی بر اینکه بیماران کرونایی مبتلا به سندروم داون، فلج مغزی یا اوتیسم را به حال خود رها کنید تا بمیرند! یا به جای اسپانیا و ایتالیا در ایران، قید بیماران بالای 80 سال را میزدند یا به جای فرانسه و اسپانیا و آمریکا، در ایران افراد مسن گروه گروه در خانه های سالمندان جان می دادند، آنوقت چه می شد!؟ در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و رسانه های حقوق بگیر غرب و بین سلبریتی ها چه غوغایی برپا می شد!؟

 فرض کنید به جای آمریکا و فرانسه و آلمان و ایتالیا و اتریش، ایران محموله ماسک و تجهیزات پزشکی کشوری دیگر را می ربود یا در ایران به جای آمریکا و انگلیس پزشکان و پرستارانی که به کمبود تجهیزات اعتراض می کردند اخراج می شدند یا در ایران به جای آمریکا، پرستار فداکاری به علت نداشتن تجهیزات حفاظتی بهتر از کیسه زباله جان می سپرد و مقامات حکومتی به کادر درمان توصیه می کردند به جای ماسک از دستمال و روسری استفاده کنند!

 فرض کنید مقامات ما به جای مقامات آن ها جلوی دوربین ها با همه دست می دادند و معضل کرونا را بی اهمیت می پنداشتند یا در ایران صف های کیلومتری برای دریافت غذای خیریه تشکیل میشد! فرض کنید خدای نکرده راهروهای بیمارستان های ما به جای بیمارستان های آن ها مملو از بیماران یا اجساد رها شده بود! اصلا فرض کنید خدای نکرده ایران به جای همه آن کشورها صدر جدول مبتلایان و متوفایان کرونا را در اختیار داشت.

خوب می دانیم که رویداد فقط یکی از موارد بالا در ایران اسلامی کافی بود تا برای روزها و هفته ها، ایران و ایرانی تحقیر و تمسخر و سرزنش شود. تنها یک قلم از هزارانش این بود که دوباره جار بزنند که شعار مرگ بر آمریکا به خودتان برگشته!!؟ اما به لطف خدای بزرگ و به همت و درایت همه ایرانیان، هیچ یک از این اتفاقات نیافتاده است. کاش هرگز در کشورهای اروپایی و آمریکایی تحریم کننده ما هم اتفاق نمی افتاد ولی لااقل خوبی اش اینست که آن ها دیگر نگران جنگ ناجوانمردانه تبلیغاتی و رسانه ای نیستند چون پیچ این یکی دست خودشان است.  

 حالا به عکس این داستان نگاه کنید: اگر به جای ایران در یکی از آن کشورها، ظرف دو هفته به 100 هزار زندانی مرخصی اعطا می شد و 10 هزار نفر عفو می شدند! چه اتفاقی می افتاد؟ اگر ده ها هزار نیروی جهادی و بسیجی شب و روز به ضدعفونی کردن شهرها، تولید تجهیزات محافظتی، کفن و دفن فوت شدگان و کمک به سالمندان و خدمت به بیماران کرونایی مشغول می شدند چه؟ اگر مردمانشان در حماسه ای تاریخی، یک سنت چندهزار ساله همانند روز طبیعت را ترک می کردند و خیابان ها و بوستان های خالی از جمعیت را به نمایش می گذاشتند چه؟

 حتما می پرسید چه اتفاقی افتاده است!؟ مگر غرب منبع همه خوبی ها و پیشرفت ها و خوشبختی ها و ایران منبع همه بدی ها و عقب ماندگی ها و بدبختی ها نبود پس چرا روزگار اینگونه دگرگون شده است!؟ مطمئن باشید هیچ اتفاق جدید و استثنایی رخ نداده و هیچ واقعیت بیرونی تغییر نکرده است فقط با ظهور یک موجود رعب آور ولی خارق العاده، ناگهان سانسور به پایان رسیده و اکنون جهان می تواند حقایقی را که مدت زمان مدیدی از او پنهان شده یا وارونه جلوه داده شده ببیند. می تواند عیار واقعی حکومت هایی که در طول 41 سال، انواع بحران ها را به ما تحمیل کردند در برابر اولین بحران واقعی پیش رویشان نظاره کند.

 چه کسی فکر می کرد پدیده ای در جهان ظهور کند که در ورای همه رسانه ها، همه شبکه های ماهواره ای، همه سایت های اینترنتی و همه شبکه های اجتماعی، پرده از حقایق کنار زند؟ یک ذره میکرونی که واقعیت های جهان امروز را بدون تفسیرهای فریبنده و خوانش های دروغین، منعکس سازد؟ چه کسی فکر می کرد معجزه رسانه ای خلق شود که همچون عصای موسی، بساط ساحران رسانه ای جهان را اینگونه براندازد؟ فیلترشکنی که همه فیلترشکن های پیش از خود را ببلعد و تصویر بدون سانسور جهان امروز را به نمایش بگذارد؟

 اکنون این اتفاق افتاده است. اژدهای رسانه ها و پادشاه فیلترشکن ها ظهور کرده است. کرونا ویروس جهان را در می نوردد تا با در هم شکستن کاخ های پوشالین و تصویرهای دروغین، ویرانه هایی بر جای گذارد که نمایی از واقعیت است. بلای کرونا، شبیه همه مصائب دیگر سخت است و جانکاه، جانگداز است و ملال افزا. اما در پس همه این تلخی ها، درس هایی شیرین دارد: آموزه هایی از حقیقت.

 صهیونیسم رسانه ای ده ها سال است که تصویر یک آرمانشهر غربی را در اذهان جهانی برمی سازد. بهشتی که تنها شرط رسیدن به آن، کرنش در برابر نظام بین المللی و اعتقادی لیبرال به رهبری آمریکاست. آن سوی این آرمانشهر اما، یک ویرانشهر است سهم کشورهای متمرّدی چون ایران!
شاید فقط کرونا ویروس می توانست بر این امپراتوری افسانه ای غلبه کند. امپراتوری رسانه ای که با صرف هزاران میلیارد دلار، فضای مجازی و رسانه ای دنیا را به صحنه تاخت و تاز خود بدل کرده و اینگونه بی رقیب به تسخیر و کنترل افکار عمومی جهان می پردازد.

حسین رجایی

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام و احترام و سپاس از سایت وزین فاش نیوز برای پراکندن فرهنگ ایثار و شهادت در جهان مدرن و عصر تکانه های الکترونیک ؛ چندی است که مو بایل، هدفون، و اکمن و سایر دستگاه هایی که برای منزوی ساختن آدم و گسستن رابطۀ او با انسان های پیرامونش مورد استفاده قرار می گیرد، بشر قرن بیست و یک را بیشتر و عمیق تر در لاک خود فرو برده و به یمن گوشیهایی که درگوش خود می گذارد، وارد دنیایی می شود که در آن آدمها همچون شبح از برابر یکدیگر می گذرند ... اکنون نیز جامعۀ بشری در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران نو ظهور ویروس کرونا است که با ویژگی نا معمول بودن حجم و شدت، همانند تکانه های الکترونیک، شیوع زلزله وار آن، در پارادوکسی عجیب حکم به نشستن انسان درخانه و کاشانه می کند. مطلب محققانۀ فوق با عنوان بیاییم فرض کنیم که ... به قلم رسای جناب حسین رجایی در واقع پرده از نظریۀ داروینیسم اجتماعی برمی دارد ... اگر هانری کربن امروز زنده بود و این وقایع را می دید احتملا با تأکید به دنیا اعلام می کرد که در حوزۀ مطالعاتی سیاست های تطبیقی، آن الگوی حکومت داری ای که دیوید آپتر آن را جمعی- مقدس می نامد،با و یژگی تجهیزیِ بسیج محورری، همواره ا ز حیث کاهش هیجان اجتماعی و اضطراب، عملکردی موفق تری خواهد است ...
سلام ، یکبار دیگر سپاه پاسداران و ارتش ثابت کردند در ایفای ماموریت های الهی در صف مقدم جبهه از مردم و کشور دفاع کردند تا امروز بدانیم ابر قدرتها دست بسته ها نیستند بلکه جرات ندارند کوچکترین تعرضی به مردم و کشور کنند.
این روزها طبل رسوایی دشمنان اسلام از بام جهان افتاده و خداوند متعال مهر باطل بر پیشانی جبهه کفر و استکبار زده لذا دشمنان داخلی بطور کامل خاموش شدند و هیچگونه حرفی برای گفتن ندارند.
خداوند متعال را شاکریم که با موجودی میکروسکوپی که حتی با چشم غیر مسلح قابل دیدن و تشخیص نیست اینگونه دشمنان اسلام را زمینگیر و مستعصل کرده که حتی فرصت ندارند به وضعیت خودشان برسند. از سپاه پاسداران و ارتش و کلیه انسانهای شرافتمندی که این روزهای بسیار سخت در کنار مردم ماندند و خدمت کردند تشکر و قدردانی مینماییم و از آن دسته مسئولان که بجای کمک مردم خانه نشین شدند میخواهیم در خانه بمانند و هرگز از خانه خارج نشوند.
سلام ؛؛ با کلیت مقاله شما موافقم.
اما در باره بعضی از قیاس های حضرتعالی خصوصا اولین مورد آن که رئیس جمهور انها گفت!! و اگر رئیس جمهور ما.. می گفت؟؟ مثلا رسانه ها چه ها که نمی کردند!! و یک جوری!! می شد !!؟ اختلاف نظر دارم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi