شناسه خبر : 73953
شنبه 23 فروردين 1399 , 11:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«ایثار و شهادت» جزوی از فرهنگ ملت ایران

ایران بزرگ در برهه‌های مختلف همواره مورد تعدی و طمع قدرت‌های بزرگ بوده که اغلب بلایا و ناملایماتی که بر سر مردم این سامان آمده،‌ منبعث از چپاولگری و تلاش آن قدرت‌ها برای استیلا بر این سرزمین بوده است؛ به طوری‌که یکی از علل مهم و انکارناپذیر تحمیل برخی عقب‌ماندگی‌ها به ملت ایران، همین تعدی‌ها و ستم‌هاست.

https://defapress.ir/files/fa/news/1399/1/23/960805_542.jpg

یکی از راه‌هایی که به عنوان شاه‌کلید دشمن برای تخریب توانمندی‌ها و استعدادهای مردم ایران مورد استفاده بوده و هنوز هم هست و اثرات و مضرات آن را در برهه‌های مختلف در رفتار مردم حتی گاهیدر سطح ملی مشاهده کرده و می‌کنیم، تخریب روحیه و طبع بلند مردم ایران با القاء یاس، تحقیر و دور از جان ملت ایران، در پاره‌ای موارد تحمیر است. گزاره‌هایی که هر بار توسط سیاست‌های خبیثانه استعماری علیه ملت ایران به کار بسته شدند و بعضا ضربه‌ةای مهلکی را هم متوجه ایران بزرگ کردند.

از معروف‌ترین القائات خصمانه که توسط یکی از عمال دشمن به کار بسته شده، همین جمله معروف:‌ «ایرانی لوله هنگ هم نمی‌تواند بسازد» است. جمله‌ای که عمق یاس‌پراکنی و تحقیر ملت ایران را فریاد می‌زند و تنهایی این مردم را در مواجهه با دشمن نشان می‌دهد، به طوری‌که در آن ایام حتی بزرگان مملکت که می‌باید پشتوانه و حامی مردمشان باشند، اینگونه مردم خود را به قضاوت می‌نشستند. همین گزاره که باور بسیاری از غرب‌دوستان و غرب‌شیفتگان بوده و هست،‌ امروز در فرهنگ مسموم مصرف‌زدگی و واردات بی‌سامان خود را نشان می‌دهد. فرهنگی که عمق استراتژیک حیثیت تاریخی ملت ایران را نشانه گرفته و سعی دارد تا با رفاه‌زدگی و عافیت‌طلبی مسئولیت‌گریزانه، بستر مناسب برای مکیدن شیره جان این مرز و بوم را در درازمدت فراهم کند، همانطور که قراردادهای ننگینی که در دهه‌های اخیر با برخی دول غربی بسته شدند، حاکی از همین فرهنگ هستند که منجر به انتخاب راه‌هایی از سوی مردم و تبعا از سوی مسئولان منتخب شد تا راه وادادگی و تسلیم در برابر دشمن را مرتفع سازد.

القائات خصمانه فقط منتهی به حوزه اقتصاد نشد بلکه فرهنگ و سبک زندگی ما را هم نشانه گرفت به طوریکه‌ هواره از ایرانی جماعت به عنوان انسانی وحشی [بلانسبت مردم شریف ایران] یاد می‌کردند و حتی برخی غربی‌ها در برهه‌ای از زمان، وقیحانه و ددمنشانه، برای ورود به ایران و همکاری با کشورمان، حق توحش می‌گرفتند. رفتاری که ذات نگاه کثیف و غیرانسانی آنها را به ایرانی‌ها فاش می‌ساخت و بر اهل خرد مسلم می‌کرد که در قبر غربی‌ها میتی برای ایرانی‌ها نیست.

اما از آنجا که به قول قدیمی‌ها «ماه شت ابر نمی‌»اند» و ملت ایران مانند مشکی که ذاتا خوش‌بو و عطرآگین است، در ماجرای شیوع ویروس منحوس و مشکوک «کرونا» پرده‌ها کنار رفت و ذات مردم ایران و غرب بر ملا شد. اتفاقی که خود غربی‌ها و متفکرانشان را هم انگشت حیرت به دهان گذاشت تا رشته‌های عنکبوت‌وار خود را در طول‌ قرن‌ها پنبه بیابند.

ملت ایران به دلیل داشتن طبع‌ بلند، روح لطیف، سیره و فرهنگ کهن، ذات بی غل و غش و ایثار و فداکاری‌ای که در طول تاریخ به نمایش گذاشته است، در برخورد با ویروس کرونا علی‌رغم همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها ثابت کرد فرهنگ ایثار و شهادت که در دفاع مقدس به اوج خود رسید، ناشی از یک جو مقطعی و گذرا نبوده و این همبستگی، نوع‌دوستی و ایثار جزوی از شخصیت و مرام مردم ماست که همچون نگینی بر تارک رکاب فطرت پاک ایرانی جماعت می‌درخشد.

اتفاقات کرونایی اخیر از همه اینها گذشته، ثابت کرد که بالاخره باید خود مردم دست به کار شده و تار و پود حصارهای مسموم رسانه‌ای را بگسلند و به فرهنگ کهن و ریشه‌دار خود رجوع کرده و یک‌بار دیگر دست روی زانو نهاده و با یک «یاعلی» مردانه، به حرکت خود در راه عزت و آزادگی شتاب دهند تا رهین این همت و جوهر والا بتوانند استعداد بالای خود را برای زمینه‌سازی ظهور آخرین منجی بشریت شکوفا سازند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi