شناسه خبر : 73871
چهارشنبه 20 فروردين 1399 , 16:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کدام انتظار ....!

این که به چه مکتبی، مرامی، مذهبی و دینی "متصف" و باورمند باشند... اصل نیست؛ آنها که نسبتشان با عدالت دور و بعید است و با عدالت غریبه اند هرگز نمی توانند منتظر باشند...

محمدرضا سابقی- کدام انتظار ...
 
قرن هاست برای ولادت مبارکشون جشن می گیریم و سال هاست برای آغاز ولایتش... و قرن هاست برای آمدنش "انتظار" می کشیم...
 
در واقع در تمامی ادیان همه منتظر انسانی معصوم و شجاع و با ایمان و دانشمند هستند...
 
اما واقعا" نمی دانیم برای چه آمده بود و برای چه به مشیت الهی به غیبت بزرگ رفت و برای چه قرار است ان‌شاالله دوباره بیاید!..
 
فقط سخنران ها گفتند، شعرا سرودند، مداح ها خواندند و ما هم فریاد زدیم و تکرار کردیم که:
«خداکند که بیایی..!»
 
می گوییم منتظریم، چون گفته اند انتظار افضل اعمال است و ما هم مثل دیگران تصمیم گرفتیم منتظر باشیم تا ثواب ببریم..
 
اما چگونه...؟
 
متاسفانه، تنها راه حلمان خواندن دعای عهد و فرج هر روزه است و دعای ندبه هفتگی و سفری به جمکران و در کنارش هم کمی اشک و آه و گریه و ناله... و بعد هم می رویم به دنبال زندگی روزمره مان..!!
 
 اما اگر باور کنیم که «او برای آشکار نمودن مهرورزی و اثبات "انسان" می آید»
و ما با انسان، یعنی حضرت محمد(ص) و امام علی(ع) هیچ سنخیتی و شباهتی نداریم... آن وقت است که برای منتظر بودن،  رفتار "انتظار" را از قران و پیامبر'ص- و چگونه علی وار شدن و فهم فرهنگ باعظمت شهادت می آموزیم...
 
برای منتظِر بودن، کافی است که باورها، اندیشه ها، احساسات، عبادت ها، عواطف، دریافت ها و تحلیل هایمان به "منتظَران" عشق و عدالت، شبیه باشد.
 
و تازه می فهمیم که اعمال ما چقدر با حقیقت مفهوم "انتظار" فاصله دارد...!
 
گاهی یادمان می رود که امام(عج) با عدالت می آید و منتظر، کسی است که، نسبتش با عدالت قریب باشد، چه مسلمان باشد، چه خورشید پرست و ماه پرست..
 
قران می فرماید: "" لیقوم الناس بالقسط""
 
_ ""ان الله یامر "بالعدل" و الاحسان""
 
این که به چه مکتبی، مرامی، مذهبی و دینی "متصف" و باورمند باشند... اصل نیست؛ آنها که نسبتشان با عدالت دور و بعید است و با عدالت غریبه اند هرگز نمی توانند منتظر باشند...
 
 
سلام بر عدالت
 
اللهم عجل لولیک الفرج
 
 محمدرضا سابقی
 
نیمه شعبان ۱۳۹۹


 
کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
فقط باید گفت: احسنت

هزاران درود..

اللهم صل علی محمد وآل محمد
....
....
‍ ⚖️عدل جهانی

✍️می گویند: او می آید و جهانی را پر از عدل و داد می کند، همانگونه که پر از ظلم و جور شده بود!

سلام ، با تشکر از دوست عزیز باید عرض کنیم موضوع ظهور بسیار پیچیده و اسرار آمیز است لذا با مطالعه اسناد و روایات و موارد دیگر هرگز موفق به کشف رمز نخواهیم شد کما اینکه معصومین (ع) تاکید کردند تا در خصوص ظهور کسی مطلع نخواهد شد البته این پنهان کاری و اسرار برای دست نیافتن دشمنان است بنابراین روایات و آیات قرآن نیز بسیار مرموز بیان شدند.
از آیات و روایات میتوان حدس زد که ظهور بسیار شبیه به حضرت موسی (ع) است زیرا آیات و روایات فراوانی به ذکر اشتراک پیامبر اکرم (ص) و حضرت امیر (ع) با حضرت موسی و هارون (ع) بیان شدند و در خصوص موضوعات منفی نیز اشتراکات زیادی وجود دارد. برای مثال مشاهده میگردد حضرت موسی (ع) در قصر فرعون دوران بلوغ را طی کرده که در نظر مردم آن دوران ظهور پیامبر از قصر فرعون غیر ممکن بوده یا باورش بسیار سخت بوده علیهذا میتوان انتظار داشت ظهور منجی نیز از محلی باور نکردنی واقع شود.
میخواهیم بگوییم هر امکانی دور از نظر نباید باشد بلکه باید اذهان عمومی را آماده کنیم تا ظهوری باور نکردنی را انتظار داشته باشیم . مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشیم و در نشر آن بکوشیم تذکر مقام معظم رهبری در خصوص افرادی است که با انقلاب اسلامی یا جمهوری اسلامی هیچگونه ارتباطی معنوی ندارند بلکه در سایه انقلابیون و خون شهیدان مشغول عیش و نوش شدند لذا یقین داریم سیلی الهی که مقام معظم رهبری وعده داده مربوط به اینگونه افراد است که از قطار انقلاب پیاده یا در اثر غفلت جا ماندند لذا وظیفه انقلابیون هشدار و تذکر به اینگونه افراد است.
ایثارگران در تمام مدت انقلاب اسلامی همیشه کفن پوش در خط مقدم انقلاب اسلامی و ظهور پایکار هستند همچنین از مقام معظم رهبری تقاضا داریم تا نسبت به صدور فرمانی اکید برای تقویت و حمایت مادی و معنوی ایثارگران معزز و استفاده از آثار فاخر و یکتای ایشان اقدام و فرصت ظهور و بروز فرمایند.
آنطور که از روایات ملاحظه میگردد که ظهور از عراق یا عربستان باشد بسیار ترسناک است که مبادا بدلیل همین غفلتها پرچم انقلاب اسلامی از ایران به عراق یا عربستان منتقل گردد البته امکان دارد با روند فعلی تمام منطقه زیر پرچم جمهوری اسلامی قرار گیرند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi