شناسه خبر : 73859
چهارشنبه 20 فروردين 1399 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

غلبه ایمان بر آهن/ فیلم

ویدئویی از صحبت‌های جالب شهید آوینی در مورد نفتکش انگلیسی و غلبه ایمان بر آهن را مشاهده می‌کنید.

غلبه ایمان بر آهن/ صحبت‌های شهید آوینی در مورد نفتکش انگلیسی +فیلم

به تازگی ویدئویی از صحبت‌های شهید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل در فضای مجازی منتشر شده است که مورد استقبال مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. این ویدئو بخشی از سخنان شهید آوینی درباره غلبه ایمان بر آهن و ابزار آلات پیشرفته دشمن است؛ سخنانی که گویی اتفاقات این روز‌های ایران در توقیف نفتکش انگلیس در خلیج فارس را شرح می‌دهد.

شهید سیدمرتضی آوینی مستندساز و روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی اهل ایران بود که به سید شهیدان اهل قلم نیز معروف است. مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونیِ او دربارهٔ جنگ ایران و عراق با نام روایت فتح شناخته شده است.

اواخر سال ۱۳۷۰ مؤسسه فرهنگی روایت فتح به دستور رهبرمعظم انقلاب تأسیس شد تا به کار فیلم‌سازی مستند و سینمایی درباره دفاع مقدس بپردازد و تهیه مجموعه روایت فتح را که بعد از پذیرش قطعنامه رها شده بود، ادامه دهد. آوینی و بقیه گروه، سفر به مناطق جنگی را از سر گرفتند و طی مدتی کم‌تر از یک سال، کار تهیه شش برنامه از مجموعه ده قسمتی شهری در آسمان را به پایان رساندند و مقدمات تهیه مجموعه‌های دیگری را درباره آبادان، سوسنگرد، هویزه و فکه تدارک دیدند.

شهید سیدمرتضی آوینی نویسنده، مستندساز و هنرمند انقلاب اسلامی، فروردین ماه سال ۱۳۷۲ در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند "شهری در آسمان" بود که بر اثر اصابت ترکش مین باقیمانده از جنگ تحمیلی ایران و عراق، به درجه رفیع شهادت نائل شد.

در ادامه ویدئوی مربوطه را مشاهده می‌کنید.

download

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi